Трийсетте километра от магистрала "Марица" до Димитровград трябваше да струват 133 млн. лв. без ДДС и да са готови през 2013 г. Но това не се случи. И двата поети ангажимента от строителя - италианската "Чи Ем Чи ди Равена" (CMC di Ravenna) са нарушени - отсечката поскъпва с една трета от първоначалната оферта, а завършването се очертава да е през август 2015 г. Първоначалният срок беше август 2013, после ноември 2014 г.
Оскъпяването, за което настояваше през последните месеци изпълнителят на отсечката от "Марица", и поредното отлагане на срока за пътя към Турция вече са факт. Агенция "Пътна инфраструктура" обяви поръчка за укрепване на трасето и отводнителен канал по маршрута на лот 1 от Оризово до Димитровград с прогнозна стойност 43 млн. лева без ДДС.
Претенциите на "Чи Ем Чи ди Равена" за оскъпяване започнаха още през 2013 г., тъй като работата по отсечката беше забавена и то не по тяхна вина. Първо бяха проблеми с отчужденията. Археологическите проучвания не бяха приключени, а впоследствие се оказа, че на мястото има останки от античен град, който трябва да бъде консервиран. Исковете на компанията строител растяха от 20 млн. лв. на 45 млн. лева, за да достигнат 76 млн. лева. Сега оскъпяването пак не е по тяхна вина, а чисто заради допуснатите пропуски на АПИ в годините.
Схемата за оскъпяването на обекти като, че ли се повтаря и повтаря. Макар, че се прилага принципа на най-изгодната оферта, при провеждането на допълнителните обществени поръчки се предпочита най-ниската цена, за да може търгът да бъде спечелен от „наш човек”.
Държавата и този път допусна спечелените с ниски цени големи магистрални поръчки да се компенсират с милиони, като се откриват "пропуски". Сред най-често откриваните пропуски са наводнени почви. В повечето от случаите допълнителната сметка вместо основно с еврофондове се плаща изцяло от джоба на данъкоплатеца. По сходен начин се разви историята с оскъпяването на един от лотовете на "Тракия", изграждан от строителните фирми на "Холдинг Пътища". Историята се повтори и с 4-километров участък от лот 1 на магистрала "Струма" (Долна Диканя – Дупница). Поръчката отново е за укрепване на преовлажнени почви, като е разделена на две части – за стабилизация на земната основа и за допълнително насипване със скален материал.
Пак ще попитаме защо е пропуснала отбивка за Бургас шефът на АПИ Лазар Лазаров?
И пак ще припомним шефът на АПИ Лазар Лазаров, който алармира за драстичния проблем, управлява втори мандат. Нека да припомним и, че през 2013 г. той бе отстранен от АПИ и бе назначен за главен изпълнителен директор на Пловдивския панаир, който е собственост на областния председател на БСП Георги Гергов. Известно е, че през последните години Георги Гергов навлезе сериозно в пътния бранш след като купи компанията "Пътища Пловдив". Най-големият му обект в този период от време бе изграждането на отсечката от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица". Лазаров бе взет именно, за да контролира и това строителство. Освен това г-н Лазаров е капацитет и в областта на наводнените почви.
Любопитно е, че друг член в момента на УС на АПИ Дончо Атанасов представляваше италианците у нас, които строиха първият участък на АМ „Марица”. Той като, че ли също е бил сляп.
Илиана Захариева, която също е част от ръководството на АПИ, отговаряше за Проектирането в НАПИ, си е затваряла очите явно за проблема.
Нека да си спомним и, че Лазаров се прочу с конфликт на интереси, тъй като работеше в АПИ заедно с роднини. Той придоби името новия Батко след като се разбра, че назначеният от Батко и Братко пътен шеф е подписал договор с фирмата на Веселин Георгиев за 4 години за милиони левове и го е уредил да доставя материали от кариерата си за строителството на АМ „Тракия”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гери
19:31 18.03.2015
2 Shmeker
19:42 18.03.2015
3 Ани
19:49 18.03.2015
4 Стоян
20:06 18.03.2015
5 Пора
Тия вкараха правителство и половина в затвора за няма и година.
