Отидете към основна версия

25 409 44

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

  • mercedes-benz-
  • gle-
  • тест

Въпреки смяната на поколенията, Mercedes-Benz GLE запазва своята изначална концепция, но наред с това притежава и от всички дизайнерски решения, присъщи за новите SUV-та на марката. Стилът е модерен, но заложените още с дебюта на ML черти от преди 20 години са налице и тук. Новото GLE вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на най-мощната модификация 450, която се предлага на българския пазар. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор


На пръв поглед автомобила изглежда по-компактен. Няма ги вече острите разграничения в поясната линия, а фаровете и задните светлини са по-компактни. Ако обаче погледнете техническите характеристики на новото GLE ще останете удивени, че то превъзхожда предишния модел със 105 мм на дължина, с 12 мм на широчина и само височината е намалена с 24 мм. Коефициентът на въздушно съпротивление също е много добър за автомобил от този клас. Той е 0-29.

Интериор


Междуосието е почти три метра, като цялата "добавка" от 80 мм е предназначена за повишаване на комфорта на пътниците на втория ред. Диванът на втори ред е разделен в пропорции 40:20:40, като двете странични места се характеризират с доста повишен комфорт. Те почти не отстъпват на предните две кресла. Отпред също е работено върху повишаване на комфорта.

Инженерите са променили ъгъла на ветроупорното стъкло, което позволява да се увеличи пространството, през което влизат и излизат водачът и пасажерът до него. Що се отнася до багажното отделение, то е прибавило 135 литра и вече е 825 литра. Тестовият автомобил, който ни бе предоставен от вносителя на марката у нас, беше и с опционален трети ред седалки, които също са удобни, но когато са в разгънато положение, мястото за багаж е недостатъчно.

Като цяло салонът на новото GLE няма нищо общо с този на предшественика му. Вече няма никакви аналогови уреди, а вместо тях са налични новите огромни екрани на MBUX системата. Те включват приборен панел и сензорен екран на мултимедията. Около дисплея в средата са разположени огромен брой дефлектори на системата за вентилация, но въпреки това тази система е малко по-шумна. В тъмната част на денонощието колата впечатлява със своето амбиентно осветление, което променя цветовете си в зависимост от това какъв режим е избран.

Двигател и ходови характеристики


Едно от най-ефективните нововъведения, е хидропневматичното окачване E-Active Body Control (E-ABC), управляващо всяко от колелата на автомобила поотделно. Тази иновация, чрез системата Road Surface Scan, сканира пътната повърхност и настройва окачването предварително. Още една система, наречена Curve, ни впечатли с уникалната си работа да предотвратява крен в завоите.

Така колата вози изключително меко, но същевременно е стабилна и крен в завоите почти не се усеща. Автомобилът се представя отлично, както на магистрала, така и на планински път с много завои. Що се отнася до офроуд възможностите на колата, то и там изненади няма. Предвиден е специален всъдеходен режим Rocking mode, който обаче е опция и се предлага с пакета Offroad. Той е способен бързо да регулира автоматично клиренса на колата, както и да увеличава и намалява налягането в гумите.

Най-мощната версия към момента, която е налична нашия пазар и която имахме възможност да изпитаме, разполага с шестцилиндров бензинов агрегат, която е от типа на т.нар. меки хибриди - разполага с 48-волтова електрическа система. Шестакът на Mercedes-Benz GLE 450 е трилитров, а мощността му е 367 конски сили. Максималният въртящ момент е 500 Нм, които са напълно достатъчни за перфектно ускорение и доускорение. Моторът работи съвместно с деветстепенна автоматична трансмисия и с електрически стартер-генератор EQ Boost, който при ускорение добавя 22 конски сили към и без това немалката мощност.

Паспортните данни сочат, че ускорението до 100 е 5.7 секунди, което наистина е така. Колата е динамична, воланът - информативен, а возията - стабилна и мека. За някои може би ще е недостатък и по-големия разход на гориво, който след близо 1000-километровият тест, направен от нас, беше 14.7 литра на 100 км. Става дума за среден разход на гориво, при това в по-голямата му част, извънградско.

Иначе пълноприводната трансмисия на версията 450 е по-различна от базовата 4Matic. Трансмисия с многодискова муфа и включващи се при нужда задвижващи предни колела, управляващи се от прецизна и много бърза електронна система, както и пълноценен демултихрликатор (опция с пакета offroad) дават на GLE 450 доста предимства извън асфалта. Колата разполага и с приличен клиренс от 290 мм, което я прави отлична, дори и за по-трудни терени в пресечена местност.

Цена


Всичко, което казахме до тук, както и типичното прецизно немско качество на материалите и на самата изработка, предполагат и съвсем не ниска цена. Най-мощната версия 450 всъщност не е най-скъпата. Тя обаче не може да се определи и като евтина. Базовата ѝ цена стартира от почти 133 000 лв с ДДС. Ето и цялата ценова листа на новото GLE.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 81 гласа.

Свързани новини