Разбира се, опити за създаване на автомобилна навигация са правени и преди. Още през 1932 година в Италия е създадено устройство, наречено Iter Avto. В него се зареждат хартиени карти на ролки, а кабел, свързващ устройството със скоростомера, показва къде се намира колата по маршрута.
Но все пак истинската навигация в кола е изобретение от 80-те години. Тогава Honda, съвместно с Alpine, представят Electro Gyrocator - първата наистина работеща навигация за автомобили.
За разлика от повечето съвременни навигационни системи, тя не използва GPS сателити. Иновационното си за времето устройство представлява инерционна навигационна система с хелиев жироскоп, която определя позицията в пространството.
Картите са поставени вътре в устройството - те се превъртат върху 6-инчов монохромен дисплей, докато колата е в движение. Пакетът включва и... химикал - ако трябва да поставите специални бележки на картата.
Потребителите също така могат да променят мащаба, яркостта и контраста на дисплея. През 1981 година Electro Gyrocator, който между другото тежи около девет килограма, се предлага като опция за Honda Accord. Но с цена от около ¥300 000 - тоест почти една четвърт от цялата кола - тя не е търсена. Всичко си има своето време.