Отидете към основна версия

3 414 8

Да направим културата по-достъпна със „Знание+“! Марио Мишев пред ФАКТИ

  • карта-
  • култура-
  • знание+-
  • работодател-
  • театър-
  • кино-
  • пари

Картата е и средство за спестяване на пари, казва той

Снимка: Личен архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Картата „Знание+“ е първата социална придобивка в България, която дава възможност на работодателя да подпомогне културното обогатяване на своите служители чрез фиксиран абонамент на разумна цена. Всеки притежател на картата получава отстъпки при посещения на избрани партньорски обекти, развиващи дейност в областта на образованието, културата и изкуствата. Сред тях са някои от най-популярните театри, музеи, кина, книжарници, центрове за обучения и творчески занимания. Пред ФАКТИ говори Марио Мишев, един от съоснователите на сдружение „Българска история“.

- Г-н Мишев, Сдружение „Българска история“ създаде карта за култура „Знание+“ – първата подобна корпоративна социална придобивка в България. Какво е картата „Знание+“. Какво ни дава…
- Картата „Знание +“ е един иновативен инструмент, с който всеки желаещ би имал достъп до културни и образователни услуги и на по-достъпна цена. Ние работим с българските работодатели, защото всеки един работодател, който желае да допринесе за културното обогатяване на своите служители, може да го направи с тази карта. Предлагаме от наша страна два абонамента - месечен и годишен. А в портфолиото ни от партньори вече има над 60 обекта, сред които са театри, музеи, галерии, курсове за чужди езици, курсове и академии за професионално усъвършенстване и др.

- Такава карта може да се получи само през работодател или…
- Да, картата е продукт, предназначен само за българските работодатели. Не е налична за поръчка от физически лица. Нашите отношения са с работодателя, който преценява дали да вземе за всички служители, за част от тях, дали да ги подари тези карти на служители, ако има желание. Но продуктът ни е насочен основно към работодателите. Основната ни мисия е да направим мост между културата и бизнеса, защото, според нас, те все по-рядко си говорят. В крайна сметка за българския бизнес е от изключителна важност служителите им да имат този достъп до културата.

- Какви са ползите за работодатели, когато предоставят такава карта на служителите…
- За конкурентен пазар, какъвто е българският, защото все пак живеем в страна, в която безработицата в момента е на най-ниските си нива, е важно един работодател да може да предложи нещо повече. Тази социална придобивка, бидейки първа по рода си, дава възможност на всеки собственик на компания да покаже едно по-специално отношение към служителите. Много важен момент е да се каже, че картата би допринесла за решаването на един голям проблем. Скоро излезе едно изследване, което показа, че 52% от българите не са посещавали културно събитие през последната година. Това е изключително обезпокояващо, само по себе си, но и факт. Бих казал, че в голяма степен културните навици са огледалото на едно общество. Ако българинът не смята за нужно да работи за своето културно и духовно самоусъвършенстване, това е проблем за нас като общество. И в този смисъл работодателят би могъл да допринесе за намаляването на тази диспропорция.

- Само големи работодатели или откликват към момента и проявяват интерес…
- Ние съвсем от скоро стартирахме като услуга на пазара. Идеята за картата „Знание+“ плюс съществува от повече от една година. Цялата подготовка бе много обемна и отне време, защото зад продукта стои сериозен софтуер. От малко повече от месец и половина картата реално стартира и се използва от клиентите ни. Запитванията ни са от големи работодатели, нещо което беше съвсем очаквано, но тук отварям една голяма скоба. Забелязвам, особено в последните дни, голям отклик от страна на малкия бизнес. Говоря за семейни компании – с между 10 и 20 човека персонал, които се интересуват. Това е положителен знак, защото ние сме свикнали социалните придобивки да се прерогатив на големите компании, на тези, които аутсорсват, на it компаниите. Но се оказа, че и собствениците на микро предприятия имат интерес. Дори и ние - в качеството си на работодатели в сдружение „Българска история“, се възползваме и предлагаме различни допълнителни пакети. Просто за всеки един собственик на компания е важно да показва отношение към служителите си.

- Реално каква отстъпка се ползва с тази карта?
- Отстъпката ни е според уговорката с всеки един партньор. Говорим за между 10 и 50% отстъпка. Ще дам пример с театрите, където имаме между 20 и 25% отстъпка от цената на билета. Сега добавяме голяма верига книжарници, които имат 20 обекта в цялата страна. Отстъпката при тях ще бъде 10%, но върху всяка покупка, което превръща картата освен в един хубав подарък, който могат да направят работодателите на служителите си, и в средство за спестяване на пари. Във въпросната книжарница освен книги, защото тя е търговец на десетки други категории артикули, които всеки ден ние по един или друг начин употребяваме, отстъпката е на база пазаруване. Така че картата определено оправдава очакванията си, а и оправдава и цената си, тъй като за активен човек тя ще има голяма стойност.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.

Свързани новини