18 Март, 2015 19:07 17 315 42

Позлатената „Марица”

  • позлатената-
  • марица-
  • ам марица-
  • лазар лазаров-
  • апи-
  • отбивка
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Трийсетте километра от магистрала "Марица" до Димитровград трябваше да струват 133 млн. лв. без ДДС и да са готови през 2013 г. Но това не се случи. И двата поети ангажимента от строителя - италианската "Чи Ем Чи ди Равена" (CMC di Ravenna) са нарушени - отсечката поскъпва с една трета от първоначалната оферта, а завършването се очертава да е през август 2015 г. Първоначалният срок беше август 2013, после ноември 2014 г.

Оскъпяването, за което настояваше през последните месеци изпълнителят на отсечката от "Марица", и поредното отлагане на срока за пътя към Турция вече са факт. Агенция "Пътна инфраструктура" обяви поръчка за укрепване на трасето и отводнителен канал по маршрута на лот 1 от Оризово до Димитровград с прогнозна стойност 43 млн. лева без ДДС.

Претенциите на "Чи Ем Чи ди Равена" за оскъпяване започнаха още през 2013 г., тъй като работата по отсечката беше забавена и то не по тяхна вина. Първо бяха проблеми с отчужденията. Археологическите проучвания не бяха приключени, а впоследствие се оказа, че на мястото има останки от античен град, който трябва да бъде консервиран. Исковете на компанията строител растяха от 20 млн. лв. на 45 млн. лева, за да достигнат 76 млн. лева. Сега оскъпяването пак не е по тяхна вина, а чисто заради допуснатите пропуски на АПИ в годините.

Схемата за оскъпяването на обекти като, че ли се повтаря и повтаря. Макар, че се прилага принципа на най-изгодната оферта, при провеждането на допълнителните обществени поръчки се предпочита най-ниската цена, за да може търгът да бъде спечелен от „наш човек”.

Държавата и този път допусна спечелените с ниски цени големи магистрални поръчки да се компенсират с милиони, като се откриват "пропуски". Сред най-често откриваните пропуски са наводнени почви. В повечето от случаите допълнителната сметка вместо основно с еврофондове се плаща изцяло от джоба на данъкоплатеца. По сходен начин се разви историята с оскъпяването на един от лотовете на "Тракия", изграждан от строителните фирми на "Холдинг Пътища". Историята се повтори и с 4-километров участък от лот 1 на магистрала "Струма" (Долна Диканя – Дупница). Поръчката отново е за укрепване на преовлажнени почви, като е разделена на две части – за стабилизация на земната основа и за допълнително насипване със скален материал.

Пак ще попитаме защо е пропуснала отбивка за Бургас шефът на АПИ Лазар  Лазаров?

И пак ще припомним шефът на АПИ Лазар Лазаров, който алармира за драстичния проблем, управлява втори мандат. Нека да припомним и, че през 2013 г. той бе отстранен от АПИ и бе назначен за главен изпълнителен директор на Пловдивския панаир, който е собственост на областния председател на БСП Георги Гергов.  Известно е, че през последните години Георги Гергов навлезе сериозно в пътния бранш след като купи компанията "Пътища Пловдив". Най-големият му обект в този период от време бе изграждането на отсечката от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица". Лазаров  бе взет именно, за да контролира и това строителство. Освен това г-н Лазаров е капацитет и в областта на наводнените почви.
Любопитно е, че друг член в момента на УС на АПИ Дончо Атанасов представляваше италианците у нас, които строиха първият участък на АМ „Марица”. Той като, че ли също е бил сляп.
Илиана Захариева, която също е част от ръководството на АПИ, отговаряше за Проектирането в НАПИ, си е затваряла очите явно за проблема.
Нека да си спомним и, че Лазаров  се прочу с конфликт на интереси, тъй като работеше в АПИ заедно с роднини. Той придоби името новия  Батко след като се разбра, че назначеният от Батко и Братко пътен шеф е подписал договор с фирмата на Веселин Георгиев за 4 години за милиони левове и го е уредил да доставя материали от кариерата си за строителството на АМ „Тракия”.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гери

    2 0 Отговор
    Крадци
  • 2 Shmeker

    0 0 Отговор
    дано поне издържи повечко години
  • 3 Ани

    0 0 Отговор
    Мутрата Лазаров работи от години заедно с жена си в АПИ! Това не е ли конфликт на интереси?Лили защо го търпи? Защото Лазарчо си цака,а говорят,че и други неща правил?
  • 4 Стоян

    0 0 Отговор
    Нали ги виждате тия наглеци,всяка зима са изненадани? Тоя бандит Лазар Лазаров крадеше още като беше шеф на Лабораторията,а сега направо се олива. Като толкова разбира,защо пътищата ни са в това състояние?
  • 5 Пора

    0 0 Отговор
    Дайте да си внесем малко румънски правораздавателни другари.
    Тия вкараха правителство и половина в затвора за няма и година.
    А нашите к'во правят,крадат си на воля и допиват малкото останала сиромашка кръв.
  • 6 я съм от село

    0 0 Отговор
    няма страшно и тоз път като всеки друг няма да има виновни защото в България виновни няма а защо да бързат да я правят като тя ще е поредната некачествена магистрала в нашата страна
  • 7 Зоя

    1 0 Отговор
    Защо не пишете,че Лазаров е собственик в Агромах? Затова беше при Гергов,да купят фирмата му с Агромах и да строят Марица. И какво се случи,дават им още пари? Агромах взеха и обекта на Актор на Струма и още много обекти.Защо си трае Павлова? Отговорът е ясен!
  • 8 Ник

    1 1 Отговор
    Тъпото, е че с този проект отваряш път на Турските и Гръцките пристанища. Какво ще правят пристанищата във Варна и Бургас?
    Да правиш пряк път със собствени средства, през собствения ти двор в полза на конкуренцията е меко казано Тежка Простотия!

    Коментиран от #40

  • 9 уная

    0 0 Отговор
    Крадци крадци, ама всички им се кланят и всички врати са отворени пред тях
  • 10 Превозвач

    0 0 Отговор
    Ами какво става с превозвачите които работиха и се гърбиха, а като дойде време за плащане всички се покриха пари няма няма и нищо оголената фирма "АГРОМАХ ТРАНС" през която бяха прекарани всички частни, средни и малки фирми? 18 059 лева няма ги вече 17 месеца. Къде са ми парите??? КЪДЕ СА???
  • 11 ДИГ

    0 0 Отговор
    Какви гръцки и турски пристанища? А десетките убити по селата ? Или те не се броят. Тази магистрала е много по-важна от Тракия, но не печели избори.

    Коментиран от #15

  • 12 Колю

    0 0 Отговор
    За тия от АПИ требе тояга и чистка до крак! Там са едно котило крадци и трябва здрава ръка! Лиляна да не се мотае,а да ги подкарва,
  • 13 Писна ли ни

    2 0 Отговор
    от строежи и ремонти на пътища най-много се краде- това се знае и прави от близо век. Защото никой не знае и вижда какво и колко се слага под асфалта
  • 14 Kати

    2 0 Отговор
    Ако тези мутри бяха в Румъния или в друга Европейска държава,отдавна щяха да са на топло!
  • 15 Ник

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "ДИГ":

    Коментар до #11:
    Път се строи за да има икономическа изгода! Погледни до коя крайна точка отива. Явно нямаш нито опит с транспорта, нито подходящото образование. Вземи карта на Европа и разгледай внимателно трансграничните пътища
  • 16 onq s konq

    0 1 Отговор
    Ах как ще я эахапе БМВ-то тая магистрала с 200 преэ септември эа Гърцияяяя!Таман ще е готова дотогава.
  • 17 песимиста

    1 0 Отговор
    предлагам всички тия мутри да се съдят в румъния.тогава ще видим дали са невинни след толкова много кражби.всички бутат и то яко,но защо ли никога няма доказателства???!!!
  • 18 Тони

    1 0 Отговор
    С такива хора няма да се оправим и да вървим напред! Мафията се е срастнала с държавата,а ние само плащаме данъци и винетки. Резултата е,лоши пътища,катастрофи и бедстващи хора. Крадците са недосегаеми и нагло ни се смеят от екрана,защото всичко се купува и замазва в нашата държава!
  • 19 Ели

    2 0 Отговор
    Лиляна и Лазаров са дупе и гащи,нищо няма да се промени! Няма виновни за издънките на АПИ всяка зима,няма да има виновни и за Марица! Плащайте си данъците и си трайте! Така каза Брюксел!
  • 20 ДИГ

    0 0 Отговор
    Те турските тирове така или иначе си минават от тук Г-н "Ник" .
    Не си мисли че с твойте 30км магистрала, те ще се станат повече.
    Сега ти си отвори картата и виж къде по пътя на турските тирове няма магистрала. За образование няма да говорим, не си ми в категорията.

    Коментиран от #24

  • 21 Георги Алексиев

    1 0 Отговор
    ТРЯБВАШЕ ДА Я ДАДАТ НА НЕКОЯ НЕМСКА ИЛИ ЯПОНСКА ФИРМА ДА СЕ ЗНАЕ ЧЕ НЕМА ДА ИМА НИКВИ ЯДОВЕ И НЯМА ДА ИМА КРАЖБИ

    Коментиран от #31, #32

  • 22 зара

    1 1 Отговор
    Ще я дадат,но няма да има комисионни!Няма такива филми при Лазарчо-плащаш-получаваш!Да има и за Кака и за Бате,за да го пазят!
  • 23 Бай Хой

    2 0 Отговор
    Общо взето...всичко общо е взето!
  • 24 Ник

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "ДИГ":

    Ами не знам каква ти е категорията, но аз се занимавам с внос, износ, спедиция и митници вече 15 години. За това мисля, че "поназнайвам" това- онова. За това ще ти е малко трудно да ме убедиш в обратното.
  • 25 Ел

