Отидете към основна версия

3 818 17

Обстоен тест на 13 електромобила, в който Tesla не доминира в нито една категория!

  • тест-
  • електромобили

13 нови автомобила от 13 различни производители бяха оценени в истински реален живот, реален трафик, подобни и възпроизводими условия и преминаха през 7 различни вида тестове, чиито резултати са от най-голям интерес за потребителите на електрически превозни средства. Мащабното мероприятие се нарича ECOBEST Challenge и е направено от независимата организация Autobest.

Тестовете, извършени тази година, показват големи подобрения в сравнение с миналата година в някои области, като бързото време за зареждане, но нито едно в ключовата област на енергийната ефективност, която трябва спешно да се превърне в основен фокус за производителите на електрически превозни средства.

Ако като цяло електрическата мобилност отбелязва добър напредък с много по-високо темпо от очакваното от повечето, този напредък не е хомогенен, както показва фактът, че 6 различни автомобила от 6 различни марки (Volvo два пъти, Kia, Audi, Opel, Honda и Mini) взеха победа в 7 категории на тестовете и индексите на ECOBEST Challenge.

Друга изненада е фактът, че въпреки че е лидер и еталон за електрическа мобилност от няколко години, Tesla не доминира в нито една категория през 2024 година.

По азбучен ред, ето 13-те автомобила, които журито на Autobest тества : Audi Q4 Sportback 45 e-tron, BMW i5 Touring, BYD Dolphin, Fiat 600e, Honda e: Ny1, Hyundai Kona, Kia EV9, Lancia Ypsilon, Mini Cooper SE, Opel Corsa, Tesla Model Y, Volkswagen ID.7 и Volvo EX30.

• ОГРОМНО ПОДОБРЕНИЕ В БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ НА DC: Най-добрият изключителен резултат от това издание е краткото време за бързо зареждане с DC за всичките 13 автомобила в теста – между 7 минути и 18 минути за зареждане за 100 км. Kia EV 9 е класиран номер 1 със 7 минути за 100 км! Това цялостно представяне показва доколко всички производители на електромобили са напреднали в този чувствителен подход към потребителите на автомобили.

• АМБИВАЛЕНТНИ РЕЗУЛТАТИ С ВРЕМЕНА ЗА ЗАРЕЖДАНЕ С АС: По-малко впечатляващи, възможностите за зареждане с променлив ток на тестваните автомобили варират от 59 минути - най-доброто от това издание, Volvo EX 30 - за 100 км пробег до 2 часа: 27 минути за същите 100 км. Доста интересно, последният в класацията за AC зареждане е KIA EV 9, който е най-добрият в DC Fast Charging.

• ПУБЛИКУВАНИЯТ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ РАНГ ПО-БЛИЗО ДО РЕАЛНИЯ ЖИВОТ (тест EcoC1): В това издание на ECOBEST Challenge нито един от 13-те модела в теста не надмина хомологирания диапазон по цикъла WLTP. С индекс EcoC 1 от 98,95%, Audi Q4 Sportback 45 e-tron е най-близкият реален пробег до WLTP в това издание и един от най-добрите в историята на ECOBEST Challenge. 6 от останалите EV са между 80% - 90%, а останалите 6 са между 73% и 79,8%. В това издание няма кола в тест под 73%.

• ПО-ДОБРО ЗАРЕЖДАНЕ, ПРЕДИ БАТЕРИЯТА ДА КАЖЕ, ЧЕ Е ПРАЗНА: Тъй като ECOBEST Challenge беше пионер в твърдението, че че има живот в батерията, след като индикаторът на покаже 0 км/0%, 12 от 13-те автомобила демонстрираха стратегически запас от електроенергия между 2 и 24 километра. Volvo EX 30 е победител в това измерване, но е далеч от рекорда от 45 км, измерен в миналогодишното издание. Освен това само една кола, която спря, след като индикаторът на батерията показа нула на таблото.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 14 гласа.

Свързани новини