Помните ли германските спорткари Artega GT? Тези симпатични купета с двигатели VR6 от Volkswagen така и не успяха да се наложат на пазара. Впоследствие фирмата фалира, а три години по-късно отново се появи на сцената с проект на електрическа версия на същото купе, но и този опит не беше успешен.
След това политиката на компанията се смени и германците обявиха, че купуват градските електромобилчета Tazzari и всичките съпътстващи ги технологии. Благодарение на тях сега на ход е микрокарът Microlino, който има за цел да се превърне в относително масово електрическо превозно средство.
Сделката е тристранна - италианската фирма Tazzari продава производството си, като си оставя само търговската марка (италианците се преориентират в друг сегмент и на други пазари - разбирай третия свят). Същевременно на завода в Имола започват планове за производство на електрически аналог на култовата Isetta, която е разработена от швейцарската фирма Micro Mobility Systems.
След като Artega има технологиите от Tazzari и съгласието на швейцарците, производството на възродената Isetta се мести в Германия. Така в началото на следващата година трябва да се появят първите електромобилчета, които, както казват специалистите, ще са с швейцарска точност и с щампа "Made in Germany". Обявената цена на Microlino също е интересна - 12 000 евро.