Една интересна статистика, касаеща продажбата на нови автомобили у нас, показва сериозни размествания в челото. Данните са на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) и се отнасят за първото тримесечие на 2020 година.
Сравняваме тези данни и със статистиката от аналогичния период от 2019-а, като от това сравнение се вижда, че спад в продажбата на нови коли у нас има, но при повечето вносители към момента не е толкова сериозен. Заради извънредното положение обаче такъв тепърва предстои.
Единствената марка, която е продала повече автомобили през първите три месеца на годината, в сравнение със същия период от миналата 2019-а е Nissan. Трябва обаче да се отбележи и един факт, който се е превърнал в практика у нас от доста години насам.
Става дума за т.нар. реекспорт, което най-просто казано означава нови автомобили, продадени в България, само за да бъдат незабавно изнесени зад граница. Статистиката на ААП включва и този вид сделки, но въпреки това е показателна за това кой как продава масовите коли у нас.
Прави впечатление, че лидерът от 2019- година Dacia е извън челната тройка, а неговото място към момента се заема от Skoda. Втората позиция е за Volkswagen, а тройката се допълва Nissan. В ТОП-10 по продажби на нови коли през първото тримесечие на 2020-а в България влизат още марките Dacia, Toyota, Renault, Peugeot, Kia, Ford и Citroen.
№ | марка | брой продажби (I-III 2020) | брой продажби (I-III 2019) |
1 | Skoda | 924 | 1120 |
2 | Volkswagen | 880 | 1106 |
3 | Nissan | 852 | 520 |
4 | Dacia | 835 | 1465 |
5 | Toyota | 718 | 789 |
6 | Renault | 598 | 1064 |
7 | Peugeot | 478 | 642 |
8 | Kia | 385 | 415 |
9 | Ford | 329 | 391 |
10 | Citroen | 316 | 434 |