През март продажбите на леки автомобили на основните пазари в Европа се сринаха с повече от 50% вследствие на коронавирусната пандемия и мерките взети срещу заразата. Това предаде Reuters.
През изминалия месец регистрациите на нови автомобили са намалели с 51.8% до 853 077 превозни средства в страните от Европейския съюз, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), показват данни на Европейската асоциация за автомобилните производители (ACEA).
Продажбите са спаднали на всички пазари на Стария континент, като Италия отчита най-голям срив - 85.4%. Новите регистрации в Германия са намалели с 37.7%, във Франция със 72.2%, а в Испания - с 69.3%.
Неравномерният спад в отделните държави дава своето отражение и върху автоконцерните. През март продажбите на Volkswagen Group са намалели с 43.6%, докато тези на Renault и PSA Group са се свили със съответно 63.7% и 66.9%.
Новите регистрации на BMW, който беше сред малкото автомобилни производители, отчитащи ръст в Европа през предходните месеци, са спаднали с 39.7%. Същевременно търсенето от страна на клиентите за коли на конкурентния Daimler е намаляло с 40.6%.
Спадът в регистрациите идва, след като през втората половина на март по-голямата част от автомобилните представителства в Европа бяха затворени като част от мерките за овладяване на пандемията.
В четвъртък Volkswagen отмени прогнозата си за 2020-а поради несигурността, свързана с коронавируса, който доведе до срив на оперативната печалба на автоконцерна за първото тримесечие с 81%.