Решението на Европейския съюз да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г. се сблъсква с нарастваща съпротива от страна на различни заинтересовани страни, включително големи автомобилни производители като BMW и Volkswagen. Бяха изразени опасения относно възможността за постигане на изцяло електрическо бъдеще в рамките на този срок, особено като се има предвид зависимостта от Китай за производството на батерии и настоящото геополитическо напрежение.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе изрази загриженост относно потенциалното въздействие на забраната върху жизнеспособността на производителите. Той подчерта необходимостта от по-гъвкав подход и промяна на политиката
Германското правителство, заедно със седем други държави, се противопостави на забраната, което доведе до компромис, позволяващ изключение за превозни средства с ДВГ, използващи синтетични или въглеродно неутрални горива. Въпреки това, опозицията срещу забраната продължава да расте, като видни личности от различни индустрии изразяват опасения относно нейната осъществимост и потенциални негативни последици.
Докато някои автомобилни производители като Volvo остават изцяло отдадени на изцяло електрическото бъдеще, други инвестират в нови технологии за двигатели с вътрешно горене и проучват алтернативни горива като начин за постигане на целите за намаляване на емисиите. Дебатът за бъдещето на автомобилната индустрия и ролята на двигателите с вътрешно горене продължава да се развива, като има значителни последици за производителите, потребителите и околната среда.