Компанията Alieno, щабквартирата, на която е разположена в България, ще прави "хиперкар на бъдещето" под название Arcanum (от лат. тайна). В топ модификацията на изцяло карбоновото купе има електрически силов тракт, системната мощност на който е 5 521 конски сили. Максималният въртящ момент е още по-впечатляващ - 8 880 Нм. Според специалистите от Alieno максималната скорост на Arcanum ще е 488 км/ч.
Платформата представлява монокок изработен по технологията "препрег". Долната част на шасито е усилена с кевлар, а каросерийните панели също са изработени от карбон. Дължината на хиперкара е 5 340 мм, широчината - 2 180 мм, а междуосието - 3 100 мм. Масата на двувратата спортна кола е 1 620 килограма. Силовият тракт се състои от 12 или 24 електромотора (в зависимост от версията), като са монтирани от три до шест на всяко от колелата.
Интересното е, че всеки от електромоторите се контролира от електроника индивидуално. Силовият тракт има три режима - Street, Track и Race, според които се променя мощността между предната и задна оси. Задвижването е на четирите колела и е със система за контрол на векторната тяга, както и с динамично разпределение на момента между отделните колела.
Мощността на електрическия тракт зависи от версията и може да бъде 2646 (4440 Нм), 3530 (5920 Нм), 4411 (7400 Нм) или 5521 конски сили (8880 Нм въртящ момент). Електромоторите се захранват от графен литий полимерни батерии и суперкондензатори (последните се зареждат от спирачната енергия и се използват кратковременно при рязко ускорение). Капацитетът на 800-волтовия блок от батерии е 60 (състезателен), 120 (пистов) или 180 киловат часа (пътен вариант).
Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1 020 километра. Благодарение на високата плътност на съхранение на заряда хиперкарът е способен да измине в състезателен режим цели три обиколки на пистата Нюрбургринг. Батериите се зареждат от 350-киловатови станции за 30 минути, а ако се използва специалната зарядна станция Alieno (до 2 700 киловата) - за четири минути.
Блокът на батериите се състои от взаимозаменяеми модули, параметрите на които се настройват автоматично в зависимост от броя и състоянието на клетките. Окачването на българският хиперкар е роботизирано с електронно управляеми амортисьори, благодарение на които може да се регулира и клиренса на колата. Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушна, използваща активната аеродинамика на колата.
В допълнителното оборудване влиза и спирачен парашут от драгстер. Още от списъка за оборудване са екстри, като карбонов волан, спортни кресла, система за самодиагностика, странични огледала с пет камери, 17 други камери, лидар, осем радара GPS-модул и IMU-сензор. Компанията вече приема поръчки за "хиперкарът на бъдещето". Цената на базовия вариант е 750 000 евро, а топ версията струва 1.5 млн. евро. За направата на една кола ще са необходими от 18 до 30 месеца.
Ахмед Мерчев, основател, CEO & CTO на ALIENO и главен конструктор на ARCANUM, споделя: "Alieno Arcanum е изцяло електрическа хиперкола от бъдещето с брутално техническо превъзходство, което е в основата на DNA на бранда ALIENO. Този наш първи дебютен модел, изразява ясно мисията на ALIENO да създава хиперколи с извънземни технологии от бъдещето в настоящето. Alieno Arcanum не следва правилата, а създава нови, осигурявайки изключително вълнуващо изживяване и наслада при шофиране".