Last news in Fakti

11 Септември, 2012 17:27 1 808 0

Очаквайте новости в онлайн маркетинга

  • маркетинг-
  • онлайн-
  • атанасов-
  • групово пазаруване
Очаквайте новости в онлайн маркетинга - 1
Христо Атанасов

Мощното развитие на интернет през последните години несъмнено промени мисленето на маркетинговите специалисти и спомогна да развият креативността си. Използват се нови инструменти само може да подобри позициите на компаниите, които умело боравят с подобни инструменти. „Онлайн маркетинговите инструменти, които най-вече се използват в България, са реклама на клик в мрежите като Google AdWords и българските EasyAds и ETarget; така наречения социален маркетинг в социалните мрежи и оптимизацията за търсачки. Има два много интересни и ефективни инструмента, които у нас тепърва навлизат и до голяма степен се развиха благодарение на сайтовете за групово пазаруване, а именно афилиейт и e-mail. Последните два все още се развиват и много малка част от бизнеса в България ги ползва и въобще знае как да ги ползват правилно, но според мен ще добият сериозна популярност в рамките на следващите една-две години заедно с развитието на електронната търговия в България” е мнението на Христо Атанасов, управител на консултантска компания в областта на онлайн маркетинга в ProИнтервю.

Един от начините за онлайн маркетинг, който набра през последните години популярност у нас, са сайтовете за групово пазаруване. Интересно е да се отбележи, че бизнес моделът на този тип сайтове се промени доста от създаването на първите такива и от оригиналния модел на сайта Групон, от който всички копират.

„Първоначално моделът целеше импулсивни покупки на стоки и услуги, които често не са необходими на потребителите към момента, но тъй като са на изключително изгодни цени, за кратък период биват купувани в големи количества. Това обаче с времето се промени, тъй като се появиха много сайтове, след това и агрегаторите, като съответно този бум се отрази отрицателно и на повечето бизнеси, които работят със сайтовете за групово пазаруване. Затова и моделът се промени като вече цените не са толкова изгодни, периодите са дълги и съответно се разчита на планирани покупки вместо на импулсивни”, обяснява Атанасов.

В подобен модел обаче могат да се задържат изключително малко на брой играчи, тъй като ресурсът по подготовката на една сделка е значителен и предвид, че се разчита не на големи продажби от една сделка, а на по-малко продажби от много сделки доста малък брой подобни сайтове биха могли да си позволят да поддържат необходимия човешки ресурс, който да върши всичката работа качествено.

„В бъдеще ще останат само играчите със солиден бизнес модел и уникални предложения към потребителите. В света вече има доста профилирани сайтове, които целят да спечелят таргетирана аудитория - от сайтове за електронни книги, туризъм до сайтове за сделки насочени към онлайн маркетинга например”, пояснява Атанасов.

За съжаление, изводът от последните две години е, че една идея ако работи и ако инвестицията за влизане в нишата е ниска, тя доста бързо се препълва и понякога води до негативни последици за целия бизнес. За сметка на това покрай подобна идея се раждат нови бизнес модели, които са доста по-устойчиви в дългосрочен план.

Въпроси към Христо Атанасов може да задавате тук


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА