ТЕМА: Тест драйв

Първи тест на новата Kia Sportage

Публикувана: 3 Февруари, 2016 08:57 Обновена: 3 Февруари, 2016 12:42
43 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 31877

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.

Статичното представяне на новото поколение на Kia Sportage се състоя през есента на миналата година във Франкфурт. Още тогава стана ясно, че четвъртата генерация на корейския бестселър е доста променена по отношение на екстериорна визия. Мнозина го оприличиха с малкото SUV на Porsche, но въпреки радикалната промяна в предницата автомобилът е фирмено идентичен. А що се отнася до преките впечатления от модела, успяхме да ги добием по време на първите тестове на новата Kia Sportage, които се проведоха в последните дни на януари в Испания.

Екстериор

Основната промяна е в предната част на автомобила, която вече не е скосена и има "отсечен" вид. Въпреки това по данни на производителя е постигната  много добра аеродинамика. Коефицентът на въздушно съпротивление е 0.33. При тази предница радиаторната решетка, наречена "Тигров нос", идва почти вертикално разположена, а предните светлини са отделени от нея. Смелото решение заслужава адмирации, въпреки че по-консервативно настроените не го одобряват. Новият Sportage обаче е насочен към хора с активен начин на живот, повечето от които са далеч от определението "консервативни". И в този ред на мисли трябва да кажем, че новото поколение Sportage най-много заслужава названието Sport.

Автомобилът изглежда динамично и определено спортно ориентирано. Тази визия се подсилва още повече при изпълнението GT, което се различава от стандартната версия с ефектните ауспухни накрайници и най-вече с допълнителните LED светлини отпред. Те са осем на брой, разположени по четири от всяка страна. Изглеждат ефектно, придават допълнителна агресия и най-важното - нестандартни са. Отзад и в профил Sportage все пак напомня на предшественика си, но и там модерната визия си личи от пръв поглед. Интерес представляват и оребренията на предния капак, които са логично продължение на радиаторната решетка. Като цяло плоската предна и клиновидната задна част придават подчертан динамичен и мускулест характер на автомобила. Хромираните елементи около остъклената част пък внасят нужната доза лукс.

Интериор

И тук можем да кажем, че промяната е голяма. В предходното поколение имаше доста нелогични бутони, твърда пластмаса и още куп по-дребни недостатъци, които при новия Spoartage са отстранени. Материалите са далеч по-качествени, а сглобката е изключително прецизна. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати с много добра информативност. И предните, и задните седалки не са големи, но притежават добре изразена странична поддръжка и са много ергономични. Разстоянието за краката на пътниците отзад е оптимално и не се усеща дискомфорт.

Един от малкото минуси е свързан с централното огледало, което не предлага перфектна видимост назад. Това обаче се компенсира от високотехнологичната мултимедийна система JBL, в състава на която влиза и камера за задно виждане, проектираща изображението на екрана с висока резолюция. И тук GT-версията се различава от стандартната с хромирани елементи и "срязан" в долната си част волан. Товарният отсек се характеризира с голяма пета врата, равен под и приблизително 500 литра обем. При нужда и респективно за сметка на седящи места отзад той може да бъде увеличен до 1 492 литра. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е подобрената шумоизолация в салона. По-ниските децибели в купето се дължат на иновационни стъкла и по-качествена цялостна изолация. Ако трябва да определим салонът с две думи, те ще са "комфортен" и "стилен".

Двигател и ходови характеристики

Моделът ще се предлага у нас с приличен набор от бензинови и дизелови двигатели. Мощността на агрегатите варира от 115 до 185 к.с., като при повечето от тях динамика не липсва. Дизелите се характеризират с прилично ускорение и отлична икономичност. По-добрата динамика в сравнение с досегашната дизелова гама на Sportage, която определено се усеща по време на шофиране, се обяснява с модернизираните турбокомпресори. Те са с иновационно електрическо управление на променливата геометрия чрез контролер и възбудител. Икономията на гориво е постигната чрез увеличено налягане при впръскването на гориво - решение, което допринася и за значително по-тихата работа на дизеловите агрегати. Вследствие на промените дизеловите мотори на Sportage са с подобрени показатели и на максималния въртящ момент.

От бензиновите предложения определено трябва да се обърне внимание на версията 1.6T 16V T-GDI 4WD. Именно тя се оборудва и с новата седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя, с която корейците определено могат да се гордеят. Пътното поведение на колата също търпи промяна. Новият усилител на волана е монтиран директно на кормилната колонка, като благодарение на него кормилото е по-директно. Електрохидравличното AWD задвижване мигновено прехвърля въртящия момент към колета с най-голямо сцепление. Въпреки сравнително високия център на тежестта и клиренс от 172 мм колата е много стабилна в завои. Возията може да се определи по-скоро като твърда, но определено не е причина за дискомфорт. Множеството електронни помощници са сработени идеално, като единственият недостатък, който открихме, е липсата на адаптивен круиз контрол.

Цена
Четвъртата Kia Sportage, впечатляваща с иновативен и доста смел дизайн, всъщност е едно от немалкото добри предложения в класа на компактните кросоувъри. Предлага се както само с предно, така и с 4х4 предаване. Една от основните предпоставки за успех на такъв модел обаче е цената и по-конкретно съотношението й с оборудването. При новата Kia Sportage то определено е налице. В Европа цените стартират от 20 000 евро, а у нас те започват от 37 960 лв. Ето и пълната ценова листа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка