Отидете към основна версия

6 671 20

Къде б(л)яхте до сега за АМ „Марица”

  • б(л)яхте-
  • ам марица-
  • лазар лазаров-
  • апи-
  • отбивка-
  • марица-
  • батко-
  • батко и братко
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Къде б(л)яхте до сега господа експерти и червени, сини, бембени и всякакви видове политици за връзката на АМ „Марица” с АМ „Тракия”.

Днес стана ясно, че проектантите и строителите на първите километри от магистрала „Марица“ са забравили да направят важна отбивка от нея.
„На мястото, на което аутобанът се свързва с „Тракия“ при старозагорското село Плодовитово, няма отбивка за Стара Загора и Бургас“, съобщи шефът на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров, цитиран от "Труд".

Когато в края на годината цялата магистрала „Марица“ бъде готова, ползващите я ще бъдат неприятно изненадани от този недостатък. Идващите от Свиленград превозни средства ще трябва да се качат на „Тракия“ но в посока София, да пътуват десетина километра до пътния възел при Оризово и там да обърнат в обратната посока, ако искат да стигнат до Стара Загора или Бургас.

Този участък от „Марица“ е проектиран още по времето на социализма от едновремешното предприятие „Пътпроект“ и е изграден в началото на 80-те години. Става въпрос за 5-километрова отсечка, която години наред свързваше „Тракия“ с Плодовитово и старото шосе между Пловдив и Чирпан.

Този участък е вече доста амортизиран и при пускането на „Марица“ ще трябва и да се ремонтира. Според Лазаров сега държавата ще трябва да плати от бюджета няколко милиона лева, за да може този пътен възел да се проектира и изгради. Това ще стане чрез мост над „Тракия“. Обществената поръчка ще бъде обявена скоро. Строителството на останалата част от „Марица“ закъсня и според най-актуалните графици аутобанът трябва да е напълно готов до края на септември.

Логичен е въпросът - къде бляхте, след като проектът за този участък е от времената на социализма, но видиш ли до днес на никой не му била светнала червената лампа. Не звучи ли твърде наивно?
Още повече, че именно шефът на АПИ Лазар Лазаров, който алармира за драстичния проблем, управлява втори мандат. Нека да припомним и, че през 2013 г. той бе отстранен от АПИ и бе назначен за главен изпълнителен директор на Пловдивския панаир, който е собственост на областния председател на БСП Георги Гергов.  Известно е, че през последните години Георги Гергов навлезе сериозно в пътния бранш след като купи компанията "Пътища Пловдив". Най-големият му обект в този период от време бе изграждането на отсечката от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица". Лазаров  бе взет именно, за да контролира и това строителство.

Любопитно е, че друг член в момента на УС на АПИ Дончо Атанасов представляваше италианците у нас, които строиха първият участък на АМ „Марица”. Той като, че ли също е бил сляп.

Илиана Захариева, която също е част от ръководството на АПИ, отговаряше за Проектирането в НАПИ, си е затваряла очите явно за проблема.

Ако на управниците на АПИ им е къса паметта, то нашата и на експертите не е, нищо че се опитват да ни правят на луди.

Схемата за тази институция под кодовото название „Крадеца вика дръжте крадеца” в годините не се променя, въртят се единствено кукловодите й.
В тази връзка нека да си спомним и, че Лазаров  се прочу с конфликт на интереси, тъй като работеше в АПИ заедно с роднини.
Той придоби името новия  Батко след като се разбра, че назначеният от Батко и Братко пътен шеф е подписал договор с фирмата на Веселин Георгиев за 4 години за милиони левове и го е уредил да доставя материали от кариерата си за строителството на АМ „Тракия”.
Още при първия си мандат като шеф Лазаров, подобно на своя учител се обгради с фирми от бранша, които единствено получаваха обществени поръчки. При строителните надзори бяха известни случаи при които близките до Лазаров фирми са спечелили поръчки на цена от 8% от СМР, което е рекорд за България.
Този път кой ще спечели обществената поръчка за милиони, за изграждане на моста над АМ „Тракия” и свръзката с АМ „Марица”, ще стане ясно скоро.

Ще се точат ли милиони до близки хора на управниците и този път ще стане ясно, колкото и да се мъчат да направят хората на идиоти. Сигурно е обаче, че типично по български на никой няма да бъде потърсена отговорност за очевадното недоразумение, което сега ще оскъпи магистралата.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини