24 Септември, 2024 09:37 1 668 31

Класическата Lada 2105/2107 беше призната за един от най-популярните автомобили в света. Вижте и кои са останалите

  • най-популярните автомобили-
  • toyota-
  • volkswagen-
  • lada-
  • dacia

Рейтингът е съставен от британското издание Autocar

Класическата Lada 2105/2107 беше призната за един от най-популярните автомобили в света. Вижте и кои са останалите - 1

Руската класика VAZ-2105/2107 заема седмо място в списъка на най-популярните автомобили от световните производители. Рейтингът е съставен от британското издание Autocar, чиито експерти са класирали моделите според техния тираж.

От 1980 година до 2015-а в Толиати са произведени повече от 18 милиона автомобила от семейството ВАЗ-2105/2107 с различни модификации и не само за руските пазари. Въпреки огромния тираж, съветският модел заема едва седмо място в списъка на най-популярните автомобили.

Лидер в класацията е Toyota Corolla, която от 1966 година насам е продала повече от 51 милиона копия. Следващата кола, с 43 милиона продадени автомобила, е семейството пикапи Ford F-Series, които се сглобяват от 1948-а. Volkswagen Golf затваря челната тройка. Германският концерн е произвел повече от 36 милиона хечбека от 1974 година насам.

Освен това в десетката на бестселърите влизат Honda Civic, Opel Corsa, Nissan Sunny, както и Chevrolet Impala, BMW 3 Series и Renault Clio. В същото време списъкът съдържа модели, които вече не съществуват, но навремето са продавани в милиони копия. Например американската марка Oldsmobile произвжда около 12 милиона екземпляра от модела Cutlass, а Mazda преди 30 години спира да сглобява автомобили от семейството Familia, които по това време са купени от повече от десет милиона клиенти.

Последното, 60-то място в списъка заема Bugatti с редкия модел Type 40, който французите произвеждат от 1926 до 1930 година. Преди около век от тази кола са продени 807 копия. В средата на юли експерти назоваха най-популярните автомобили на европейския пазар. Според резултатите от първата половина на годината лидер е румънският кросоувър Dacia Sandero.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Божеее

    10 6 Отговор
    масов припадък.
  • 2 Трол

    4 7 Отговор
    Москвичът е много по-популярен и по-велика машина от ладата.
  • 3 Петър

    16 7 Отговор
    Сега остава да каже някой, че за да се купи
    ВАЗ 2107 се е чакало по 20 години в "Мототехника".

    Коментиран от #4

  • 4 Първо

    18 2 Отговор

    До коментар #3 от "Петър":

    1500 лв. вноска в ДСК, после чакането.

    Коментиран от #6, #9

  • 5 Пилот на Ферари

    21 1 Отговор
    Само че това на снимкате не е 2107 а е 2105 .
  • 6 Пилота на Ферари

    17 4 Отговор

    До коментар #4 от "Първо":

    А сега като платихме пълната цена на едни самолети , колко години чакаме ? И не е вноска , а пълната цена за едни 50 годишни таралясняци на завишена цена !
  • 7 коректор

    15 0 Отговор
    На снимката е ВАЗ 2105 , не е 2107 . Като пишете за ВАЗ 2105/2107 , уточнявайте , че става дума за различни модели с различни цени , 2107 беше с почти 2 000 лева по скъпа , заради салона с високите седалки тапицирани с плюш а не с изкуствена кожа , решетката отпред и по богатото оборудване. Е , за нея се чакаше повече от 20 г. !

    Коментиран от #11

  • 8 Пилот на Ферари

    11 3 Отговор
    В Германия има клуб на тия автомобили и се събират редовно . И изобщо не са евтини .

    Коментиран от #15

  • 9 Петър

    0 5 Отговор

    До коментар #4 от "Първо":

    Ама няма как някой да чакал 20 години за ВАЗ 2107 в България, остави ги тия 1500 лева за вноска.

    Коментиран от #14

  • 10 Тахумба

    5 0 Отговор
    Този автомобил си беше един голям боклук, за разлика от 2103. Корозията го нападаше много бързо. Подлакътниците бяха захванати с щипки и се изтърбушваха лесно и още много други неща. Някога си купих десетгодишна Лада 2103 първата версия (върната партида от Гърция ). Карах я още 15 години. Никога не ме е оставила на пътя.
  • 11 Петър

    3 8 Отговор

    До коментар #7 от "коректор":

    Защо пишеш глупости? Как може някой в България да е чакал 20 години за ВАЗ 2107?

    Коментиран от #18, #20

  • 12 един

    6 2 Отговор
    Ха-ха,тая дето на 3-тата година калниците и ръждясали,тая кола ли е популярна!?
  • 13 Един Иван

    7 5 Отговор
    Освен машини за убиване и водка нищо качествено не произвеждат руснаците.Толкоеа са им сполучливи колите че не покриват никакви критерий за безопасност и комфорт.За замърсяване да не говорим.Само в България някой още им се прикланят и захластват

    Коментиран от #21

  • 14 Верно няма

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "Петър":

    Нашите чакаха ладата и не дочакаха. Януари 1988 след 7 години чакане и накрая Москвич 412Д червен цвят. Можеха да избират между това червеното и отровно зелено. На първото пътуване през баири и балкани и посред нощ някакво водно съединение се беше измъкнало и спиране на всяка чешмичка да пълним вода, та да се довлечем закъдето бяхме тръгнали. То било някаква скоба, която се разхлабила, ама в тъмницата и насред пътя нищо не можеш да направиш. После се научиха без тел, чук и още там делко ли, какво беше и още някое допълнително "оборудване" никъде да не тръгват.
  • 15 Има и клуб на Ролс-Ройс

