Отидете към основна версия

2 495 1

Клиенти се печелят с честност

  • маркетинг-
  • онлайн-
  • атанасов
Христо Атанасов
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Навлизането на Интернет промени не само начина ни на живот, ежедневието ни, мисленето ни. Той оказа съществено влияние и върху начина, по който се рекламира дадена стока или услуга. Какво обаче трябва да знаем рекламирайки във виртуалното пространство? „Основното правило за комуникация не само в социалните мрежи а и въобще онлайн е да сме ЧЕСТНИ с нашите потребители и/или клиенти. Отмина времето, когато един бранд можеше да потуши всякакви негативи с повече реклама или с манипулация на медиите. В момента човек разполага с информация за всичко, включително от хора, които се познават посредством web и ако ние не сме честни с нашите клиенти, то те ще го разберат много бързо и ще изгубим напълно тяхното доверие. Както знаем, доверието се гради трудно, още повече в контекста на интернет. Там архивите стоят достъпни доста дълго време и дори след като сме се „поправили” хората ще продължават да попадат на информация за миналото ни”, обяснява Христо Атанасов, управител на консултантска компания в областта на онлайн маркетинга в ProИнтервю.

Друг интересен въпрос относно онлайн маркетинга е дали той е подходящ за всички сектори от икономиката. Според Атанасов, няма сегмент, който да не е подходящ. „Основния въпрос, който определя какво да е присъствието, е да се идентифицира правилно бизнес целта на начинанието – нещо което малко бизнеси в България практикуват. В повечето случаи някой решава, че трябва да прави интернет маркетинг без ясна цел и измеримост – тогава нямаме и ефективност. За да отговоря по-конкретно на въпроса, обаче, най-ПРЯКА полза имат онлайн бизнесите - тъй като те са в интернет и това им е основният канал за комуникация с потребители и клиенти”.

За да разберем в детайлни предимствата на онлайн маркетинга е добре да споменем и трите му най-силни страни:

1. Измеримост - всяка онлайн кампания може да бъде измерена, както по косвени параметри, така и по реалните резултати за бизнеса.

2. Интерактивност - интернет рекламата позволява интеракция с потребителите, каквато в останалите канали не е възможно да съществува.

3. Двупосочна комуникация и близост - едно от най-важните неща за маркетолозите в ХХI век, е че могат да комуникират пряко с клиентите и да печелят директно тяхното доверие, а не просто да ги „облъчват” с реклама.

Въпроси към Христо Атанасов може да задавате тук

 

 

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Очаквайте новости в онлайн маркетинга

    Мощното развитие на интернет през последните години несъмнено промени мисленето на маркетинговите специалисти и спомогна да развият креативността си ...
    11.09.2012
    1 815
    0