Въпреки смяната на поколенията, Mercedes-Benz GLE запазва своята изначална концепция, но наред с това притежава и от всички дизайнерски решения, присъщи за новите SUV-та на марката. Стилът е модерен, но заложените още с дебюта на ML черти от преди 20 години са налице и тук. Новото GLE вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на най-мощната модификация 450, която се предлага на българския пазар. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор
На пръв поглед автомобила изглежда по-компактен. Няма ги вече острите разграничения в поясната линия, а фаровете и задните светлини са по-компактни. Ако обаче погледнете техническите характеристики на новото GLE ще останете удивени, че то превъзхожда предишния модел със 105 мм на дължина, с 12 мм на широчина и само височината е намалена с 24 мм. Коефициентът на въздушно съпротивление също е много добър за автомобил от този клас. Той е 0-29.
Интериор
Междуосието е почти три метра, като цялата "добавка" от 80 мм е предназначена за повишаване на комфорта на пътниците на втория ред. Диванът на втори ред е разделен в пропорции 40:20:40, като двете странични места се характеризират с доста повишен комфорт. Те почти не отстъпват на предните две кресла. Отпред също е работено върху повишаване на комфорта.
Инженерите са променили ъгъла на ветроупорното стъкло, което позволява да се увеличи пространството, през което влизат и излизат водачът и пасажерът до него. Що се отнася до багажното отделение, то е прибавило 135 литра и вече е 825 литра. Тестовият автомобил, който ни бе предоставен от вносителя на марката у нас, беше и с опционален трети ред седалки, които също са удобни, но когато са в разгънато положение, мястото за багаж е недостатъчно.
Като цяло салонът на новото GLE няма нищо общо с този на предшественика му. Вече няма никакви аналогови уреди, а вместо тях са налични новите огромни екрани на MBUX системата. Те включват приборен панел и сензорен екран на мултимедията. Около дисплея в средата са разположени огромен брой дефлектори на системата за вентилация, но въпреки това тази система е малко по-шумна. В тъмната част на денонощието колата впечатлява със своето амбиентно осветление, което променя цветовете си в зависимост от това какъв режим е избран.
Двигател и ходови характеристики
Едно от най-ефективните нововъведения, е хидропневматичното окачване E-Active Body Control (E-ABC), управляващо всяко от колелата на автомобила поотделно. Тази иновация, чрез системата Road Surface Scan, сканира пътната повърхност и настройва окачването предварително. Още една система, наречена Curve, ни впечатли с уникалната си работа да предотвратява крен в завоите.
Така колата вози изключително меко, но същевременно е стабилна и крен в завоите почти не се усеща. Автомобилът се представя отлично, както на магистрала, така и на планински път с много завои. Що се отнася до офроуд възможностите на колата, то и там изненади няма. Предвиден е специален всъдеходен режим Rocking mode, който обаче е опция и се предлага с пакета Offroad. Той е способен бързо да регулира автоматично клиренса на колата, както и да увеличава и намалява налягането в гумите.
Най-мощната версия към момента, която е налична нашия пазар и която имахме възможност да изпитаме, разполага с шестцилиндров бензинов агрегат, която е от типа на т.нар. меки хибриди - разполага с 48-волтова електрическа система. Шестакът на Mercedes-Benz GLE 450 е трилитров, а мощността му е 367 конски сили. Максималният въртящ момент е 500 Нм, които са напълно достатъчни за перфектно ускорение и доускорение. Моторът работи съвместно с деветстепенна автоматична трансмисия и с електрически стартер-генератор EQ Boost, който при ускорение добавя 22 конски сили към и без това немалката мощност.
Паспортните данни сочат, че ускорението до 100 е 5.7 секунди, което наистина е така. Колата е динамична, воланът - информативен, а возията - стабилна и мека. За някои може би ще е недостатък и по-големия разход на гориво, който след близо 1000-километровият тест, направен от нас, беше 14.7 литра на 100 км. Става дума за среден разход на гориво, при това в по-голямата му част, извънградско.
Иначе пълноприводната трансмисия на версията 450 е по-различна от базовата 4Matic. Трансмисия с многодискова муфа и включващи се при нужда задвижващи предни колела, управляващи се от прецизна и много бърза електронна система, както и пълноценен демултихрликатор (опция с пакета offroad) дават на GLE 450 доста предимства извън асфалта. Колата разполага и с приличен клиренс от 290 мм, което я прави отлична, дори и за по-трудни терени в пресечена местност.
Цена
Всичко, което казахме до тук, както и типичното прецизно немско качество на материалите и на самата изработка, предполагат и съвсем не ниска цена. Най-мощната версия 450 всъщност не е най-скъпата. Тя обаче не може да се определи и като евтина. Базовата ѝ цена стартира от почти 133 000 лв с ДДС. Ето и цялата ценова листа на новото GLE.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #20
10:13 19.08.2019
2 Лекар БГ
Далеч непостижима по моите,предполагам и на повечето от нас,възможности.
Направена,красива,перфектна.От тук насетне...гроздето е кисело,за хейтърите.
