Citroen смята да се откаже от традиционната каросерия хечбек за следващото поколение C4 в полза на ефектно крос-купе, обяви изпълнителният директор на компанията Венсан Кобе пред Auto Express. Новата генерация на модела ще сложи и началото на различна дизайнерска концепция, подчинена на "силната индивидуалност".
Според французите купувачите са се уморили от консервативната външност на C-четворката и искат нещо ново, а марката знае как да си върне интереса им. Това ще стане не само с модния тип каросерия, а и с изцяло нов рисунък на предницата с фарове, които наподобяват двойни шеврони като на концепта 19_19.
Стилната външност ще бъде подкована със съвременна техника. Следващият C4 ще бъде построен на модулната платформа CMP/e-CMP, която позволява задвижване на бензин, дизел и електричество.
Очаква се моделът да се оборудва с 1.2-литров бензинов мотор с мощност от 100 до 155 к.с., 1.5-литров турбодизел със 100 или 130 коня, а напълно електрическата C-четворка ще получи 50-киловатчасова батерия и електромотор със 136 к.с. от съплатформените Peugeot e-208 и Opel Corsa-e, което ще ѝ позволява да изминава около 300 км без презареждане.
Въпреки купеобразната каросерия компактният Citroen ще продължи да се конкурира с традиционните си съперници Volkswagen Golf и Ford Focus. Премиерата на третата генерация C4 ще се състои през юни, освен ако не се наложи премиерата да бъде отложена заради коронавируса.