Руската класика VAZ-2105/2107 заема седмо място в списъка на най-популярните автомобили от световните производители. Рейтингът е съставен от британското издание Autocar, чиито експерти са класирали моделите според техния тираж.
От 1980 година до 2015-а в Толиати са произведени повече от 18 милиона автомобила от семейството ВАЗ-2105/2107 с различни модификации и не само за руските пазари. Въпреки огромния тираж, съветският модел заема едва седмо място в списъка на най-популярните автомобили.
Лидер в класацията е Toyota Corolla, която от 1966 година насам е продала повече от 51 милиона копия. Следващата кола, с 43 милиона продадени автомобила, е семейството пикапи Ford F-Series, които се сглобяват от 1948-а. Volkswagen Golf затваря челната тройка. Германският концерн е произвел повече от 36 милиона хечбека от 1974 година насам.
Освен това в десетката на бестселърите влизат Honda Civic, Opel Corsa, Nissan Sunny, както и Chevrolet Impala, BMW 3 Series и Renault Clio. В същото време списъкът съдържа модели, които вече не съществуват, но навремето са продавани в милиони копия. Например американската марка Oldsmobile произвжда около 12 милиона екземпляра от модела Cutlass, а Mazda преди 30 години спира да сглобява автомобили от семейството Familia, които по това време са купени от повече от десет милиона клиенти.
Последното, 60-то място в списъка заема Bugatti с редкия модел Type 40, който французите произвеждат от 1926 до 1930 година. Преди около век от тази кола са продени 807 копия. В средата на юли експерти назоваха най-популярните автомобили на европейския пазар. Според резултатите от първата половина на годината лидер е румънският кросоувър Dacia Sandero.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Божеее
09:44 24.09.2024
2 Трол
09:45 24.09.2024
3 Петър
ВАЗ 2107 се е чакало по 20 години в "Мототехника".
Коментиран от #4
09:45 24.09.2024
4 Първо
До коментар #3 от "Петър":
1500 лв. вноска в ДСК, после чакането.Коментиран от #6, #9
09:51 24.09.2024
5 Пилот на Ферари
09:51 24.09.2024
6 Пилота на Ферари
До коментар #4 от "Първо":
А сега като платихме пълната цена на едни самолети , колко години чакаме ? И не е вноска , а пълната цена за едни 50 годишни таралясняци на завишена цена !09:52 24.09.2024
7 коректор
Коментиран от #11
09:52 24.09.2024
8 Пилот на Ферари
Коментиран от #15
09:53 24.09.2024
9 Петър
До коментар #4 от "Първо":
Ама няма как някой да чакал 20 години за ВАЗ 2107 в България, остави ги тия 1500 лева за вноска.Коментиран от #14
10:19 24.09.2024
10 Тахумба
10:20 24.09.2024
11 Петър
До коментар #7 от "коректор":
Защо пишеш глупости? Как може някой в България да е чакал 20 години за ВАЗ 2107?Коментиран от #18, #20
10:21 24.09.2024
12 един
10:22 24.09.2024
13 Един Иван
Коментиран от #21
10:27 24.09.2024
14 Верно няма
До коментар #9 от "Петър":
Нашите чакаха ладата и не дочакаха. Януари 1988 след 7 години чакане и накрая Москвич 412Д червен цвят. Можеха да избират между това червеното и отровно зелено. На първото пътуване през баири и балкани и посред нощ някакво водно съединение се беше измъкнало и спиране на всяка чешмичка да пълним вода, та да се довлечем закъдето бяхме тръгнали. То било някаква скоба, която се разхлабила, ама в тъмницата и насред пътя нищо не можеш да направиш. После се научиха без тел, чук и още там делко ли, какво беше и още някое допълнително "оборудване" никъде да не тръгват.10:32 24.09.2024
15 Има и клуб на Ролс-Ройс
До коментар #8 от "Пилот на Ферари":
И те са събират, ама на по-скъпи места.10:36 24.09.2024
16 Право да ти кажа
10:42 24.09.2024
17 така
Коментиран от #19
10:46 24.09.2024
18 Посетител
До коментар #11 от "Петър":
Чакаше се! Едно 15-20 години. Най-много се чакаше за волга. Аз например, имах вноска за ЛАДА 21061, направена от дядо ми и която недочаках...Коментиран от #22
10:46 24.09.2024
19 Посетител
До коментар #17 от "така":
Ако си 180 кила - може... Иначе, напълно нормално за онова време.Коментиран от #24
10:48 24.09.2024
20 ето така
До коментар #11 от "Петър":
Ами , ето така - когато се роди момче , баба и дядо подаряват вноска за кола (1500 лв.) , които са внесли в ДСО "Мототехника и автосервизи) , когато стане на 18 г. - момчето (вече взело шофжорска книжка) отива в "Мототехника" и вижда (по номера на вноската) каква кола може да вземе - за 18 г. можеше да се вземе ВАЗ 2101 Жигули , Шкода , Вартбург и Полонез , за тези които могат да почакат още някоя и друга година , вече избора беше ВАЗ 2105 , Волга и Застава Юго , а след още година - две ВАЗ 2107 . Тези , които бързаха (с вноски на по 5 - 7 години) трябваше да се задоволят с Москвич , Москвич Алеко , полски ФИАТ 650 и Трабант .Коментиран от #23
10:53 24.09.2024
21 Ха ХаХа
До коментар #13 от "Един Иван":
Теб задължително ще убият10:54 24.09.2024
22 Петър
До коментар #18 от "Посетител":
Ама няма как някой да е чакал 20 години за ВАЗ 2107 защото този модел ба ВАЗ се предлага и продава от "Мототехника" за период от 8 години.Коментиран от #26, #29
11:00 24.09.2024
23 Петър
До коментар #20 от "ето така":
Ама няма как някой да е чакал 20 години за ВАЗ 2107 защото този модел на ВАЗ се предлага и продава от "Мототехника" за период от 8 години.11:02 24.09.2024
24 „На мототехника”
До коментар #19 от "Посетител":
И ЗА т.нар.онова време...Как се е променил габарита
На българина ОТ наше време....🤔
11:11 24.09.2024
25 малък си и няма как да вденеш
Коментиран от #31
11:13 24.09.2024
26 А бе човек
До коментар #22 от "Петър":
Ти се хвана за конкретния модел. Чакането беше голямо и по други причини нямаше как да се чака точно за тоя модел с начално производство 1980 г. Хората споделят за личния си опит с дефицита на съветски автомобили, щото комунделите нареждаха какво да купиш. Цената беше като на западните, ама имаше забрана за внос. Имаше преди 50 години в София едно ВМV, ама човекът не знаехме какъв беше и как го е купил. А и в Стара Загора Чочоолу имаше един жълт Мерцедес и го караше племенникът му. Беше като атракция на фона на тия по нашите пътища.11:18 24.09.2024
27 Бегай
11:36 24.09.2024
28 Факт
11:41 24.09.2024
29 Хзсхзсхзхк
До коментар #22 от "Петър":
Ти май не схващаш, че по онова време като ти излезе номера, купуваш каквото има в дадения момент, а не каквото искаш или каквото има някъде си. Като направиш вноска за Лада, купуваш каквато Лада има в момента. Най-много да можеш да си избереш от 5те налични на плаца в деня на покупка, и то ако си все пак с някакви връзки в Мототехника.Затова, когато някой вземе да обяснява колко беше хубаво и спокойно "по времето на Комунизма" и на мен кръвното ми скача до 180-120. Д...ба, мизерията, д...ба!
Коментиран от #30
11:44 24.09.2024
30 Глупост
До коментар #29 от "Хзсхзсхзхк":
Това ли ти е била селската мечта, да караш нова Лада? Първо в България никога не е имало комунизъм и второ, обществения транспорт беше добре развит. Я кажи знаеш ли колко граждански летища бяха закрити при "демокрацията"?11:56 24.09.2024
31 Петър
До коментар #25 от "малък си и няма как да вденеш":
Москвич, ФИАТ 125П, ФИАТ 126П, ЗАЗ и Трабант бяха без ред и връзки и срещу левове в "Мототехника".12:11 24.09.2024