Китай отвори пазара си за производители на игрални конзоли, предаде Би Би Си. Ограничението беше в сила от 14 години. То беше въведено през 2000 г., че застрашава духовното здраве на подрастващите.
С премахването на забраната пазарът на поднебесната империя се отваря за производители като Nintendo, Sony и Microsoft.
Анализатори отбелязват, че либерализирането на пазара на Китай крие потенциал от десетки милиарди долари ръст. На проведената през декември конференция на китайската организация за игрални конзоли беше отбелязано, че пазарът е отбелязал ръст от 13%, достигайки 83 млрд. юана ($13 млрд).
Започва състезание, което ще покаже, който ще отхапе лъвския пай от огромен пазар на стойност десетки милиарди долари. Анализаторът Крис Грийн от Davies Murphy Group, смята, че Microsoft все пак ще получи предимство пред конкурентите от Sony и Nintendoto.
Трите компании трябва да имат свои фабрики в свободната търговска зона в Шанхай, за да продават гейм конзоли в Китай. Sony и Nintendoto имат свои производствени мощности, а Microsoft може да аутсорсне свои продукти за производство от местни китайски компании.
През 2013 г. продажбите на Playstation 4 и Xbox One прехвърлиха по 2 млн. бройки, отбелязва Ройтерс. Отварянето на китайският пазар може да се окаже златен шанс за една от двете.