Toyota обяви старта на т.нар. свързани услуги. Това е телематична екосистема за информиране на клиентите чрез смартфон за местоположението и състоянието на автомобила.
Connected Car съчетава възможностите на мобилния интернет, телематиката и облачното съхранение. Системата работи с помощта на стандартен модул за предаване на данни с вградена SIM карта. Услугата включва девет функции:
Търсене на превозно средство
Контрол на зареждането на батерията
История на пътуването
Поддръжка: разбирате пробега до следващото обслужване
Индикатори на арматурното табло: виждате справочната информация на предупредителните лампи на автомобила
Финансови услуги: достъп до описание на финансовите инструменти на Toyota
Авариен асистент: регистрира ПТП, фиксирайки точно геолокация и се свързва със спасителната служба и пътната помощ
Напомняния: създавате бележки, като записвате епизоди като смяна на гуми или плащане на данъци
Планиране на маршрута: Планира пътуването си предварително и импортира данни директно в навигационната система на вашия автомобил.
Собствениците на Toyota и Lexus ще могат да контролират всички сервизни функции в приложенията MyT и Lexus Link, които могат да бъдат изтеглени безплатно от App Store и Google Play.
През първата година от използването на функциите клиентите ще получат Wi-Fi точка за достъп в колата с предплатен месечен трафик от 10 гигабайта. Обемът на трафика за телематични нужди остава неограничен.
Собственикът на машината ще може да управлява разпределението на трафика и паролите по аналогия с обикновен рутер, както и да контролира списъка на свързаните устройства. Предаването на данни се извършва в криптирана форма по защитен канал.
Сред линията на Toyota първата „свързана кола“ ще бъде кросоувърът RAV4 във версията Style, а сред автомобилите Lexus - бизнес седанът ES. Все още не е известно, кога и дали услугата ще е налична за нашата страна.