BMW Group представи годишния си доклад, според който делът на електрическите превозни средства в общите доставки се е увеличил до 17.4% спрямо 14.7% година по-рано. Това не е кой знае какво постижение, но компанията си поставя за цел да доведе цифрата до 50% до края на десетилетието, съобщава BMW Blog .
Марката залага на линията Neue Klasse, в рамките на която планира да пусне поне шест нови модела до 2028 година. Въпреки тези си планове, BMW няма да се откаже от двигателите с вътрешно горене. Докато Mini и Rolls-Royce планират да преминат към електричество от началото на 2030-а., самата марка BMW ще продължи да произвежда бензинови и дизелови модели и през следващото десетилетие.
Но е факт, че BMW изпреварва конкурентите си в дела на електрическите превозни средства. През 2024 година компанията е продала 368 475 електрически BMW-та, което е увеличение от 11.6% спрямо предходната година. Включвайки продажбите на Mini и Rolls-Royce, общият брой доставени чисто електрически превозни средства е 426 536 единици, което е с 13.5% повече в сравнение с 2023-а. Mercedes, за сравнение, е продал 185 059 електрически коли, а Audi - 164 000.
Докато търсенето на електрически превозни средства на този етап запазва нивата си, доставките на plug-in хибриди се свиват. През 2024 година BMW е продала PHEV автомобили с 5.6% по-малко, а Mini - с 85%. Сега, компанията очаква сегментът на електрическите превозни средства да продължи да расте с пускането на нови модели, включително iX3 и i3, както и евентуалната поява на i1 или i2 в бъдеще.
BMW ще продължи да разширява своята електрическа гама през следващите години, използвайки платформата CLAR за създаване на нови електрически превозни средства, но както вече споменахме, няма да изостави колите с ДВГ, които все още са над 80% от новите продажби на марката.