    1 0 Отговор
    Лиляна и Лазаров са дупе и гащи,нищо няма да се промени! Няма виновни за издънките на АПИ всяка зима,няма да има виновни и за Марица! Плащайте си данъците и си трайте!
  • 26 потребител

    1 0 Отговор
    Обърнете внимание колко фирми печелят обществените поръчки в цяла България,не мисля ,че са повече от двадесет.Времето на батко и братко си върви в пълна сила без значение от цвета на партията,която управлява.В тази държава се краде страшно много затова сме на това дердже,защото всички са схемаджии.Фирми от Варна идват да строят в централна България от Казанлък прибраха към 4,600000.

    Коментиран от #28, #29

  • 27 диди

    0 0 Отговор
    Всичко минава през Агромах,чрез Лазар Лаборанта!Вижте колко поръчки взеха,повечето без процедура по ЗОП?Не знам защо не реагират Бате и Кака?Всъщност,знам!
  • 28 Ник

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "потребител":

    ТИМ са навсякъде приятелю! От Варна идват в централна България. От София идват във Варна.......
    Всичко е Синджир Марка!
  • 29 потребител

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "потребител":

    26 години ни тапанят яко ама ние все им се нагаждаме.Няма друга овча нация ,като нас.Румънците уж бяха по назад минете сега през Румъния да видите за какво става въпрос.Всички излизат от калта само на нас ни е добре в нея свинска работа.
  • 30 потребител

    1 0 Отговор
    За нас мишоците нищо не остана бачкаш съвестно плащаш данъци съвестно,пък схемаджийчетата крадат ддс съвестно с милиарди къде го има това другаде незнам
  • 31 BENZ

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Георги Алексиев":

  • 32 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Георги Алексиев":

    Такива фирми не работят в корумпирани страни.
  • 33 нацепения

    0 0 Отговор
    Нека да крадат, колкото могат гладните кучета, българи тук не остават....утре други ден , до някоя година ще останат само бай м...л и турците тук.....но турците са тарикати, те с гяури бизнес няма да въртят....тогава тези които сега ни крадат , ще ме хванат за махалката както и техните к....нца....
  • 34 Божан Божанов

    0 0 Отговор
    Имам и други въпроси- кой ще разследва "гордостта" на герб автомагистрала тракия. Защо за две години се разби. Когато Д.Михалевски/Бог да го прости/ доказваше че се строи некачествено и като материали и изпълнение те се заяждаха с него. Сега никой не повдига въпроса за водното огледало. Няма го човека няма го проблема. Може би затова и няма проблем с АМ Тракия. Е то с тоя министър и преди и сега / в акъла й са много други неща несвързани с работата/ но не и работата.
  • 35 mi6el

    0 0 Отговор
    abe mom4e ti patuval li si po am trakia po vaprosnata otse4ka?stroitel li si 6ofior li si?za da dava6 takiva nedomisleni mnenia!!!a za gospodin mihailovski leka mu pras na 4oveka samo takiva kato teb go razbirat kakvo govori
  • 36 Нина

    0 0 Отговор
    Лазаров е отговарял и отговаря за пътищата,нали?Вижте сами,харесват ли ви нашите пътища?
  • 37 тоти

    0 0 Отговор
    Като чета коментарите относно шефа на АПИ искам само да вметна,че въпросния началник беше издигнат от началник отдел на длъжност директор на тогавашната Централна лаборатория по пътища и мостове не от когото и да е а от самия Веселин Георгиев .В последствие същият този Лазаров стана член на управителния съвет на АПИ.....,спомнете си бившия началник на Пътната агенция Константин Таушанов за 20000 паунда открити в авоарите му още пише обяснения как са попаднали там.
  • 38 Ути

    0 0 Отговор
    Какво още чака Павлова? Човек на Батко и Братко,схеми за милиони,съмнителни връзки с фирми,конфликт на интереси,лошо строителство,постоянно изненадан през зимата,къщи и имоти с неясен произход?
  • 39 Toti

    0 0 Отговор
    Кака чака Бате? Да не би да не го дочака,а заедно с Лазарчо да заминат за Централния? Бай Ставри ги чака в мрака!
  • 40 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ник":

    Така е, прав си, пътят облагодетелства донякъде Солун, Александрия. Но когато румънците прилапваха целия нефтен трафик да минава през Констанца, Варна и Бургас спяха. Сега нефтеният терминал в Констанца е голям колкото Русе, със собствена полиция, собствена митница, собствени светофари, собствени закони и ограден като концлагер. Къртят милиони и се чешат доволно по мамалигарските тумбаци. Няма да е за пръв път да се прецакваме сами.
  • 41 Нона

    0 0 Отговор
    Мястото на крадците от АПИ е в Централния,при бай Ставри!!!!!!!!
  • 42 Бай хой

    0 0 Отговор
    Крадливо гербаджийско племе.