Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.
Статичното представяне на новото поколение на Kia Sportage се състоя през есента на миналата година във Франкфурт. Още тогава стана ясно, че четвъртата генерация на корейския бестселър е доста променена по отношение на екстериорна визия. Мнозина го оприличиха с малкото SUV на Porsche, но въпреки радикалната промяна в предницата автомобилът е фирмено идентичен. А що се отнася до преките впечатления от модела, успяхме да ги добием по време на първите тестове на новата Kia Sportage, които се проведоха в последните дни на януари в Испания.
Екстериор
Автомобилът изглежда динамично и определено спортно ориентирано. Тази визия се подсилва още повече при изпълнението GT, което се различава от стандартната версия с ефектните ауспухни накрайници и най-вече с допълнителните LED светлини отпред. Те са осем на брой, разположени по четири от всяка страна. Изглеждат ефектно, придават допълнителна агресия и най-важното - нестандартни са. Отзад и в профил Sportage все пак напомня на предшественика си, но и там модерната визия си личи от пръв поглед. Интерес представляват и оребренията на предния капак, които са логично продължение на радиаторната решетка. Като цяло плоската предна и клиновидната задна част придават подчертан динамичен и мускулест характер на автомобила. Хромираните елементи около остъклената част пък внасят нужната доза лукс.
Интериор
Един от малкото минуси е свързан с централното огледало, което не предлага перфектна видимост назад. Това обаче се компенсира от високотехнологичната мултимедийна система JBL, в състава на която влиза и камера за задно виждане, проектираща изображението на екрана с висока резолюция. И тук GT-версията се различава от стандартната с хромирани елементи и "срязан" в долната си част волан. Товарният отсек се характеризира с голяма пета врата, равен под и приблизително 500 литра обем. При нужда и респективно за сметка на седящи места отзад той може да бъде увеличен до 1 492 литра. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е подобрената шумоизолация в салона. По-ниските децибели в купето се дължат на иновационни стъкла и по-качествена цялостна изолация. Ако трябва да определим салонът с две думи, те ще са "комфортен" и "стилен".
Двигател и ходови характеристики
От бензиновите предложения определено трябва да се обърне внимание на версията 1.6T 16V T-GDI 4WD. Именно тя се оборудва и с новата седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя, с която корейците определено могат да се гордеят. Пътното поведение на колата също търпи промяна. Новият усилител на волана е монтиран директно на кормилната колонка, като благодарение на него кормилото е по-директно. Електрохидравличното AWD задвижване мигновено прехвърля въртящия момент към колета с най-голямо сцепление. Въпреки сравнително високия център на тежестта и клиренс от 172 мм колата е много стабилна в завои. Возията може да се определи по-скоро като твърда, но определено не е причина за дискомфорт. Множеството електронни помощници са сработени идеално, като единственият недостатък, който открихме, е липсата на адаптивен круиз контрол.
Цена