Last news in Fakti

8 Април, 2015 15:57, обновена 6 Февруари, 2017 09:55 92 261 9

Най-големите леки коли в света

  • рекорд-
  • най-големите леки коли
Най-големите леки коли в света - 1

Даунсайзингът може да доминира като тенденция в съвременното двигателостроене, но изобщо не вълнува производителите по въпроса с габаритите на новите модели. Автомобилите растат с всяко следващо поколение, за де стигне до там, че днешното Polo е половин метър по-дълго от първия Golf.

Гигантоманията обаче изобщо не датира от вчера и съвсем не започва с копнежа на съвременните китайци да карат възможно най-голяма кола, който принуждава компаниите да удължават моделите си специално за тамошния пазар. За прародител на автомобилните акселерати може да се смята Type 41 La Royale на Bugatti, някои от чиито габарити и до днес остават ненадминати. Исполинът от 1927 г. с дължина от 6.7 метра има осемцилиндров редови двигател с обем 12.7 литра и мощност 300 к.с. Развива фантастичните по онова време 200 км/ч и е толкова скъп, че са произведени само 6 екземпляра.

Най-големите леки коли в света



Комай единственият достоен конкурент на Type 41 от онази славна епоха носи името Bucciali TAV. Френското конте се появява малко по-късно от Royale, през 1932-ра, по-малко е на размери, но изглежда дори по-внушително заради пропорциите на каросерията и 36-цоловите колела. Разстоянието от предната до задната броня на TAV достига 5.79 метра, а под предния капак се крие 4.9-литров V12 с мощност 113 к.с.

Най-големите леки коли в света



Какво ли ще се получи ако върху шаси от Hummer се монтира каросерия с италиански дизайн? това вероятно са се запитали в Coggiola, когато са създавали T-Rex. Огромният всъдеход се произвежда от 2002 г. и в техническо отношение е пълно копие на донора H1 с неговата стоманена рама, независимо дългоходово окачване, двойно задвижване с понижаваща предавка и клиренс 400 мм. Заразен е дори 5.6-литровият турбодизел със скромните 195 коня, който се монтира на армейския Humvee. Максимална скорост - 134 км/ч.

Най-големите леки коли в света



Името Superbus натяква асоциации с градския транспорт, но това творение на инженерната екстравагантност все пак прилича повече на автомобил. 15-метровият гигант с 16 врати и 6 колела е широк 2.55 и висок 1.6 метра. Може да превозва до 23-ма пътници в максимален комфорт с удобства като климатик, безжичен интернет, телевизори и т.н. Независимо от габаритите си Superbus вдига до 250 км/ч.

Най-големите леки коли в света



Включването на удължени лимузини в класация на най-големите автомобили в света не би било честно, но American Dream просто няма как да бъде пропусната. Тази "кола", която вероятно би могла да се движи едновременно в три от някои от по-малките европейски държави, има два двигателя, вертолетна площадка, 12 оси и 26 колела. Обратният завой изисква огромни пространства, поради което са предвидени две шофьорски места - отпред и отзад. С дължината си от над 30 метра "Американската мечта" надали ще изгуби скоро титлата си за най-дълъг автомобил в света в Книгата на рекордите "Гинес".

Най-големите леки коли в света


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 европеец

    6 5 Отговор
    касабов, касабов.... като плагиатстваш, защо не плагиатстваш докрай поне? къде е останалата половина на оригиналната статия?

    Коментиран от #2

  • 2 Владислав Димитров

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "европеец":

    Касабов сигурно от една статия е направил две, втората ще излезе малко по късно. Нали знаеш, по малко, че да има за всеки ден.
  • 3 информиран

    1 2 Отговор
    Стара информация имаш ... Американската мечта отдавна е резната на две и догнива в спокойствие.
  • 4 Простак

    5 4 Отговор
    Фирмите дават това, което искат клиентите. Раждат се странни автомобили. Едните са за пинтии, дето трябва да горят малко и да не се плаща почти нищо като данък. Другите са за чорбаджии, които могат да платят за всичко. А ние, простаците, караме стари големи коли, защото малки не искаме, а нови и големи не можем да си купим. Наясно сме със себе си, но нито можем, нито искаме да се променим. Дори се харесваме такива, каквито сме.
    Не съдете фирмите, те се мъчат да ни угодят.

    Коментиран от #8

  • 5 миседниш накура

    2 3 Отговор
    абе това френското е ИСПАНО-СУИЗА даже и емблемата е видна на капака,а бугати от тоя модел има в синсхайм в техническия музей
  • 6 незнайко

    0 7 Отговор
    Майчице каква ламя е това БУГАТИ. Кубатура 4.9-литра V12 с мощност 113 к.с. Не е истина каква разсипия е било.

    Коментиран от #7, #9

  • 7 шампионбезкупа

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Говорим за 30те години, не знам защо се впечатляваш. Тогава всъщност единственият начин да постигнеш мощност от повече от 100кс е именно много цилиндри и много обем. Тези двигатели пък от друга страна имат доста голям въртящ момент, което наваксва за малката максимална мощност.
  • 8 умен

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Простак":

    не си прав :) караме си големите ,стари ве 8 и не ревем...кефим се
  • 9 Огнян

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Не четеш. :) Бугатито е с двигател V8 12,7 литра, 400 к.с. Това, което си описал е Bucciali TAV. ;)