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пилот на Ферари":

    И те са събират, ама на по-скъпи места.
  • 16 Право да ти кажа

    4 1 Отговор
    Не ги карат много. Даже хич. Някъде по селата може да се види някоя в движение да си доизживява животеца заедно със стопанина си. Ама да слезеш, да врътнеш ключа и да навъртиш 15 000 километра годишно - няма такава Лада. Пазарът ги изхвърли, а и те много не се съпротивляваха.
  • 17 така

    3 3 Отговор
    Ужасно превозно средство-тежък волан, тясно вътре, ама много тясно. Имаше само едно хубаво нещо-силно отопление, ама какъв разход даваше. Е всъщност най-добрата съветска кола- ФИАТ от 1965г.

    Коментиран от #19

  • 18 Посетител

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "Петър":

    Чакаше се! Едно 15-20 години. Най-много се чакаше за волга. Аз например, имах вноска за ЛАДА 21061, направена от дядо ми и която недочаках...

    Коментиран от #22

  • 19 Посетител

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "така":

    Ако си 180 кила - може... Иначе, напълно нормално за онова време.

    Коментиран от #24

  • 20 ето така

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "Петър":

    Ами , ето така - когато се роди момче , баба и дядо подаряват вноска за кола (1500 лв.) , които са внесли в ДСО "Мототехника и автосервизи) , когато стане на 18 г. - момчето (вече взело шофжорска книжка) отива в "Мототехника" и вижда (по номера на вноската) каква кола може да вземе - за 18 г. можеше да се вземе ВАЗ 2101 Жигули , Шкода , Вартбург и Полонез , за тези които могат да почакат още някоя и друга година , вече избора беше ВАЗ 2105 , Волга и Застава Юго , а след още година - две ВАЗ 2107 . Тези , които бързаха (с вноски на по 5 - 7 години) трябваше да се задоволят с Москвич , Москвич Алеко , полски ФИАТ 650 и Трабант .

    Коментиран от #23

  • 21 Ха ХаХа

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Един Иван":

    Теб задължително ще убият
  • 22 Петър

    0 3 Отговор

    До коментар #18 от "Посетител":

    Ама няма как някой да е чакал 20 години за ВАЗ 2107 защото този модел ба ВАЗ се предлага и продава от "Мототехника" за период от 8 години.

    Коментиран от #26, #29

  • 23 Петър

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "ето така":

    Ама няма как някой да е чакал 20 години за ВАЗ 2107 защото този модел на ВАЗ се предлага и продава от "Мототехника" за период от 8 години.
  • 24 „На мототехника”

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Посетител":

    И ЗА т.нар.онова време...
    Как се е променил габарита
    На българина ОТ наше време....🤔
  • 25 малък си и няма как да вденеш

    3 0 Отговор
    Братле , тук вече са ти обяснили . Не е записано за какво чакаш , просто даваш 1500 лв. на които не текат лихви и проверяваш за каква кола ти стига чакането . 2107 излязаха чак през 80-те , но ако вноската ти е от 1962 г. да речем , можеш да си я купиш . За между пет и седем години чакане изборът беше между Москве и Траби . За две - три години чакане имаше само Жожо /Запорожец/.

    Коментиран от #31

  • 26 А бе човек

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Петър":

    Ти се хвана за конкретния модел. Чакането беше голямо и по други причини нямаше как да се чака точно за тоя модел с начално производство 1980 г. Хората споделят за личния си опит с дефицита на съветски автомобили, щото комунделите нареждаха какво да купиш. Цената беше като на западните, ама имаше забрана за внос. Имаше преди 50 години в София едно ВМV, ама човекът не знаехме какъв беше и как го е купил. А и в Стара Загора Чочоолу имаше един жълт Мерцедес и го караше племенникът му. Беше като атракция на фона на тия по нашите пътища.
  • 27 Бегай

    1 0 Отговор
    Рено клио е извращение.
  • 28 Факт

    2 0 Отговор
    2107 беше лукс. Кожен салон с високи седалки, хромирана решетка и чистачки на фаровете. Само хора на партията караха такива-чисто нови с найлон вътре. Иначе добра машина.
  • 29 Хзсхзсхзхк

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Петър":

    Ти май не схващаш, че по онова време като ти излезе номера, купуваш каквото има в дадения момент, а не каквото искаш или каквото има някъде си. Като направиш вноска за Лада, купуваш каквато Лада има в момента. Най-много да можеш да си избереш от 5те налични на плаца в деня на покупка, и то ако си все пак с някакви връзки в Мототехника.

    Затова, когато някой вземе да обяснява колко беше хубаво и спокойно "по времето на Комунизма" и на мен кръвното ми скача до 180-120. Д...ба, мизерията, д...ба!

    Коментиран от #30

  • 30 Глупост

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Хзсхзсхзхк":

    Това ли ти е била селската мечта, да караш нова Лада? Първо в България никога не е имало комунизъм и второ, обществения транспорт беше добре развит. Я кажи знаеш ли колко граждански летища бяха закрити при "демокрацията"?
  • 31 Петър

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "малък си и няма как да вденеш":

    Москвич, ФИАТ 125П, ФИАТ 126П, ЗАЗ и Трабант бяха без ред и връзки и срещу левове в "Мототехника".