Все по-строгите екологични стандарти и методи за тестване ще оскъпят дизеловите технологии до такава степен, че автомобилите с такива двигатели ще станат прекалено скъпи и икономически неизгодни, смята директорът на Renault по конкурентоспособността Тиери Болор, цитиран от Reuters.
От Режията отбелязват, че нафтовите мотори по начало са скъпи, но компенсират с икономичност. Оборудването на някои автомобили с дизелов двигател вече се смята за неоправдано. Повечето модели от клас A (напр. Twingo) така или иначе се продават само с малки бензинови агрегати. Според прогнозите на Renault в резултат от ожесточаването на еконормите нафтовите мотори ще станат рядкост и в моделите от по-високи класове като В (Clio) и С (Megane).
В края на август The Financial Times цитира членове на специална правителствена комисия, според които Renault SA е използвала специален софтуер за манипулиране на реалните стойности на вредните емисии подобно на Volkswagen. Френското правителство обаче скрило част от подробностите от разследването и ги е спестило в окончателния доклад, публикуван в края на юли.