Даунсайзингът може да доминира като тенденция в съвременното двигателостроене, но изобщо не вълнува производителите по въпроса с габаритите на новите модели. Автомобилите растат с всяко следващо поколение, за де стигне до там, че днешното Polo е половин метър по-дълго от първия Golf.
Гигантоманията обаче изобщо не датира от вчера и съвсем не започва с копнежа на съвременните китайци да карат възможно най-голяма кола, който принуждава компаниите да удължават моделите си специално за тамошния пазар. За прародител на автомобилните акселерати може да се смята Type 41 La Royale на Bugatti, някои от чиито габарити и до днес остават ненадминати. Исполинът от 1927 г. с дължина от 6.7 метра има осемцилиндров редови двигател с обем 12.7 литра и мощност 300 к.с. Развива фантастичните по онова време 200 км/ч и е толкова скъп, че са произведени само 6 екземпляра.
Комай единственият достоен конкурент на Type 41 от онази славна епоха носи името Bucciali TAV. Френското конте се появява малко по-късно от Royale, през 1932-ра, по-малко е на размери, но изглежда дори по-внушително заради пропорциите на каросерията и 36-цоловите колела. Разстоянието от предната до задната броня на TAV достига 5.79 метра, а под предния капак се крие 4.9-литров V12 с мощност 113 к.с.
Какво ли ще се получи ако върху шаси от Hummer се монтира каросерия с италиански дизайн? това вероятно са се запитали в Coggiola, когато са създавали T-Rex. Огромният всъдеход се произвежда от 2002 г. и в техническо отношение е пълно копие на донора H1 с неговата стоманена рама, независимо дългоходово окачване, двойно задвижване с понижаваща предавка и клиренс 400 мм. Заразен е дори 5.6-литровият турбодизел със скромните 195 коня, който се монтира на армейския Humvee. Максимална скорост - 134 км/ч.
Името Superbus натяква асоциации с градския транспорт, но това творение на инженерната екстравагантност все пак прилича повече на автомобил. 15-метровият гигант с 16 врати и 6 колела е широк 2.55 и висок 1.6 метра. Може да превозва до 23-ма пътници в максимален комфорт с удобства като климатик, безжичен интернет, телевизори и т.н. Независимо от габаритите си Superbus вдига до 250 км/ч.
Включването на удължени лимузини в класация на най-големите автомобили в света не би било честно, но American Dream просто няма как да бъде пропусната. Тази "кола", която вероятно би могла да се движи едновременно в три от някои от по-малките европейски държави, има два двигателя, вертолетна площадка, 12 оси и 26 колела. Обратният завой изисква огромни пространства, поради което са предвидени две шофьорски места - отпред и отзад. С дължината си от над 30 метра "Американската мечта" надали ще изгуби скоро титлата си за най-дълъг автомобил в света в Книгата на рекордите "Гинес".