А нашите к'во правят,крадат си на воля и допиват малкото останала сиромашка кръв.
20:15 18.03.2015
6 я съм от село
20:21 18.03.2015
7 Зоя
20:40 18.03.2015
8 Ник
Да правиш пряк път със собствени средства, през собствения ти двор в полза на конкуренцията е меко казано Тежка Простотия!
Коментиран от #40
20:46 18.03.2015
9 уная
20:56 18.03.2015
10 Превозвач
21:02 18.03.2015
11 ДИГ
Коментиран от #15
21:06 18.03.2015
12 Колю
21:26 18.03.2015
13 Писна ли ни
21:31 18.03.2015
14 Kати
22:28 18.03.2015
15 Ник
До коментар #11 от "ДИГ":
Коментар до #11:Път се строи за да има икономическа изгода! Погледни до коя крайна точка отива. Явно нямаш нито опит с транспорта, нито подходящото образование. Вземи карта на Европа и разгледай внимателно трансграничните пътища
22:48 18.03.2015
16 onq s konq
23:26 18.03.2015
17 песимиста
06:11 19.03.2015
18 Тони
07:51 19.03.2015
19 Ели
07:59 19.03.2015
20 ДИГ
Не си мисли че с твойте 30км магистрала, те ще се станат повече.
Сега ти си отвори картата и виж къде по пътя на турските тирове няма магистрала. За образование няма да говорим, не си ми в категорията.
Коментиран от #24
09:00 19.03.2015
21 Георги Алексиев
Коментиран от #31, #32
09:35 19.03.2015
22 зара
09:47 19.03.2015
23 Бай Хой
10:52 19.03.2015
24 Ник
До коментар #20 от "ДИГ":
Ами не знам каква ти е категорията, но аз се занимавам с внос, износ, спедиция и митници вече 15 години. За това мисля, че "поназнайвам" това- онова. За това ще ти е малко трудно да ме убедиш в обратното.11:00 19.03.2015
25 Ел
12:47 19.03.2015
26 потребител
Коментиран от #28, #29
14:49 19.03.2015
27 диди
14:59 19.03.2015
28 Ник
До коментар #26 от "потребител":
ТИМ са навсякъде приятелю! От Варна идват в централна България. От София идват във Варна.......Всичко е Синджир Марка!
15:03 19.03.2015
29 потребител
До коментар #26 от "потребител":
26 години ни тапанят яко ама ние все им се нагаждаме.Няма друга овча нация ,като нас.Румънците уж бяха по назад минете сега през Румъния да видите за какво става въпрос.Всички излизат от калта само на нас ни е добре в нея свинска работа.15:09 19.03.2015
30 потребител
15:14 19.03.2015
31 BENZ
До коментар #21 от "Георги Алексиев":
16:34 19.03.2015
32 незнайко
До коментар #21 от "Георги Алексиев":
Такива фирми не работят в корумпирани страни.17:01 19.03.2015
33 нацепения
17:07 19.03.2015
34 Божан Божанов
17:10 19.03.2015
35 mi6el
18:37 19.03.2015
36 Нина
19:42 19.03.2015
37 тоти
20:37 19.03.2015
38 Ути
21:01 19.03.2015
39 Toti
21:05 19.03.2015
40 mediator37
До коментар #8 от "Ник":
Така е, прав си, пътят облагодетелства донякъде Солун, Александрия. Но когато румънците прилапваха целия нефтен трафик да минава през Констанца, Варна и Бургас спяха. Сега нефтеният терминал в Констанца е голям колкото Русе, със собствена полиция, собствена митница, собствени светофари, собствени закони и ограден като концлагер. Къртят милиони и се чешат доволно по мамалигарските тумбаци. Няма да е за пръв път да се прецакваме сами.08:25 20.03.2015
41 Нона
10:08 20.03.2015
42 Бай хой
19:18 21.03.2015