Отидете към основна версия

1 854 35

Последни сме в ЕС по онлайн пазаруване

  • онлайн търговия-
  • пазаруване-
  • онлайн-
  • ес-
  • ек

Очаква се електронната търговия да продължи да бележи растеж в периода на сегашната пандемия

Снимка: Shutterstock

Онлайн пазаруването продължава да набира скорост в ЕС. Наред с нарастващото използване на интернет и подобряващите се стандарти за сигурност, клиентите оценяват възможността да могат да пазаруват по всяко време и навсякъде, с достъп до широк асортимент от продукти и лесни ценови сравнения, констатира Евростат.

Европейската статистическа служба очаква електронната търговия да продължи да бележи растеж в периода на сегашната пандемия от коронавирус предвид затварянето на търговски обекти и мерките за социално дистанциране.

Сред гражданите на ЕС на възраст от 16 до 74 години 60 процента са пазарували онлайн през годината, предхождаща проучването от 2019, публикувано днес, спрямо 56 процента в изследването от 2018 година. А спрямо 2009 година делът на купувачите по интернет почти се е удвоил от 32 процента.

Мъжете са малко по-склонни от жените да пазаруват онлайн с дялове съответно от 61 процента и 59 процента за двата пола. През последните 10 години обаче се е увеличил повече делът на дамите с покупки по интернет - от 29 на сто през 2009-а до 59 на сто през 2019 година. При мъжете този показател се повишил от 35 процента на 61 процента.

За десет години делът на онлайн купувачите е нараснал значително във всички възрастови категории, особено в групите между 16 и 54 години. Най-голям е делът и растежът при ползвателите от 25- до 34-годишна възраст (от 45 процента през 2009 година до 79 процента през 2019 година).

Данните от 2019 година сочат най-високи дялове на пазаруващите по интернет в скандинавските страни. В ЕС лидерите Дания (84 процента) и Швеция (82 процента) са следвани от Нидерландия (81 процента), Германия (79 процента) и Финландия (73 процента). Норвегия и Исландия, които не са членки на съюза, отчитат съответно 82 процента и 80 процента.

На дъното на класацията е България, където само 22 процента от хората между 16 и 74 години са направили покупки онлайн през разглежданата година. Непосредствено преди страната ни се нареждат Румъния (23 процента), Италия (38 процента) и Португалия (39 процента).

Най-силен скок за последните 10 години се наблюдава в Естония - от 17 процента през 2009 година на 68 процента през 2009 година.

Евростат информира и за продължаващ растеж на онлайн продажбите на компаниите в ЕС, които все повече разчитат на това перо, за да постигат максимални печалби.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини