3 Август, 2024 17:05 13 332 105

Некачественото гориво проваля бензиновите автомобили на годишните прегледи

  • гтп-
  • преглед-
  • автомобили-
  • бензинови коли

Най-масовият проблем е липсата на катализатори

ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

Годишните технически прегледи на леки автомобили предизвикаха смут сред българските шофьори, защото се оказа, че много коли не могат да ги преминат и трябва да бъдат спрени от движение, предаде БГНЕС.

Масовата истерия настъпи след ключовата дата 22 юли. Тогава всички пунктове за извършване на годишни прегледи трябваше да бъдат свързани с Държавна агенция „Автомобилна администрация“ (ДАИ) в противен случай не могат да работят. Повечето от тях все пак се свързаха в рамките на една седмица, защото другият вариант беше да затворят врати. Инсталирането на новия софтуер средно струва около 1000 лева, но тези пари много бързо се възстановяват. Самите прегледи, които миналата година струваха средно около 50 лева, сега вече скочиха почти двойни и се извършват за около 90 лева, показа нашата проверка. Това естествено породи голямо недоволство сред шофьорите.

Преди беше възможно една кола да мине преглед и без катализатор или ако има някакви други технически неизправности, това вече е минало. В момента компютърът установява дали леката кола покрива критериите, няма възможност данните да бъдат подправени.

Според експертите, с които се свързахме, дори една кола да не е „първа младост“, ако е поддържана, тя ще издържи годишния изпит.

Къде е проблемът с бензиновите коли?

В социалните медии се появи информация за много случаи, когато нови коли с бензинови двигатели, произведени през последните 4-5 години, не минават техническите прегледи. В същото време автомобили на по 10-20 години с дизелови двигатели преминават тестовете безпроблемно.

Една от причините за появата на този проблем е, че е различно измерването при бензиновите и дизеловите автомобили. При дизеловите се измерва само дима, който излиза от ауспуха и те минават на този етап с това. По тази причина върнатите коли там са далеч по-малко.

При бензиновите коли дори некачественото гориво, което е било сипано преди няколко дни, може да повлияе на крайния резултат от прегледа. Така че някой може да пострада дори, ако си е сипал евтин бензин, опитвайки се да спести някой лев. Съветът на експертите в този случай е като в поговорката да не бъдем евтини на брашното, а скъпи на триците.

Новите коли с катализатори нямат проблем с техническия преглед

Новите автомобили, когато са изправни, покриват емисиите съответно. Това заяви пред БГНЕС Георги Караджов, собственик на пункт за технически прегледи на леки коли в столичния квартал „Драгалевци“.

Той не знае откъде идват тези твърдения за бензиновите коли, които се провалят на тестовете. „Не знам на какво се дължат тези твърдения. Колата когато е изправна, има катализатори и всичко е налично, двигателят е в кондиция, нямат проблем с измерванията. Особено когато става дума за тези нови коли, които са още в гаранция“, сподели Караджов своите лични наблюдения.

Докато сме в неговия център, пред очите ни минават няколко автомобила, които са произведени през последните години, и при замерванията нито един от тях не дава някакво отклонение.

Проблемът с катализаторите е, че те липсват от по-старите автомобили. Има и други причини, като например горивата не винаги са качествени, маслата също. Те също оказват влияние. „Най-масовият проблем е липсата на катализатори. Липсата съществува, защото тази резервна част е много скъпа за подмяна. Струва хиляди левове и не е оправдано човек със стар автомобил да замени катализатора“, каза Георги Караджов.

Той все пак също е чувал за проблеми и го отдава преди всичко на автомобилния парк. „На различните места, според зависимост от парка, хората наистина се сблъскват с такива проблеми. Слушам колеги, които имат на други места по 7-8 коли, които трябва да спрат от движение, което не е приятно“, заяви Георги Караджов.

Според него трябва да се помисли по въпроса и да се вземе предвид факта, че в България автомобилният пак е стар: „Това предвещава да има проблем с такива стари автомобили при затегнатите мерки. Когато говорим за нов автомобил, проблеми няма. Когато говорим за стар, естествено възникват проблемите“.

Той смята, че държавата трябва да помисли за някакъв компромисен вариант. „Наистина има стари автомобили, които не са в нормите, но в същото време те минават страшно малък пробег през една календарна година. Това ги прави не чак толкова замърсяващи. Би било редно да има някакъв толеранс. Може би да се ограничи достъпа им до центровете на градовете, да им се увеличат данъците. Да се измисли регламент, с който да бъдат ограничавани, но хората да могат да карат тези коли. Понякога за да се възстанови подобен автомобил, стойността, която ще му излезе на човек, е колкото стойността на целия автомобил“, заяви Георги Караджов.

Директорът на ДАИ е уволнен, Главчев поиска строг контрол върху горивата

Проблемът с техническите прегледи се прехвърли и на законодателно ниво. В Народното събрание бе поставен като въпрос на служебния премиер Димитър Главчев по време на петъчния блиц контрол. Депутатът Ангел Славчев от „Възраждане“ попита министър-председателя кога ще бъде сформирана работна група за промяна в наредбата. В отговор Главчев заяви, че е подписал заповедта за освобождаване на директора на ДААИ Димитър Муеров и предстои създаване на работна група.

„Имало е проблеми с техническите прегледи, което според мен е достатъчно. Министърът на транспорта ми предложи уволнението и аз съм се съгласил той да го освободи. Мотивите са ясни – агенцията не функционира така както трябва да функционира на база на това, което казват гражданите. Не търсете политически мотив“, каза Главчев.

Според него проблемът не трябва да се решава като се връщат старите правила и така не се изпълняват европейските. „Там има заложени стойности, които са по европейска директива, които няма как да бъдат променени. Разбрах, че проблемът е в некачествените горива. По-скоро там трябва да се завиши контрола. По-добре е да се повиши качеството на горивата, отколкото да се свалят стойности по европейска директива“, категоричен е Димитър Главчев.

Министър-председателят е предложил да се направи обществено обсъждане по въпроса.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 просто решение

    76 37 Отговор
    Не спирайте от движение коли.
    Нека просто данъка да зависи от измерените емисии.
  • 2 Върнаха ни в тъмните векове!

    215 14 Отговор
    Колите ни спират , храната ни боклук! Не живот а песен!

    Коментиран от #66

  • 3 какво значи некачествено гориво

    158 13 Отговор
    всеки зарежда на бензиностанция и сипва гориво което се препоръчва за дадения автомобил

    Коментиран от #9, #39

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 въпроса е

    164 9 Отговор
    защо бензинови автомобили с газови уредби които са вписани в големия талон се тестват на бензин, а не на газ като е доказано, че качеството на изгорелите газове е коренно различно. Само моля разни разбирачи да не ми обясняват, че хората които си плащат да им монтират газови уредби едва ли не нарочно карали на бензин.

    Коментиран от #11

  • 7 Петър

    113 15 Отговор
    ГТП е напълно ненужно условие за движението на един автомобил, в САЩ, Украйна и Русия няма ГТП за личните автомобили. Когато нашите глупави политици ходят на посещение в Украйна(а те ходят често) трябва да попитат как са го направили това отпадане на ГТП за личните автомобили в Украйна.

    Коментиран от #12, #62

  • 8 Крум

    134 7 Отговор
    Абе главанак,сега ли се сетихте за некачествени горива. А колите които имат официални документи за определени нива от производителя а вие въвеждате по ниски стойности ,те какво да правят.
    Старите дизели които могат да гътнат слон да не би да са по екологично чисти,като на половината им няма доф филтъра.
  • 9 да да

    70 0 Отговор

    До коментар #3 от "какво значи некачествено гориво":

    сипи си от бензина, дето го бъркат ортаците на еднокнижника до Белозем, там бъркат всякакви боклуци. 21 корабно място в Бургас, ако можеше да говори... Скоро бяха загазовали градът с някакъв боклук.
    После се обади, дали колата върви, преглед не минавай.
  • 10 Глюпости ,

    21 10 Отговор
    Я си карам Б четворката с хидравлично масло , ток е ..
  • 11 дон Вито

    12 41 Отговор

    До коментар #6 от "въпроса е":

    ти може и да буташ колата, съвсем еко ще си.
    мери се най-мръсния начин на задвижване.
    капиш???