Коментиран от #34
10:24 19.08.2019
3 Brabus
10:33 19.08.2019
4 Капитан Америка
Коментиран от #10, #16
11:11 19.08.2019
5 Джуган
Коментиран от #7, #8, #44
11:16 19.08.2019
6 SSSSSSSSS
11:18 19.08.2019
7 Зле
До коментар #5 от "Джуган":
Имат предвид с офроуд пакета, и ABC дигнато на макс. Снимката е на комфорт.Коментиран от #11
11:33 19.08.2019
8 МаКаТА
До коментар #5 от "Джуган":
Не е грешка. Пише, че клиренса е регулируем. Тоест макса му е 290 мм11:35 19.08.2019
9 Тъпчо
11:57 19.08.2019
10 111
До коментар #4 от "Капитан Америка":
В ниските класи при Мерцедес всичко е станало кич и бутафория. Леки и твърди пластмаси, пластмасова имитация на кожа, издути 2.0 4-цилиндрови двигатели които се водят C300 или Е300, разни АМГ пакети с брони с вградени хромирани ауспухови накрайници които дори не са пробити, стърчащи таблети и джойстици.За хубав 6-цилиндров Мерцедес с истинска кожа, истинско дърво и звезда на капака трябва да се оръсиш поне двойно повече от базовата цена.
12:04 19.08.2019
11 До 7 и 8
До коментар #7 от "Зле":
ОК, благодаря12:19 19.08.2019
12 Салито
12:32 19.08.2019
13 миро
12:47 19.08.2019
14 Pesho
Коментиран от #21
13:01 19.08.2019
15 тцт
13:11 19.08.2019
16 Друг фен на марката
До коментар #4 от "Капитан Америка":
Интересно ми е с кого го сравняваш ?14:22 19.08.2019
17 LADA NIVA 5 doors
Коментиран от #26
15:08 19.08.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Plameni
15:26 19.08.2019
20 А има ли бутон викни трактор😂😂😂
До коментар #1 от "Марто":
Предлага ли се таз опция😂😂15:43 19.08.2019
21 Определено не защото
До коментар #14 от "Pesho":
Боко първи ше ти ги открадне😂😂😂под предлог за твое добро😂😂15:44 19.08.2019
22 Добре е 😂😂😂😂 ше си зема
Коментиран от #24, #25
15:48 19.08.2019
23 Та това е страхотно😂😂😂
15:49 19.08.2019
24 Коко
До коментар #22 от "Добре е 😂😂😂😂 ше си зема":
Бензин е това бе моето момче, ква нафта те гони.16:13 19.08.2019
25 Коко
До коментар #22 от "Добре е 😂😂😂😂 ше си зема":
Бензин е това бе моето момче, ква нафта те гони.16:14 19.08.2019
26 Plameni
До коментар #17 от "LADA NIVA 5 doors":
Само да ми кажеш кой Duster или Captur е с 367 кс.Коментиран от #29
16:51 19.08.2019
27 Дъстер Мен
17:11 19.08.2019
28 Токо
17:13 19.08.2019
29 Всеки дъстър е над 450кони
До коментар #26 от "Plameni":
Каптура е от 700 нагоре😂😂17:32 19.08.2019
30 Гост
Всичко останало от гамата SUV на Мерцедес е пластмасови боклуци за много пари!
Коментиран от #31
19:57 19.08.2019
31 Granturismo
До коментар #30 от "Гост":
Пластмасов е мозъка в главата ти. Карам всеки модел нов от магазина като семейна кола. За парите си е най-доброто, което може да се купи. Кара се леко, без усилия и е страшно маневрен. По отношение на качество и поддръжка няма аналог като цена. Изобщо можете да коментирате, но аз лично се надявам да си подаря новото купе за Коледа.Коментиран от #32
20:57 19.08.2019
32 Гост
До коментар #31 от "Granturismo":
Ако беше “пластмасов мозък” нямаше да имам възможност да карам G klasse и да имам преки наблюдения върху гамата на Мерцедес! Не ми се спори....Жив и здрав и успех с купето по Коледа :-)21:58 19.08.2019
33 pipi
22:59 19.08.2019
34 Павел
До коментар #2 от "Лекар БГ":
След 10-15г. ще е постижима за нас Българите.06:19 20.08.2019
35 CL500
Коментиран от #37
08:28 20.08.2019
36 Гост
09:24 20.08.2019
37 CL500
До коментар #35 от "CL500":
...'вярно, че е автомат'' :-) - имах в предвид, че е 4х4 :-)09:43 20.08.2019
38 Димо
10:49 20.08.2019
39 MIB
11:39 20.08.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 ML, ама не съвсем!
Дори прехваленият хибрид е абсолютно безмислен- за справка разхода и ускорението от таблицата по-горе. За липсата на 500 да не говорим.
Осакатена 4×4 система с виско съединител. Добре, че демултипликаторът е останал за гъдел при лек офроуд.
И без тъпотии на тема гроздето е кисело, колите, които карам имат повече от тези електронни глупости вкарани в този GLE.
А икономията при материалите се вижда навсякъде, просто трябва да си карал по-добра кола, за да направиш разликата.
За съжаление и MB тръгнаха по пътя на пластмасата...
23:37 20.08.2019
42 Той
01:19 22.08.2019
43 Курник
11:12 06.04.2020
44 Asen
До коментар #5 от "Джуган":
Този SUV както и JEEP Grand Cherokee Overland въздушно окачване което позволява клиеренса да се променя от 190мм до 280-290мм. При скорост над 120 предницата се смъква леко надолу. Разбира се окачването няма как да е толкова здраво както на NISSAN Patrol12:30 29.06.2020