    Коментиран от #24, #97

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Колев

    31 85 Отговор
    Кола с изваден катализатор смърди ужасно и отровно. Който иска да кара ще трябва да намери 500 лв и да си постави нов катализатор вместо да трови хората. Който няма 500 лв- градски транспорт.

    Коментиран от #15, #17

  • 14 Абе тия

    101 6 Отговор
    От Пунктовете що не обяснат ,че заводските норми са 0,05 на празен ход и 0,03 на обороти.А нашите въвели 0,03 на празен и 0,02 на обороти.Да ми обяснят за коли които минават без катализатор.А за печките нямам думи,Просто.
  • 15 Фатки

    64 10 Отговор

    До коментар #13 от "Колев":

    Запушен катализатор трови и дими, а не свален.
  • 16 да де

    57 4 Отговор

    До коментар #12 от "дране на овцете от територията":

    От работещите по пунктовете не зависи на какво гориво ще тестват бензиновите двигатели с газови уредби. Тестването само на бензин е изискване на Автомобилната администрация и те го изпълняват, а дали са кадърни е друг въпрос.
  • 17 Кажи нещо

    34 12 Отговор

    До коментар #13 от "Колев":

    За печките бе умник.Ти кое не разбра ,че и по нови коли не минават.Карай си печката и трай.
  • 18 Анонимен

    104 5 Отговор
    Пенсионери по селата масово карат стари коли като ходят до града за лекарства и провизии .. Сега въпреки че имя няколко автомобила в някое малко село и като не покрият критериите даже и няма да има кой да им купи лекарства там. ... аптеките ги забраниха преди години ако не си спомняте ...... отделно се използват все още стари руски джипове текезесарки и Ласки по планинските села... А камионите с двойно и тройно предаване как ще минават преглед и това стари 60-70 годишни бивши военни машини а без тях няма дърводобив....
  • 19 Хохо Бохо

    124 1 Отговор
    Я чакай малко. Излиза, че ни крадат в особенно големи размери с некачествени горива, неотговарящи на ЕС нормите, а милата ни държава нищо не прави? Това ли се опитвате да ми кажете? Да ме крадат, a аз да мина на скъпи горива.

    Коментиран от #22, #33, #101

  • 20 Я тия наште

    102 5 Отговор
    Умници да ми обясня как в Гърция минават техните бангии дето и марката не им знаеш.Стига с това преиграване по Български ,че ми писна на.Само грозни печки ще се търкалят тук.

    Коментиран от #59

  • 21 Тити

    123 0 Отговор
    Това се случва защото никой не е излязъл да протестира. Когато народа е стадо овце политиците си правят каквото си искат.

    Коментиран от #60

  • 22 индиго

    66 0 Отговор

    До коментар #19 от "Хохо Бохо":

    Т. нар. институции проверяват основно фирми, които не обслужват мафиотите и текущо управляващите.
    Ха ако си коректен човек направи една бензиностанция, да видиш колко проверки ще имаш ако не си плащаш.
  • 23 Слаб 2+

    100 4 Отговор
    И некакви тука веднага почнаха да делят хората на такива с бензинова и на такива с дизелива кола.Вместо да се обединят за проблема те псуват тия с дизелите и обратното.
  • 24 Мое мнение

    126 6 Отговор

    До коментар #11 от "дон Вито":

    Колите на газ само палят на бензин и след 2-3 минути компютъра автоматично минава на газ. Така, че ако минавам пътя София - Бургас значи съм карал 5 минути на бензин и 5 часа на газ. Защо ще ми мерят колко замърсява колата на бензин? Това е поредното малоумие.
  • 25 Протести.ше ИМАЛИ...

    47 1 Отговор
    Ко ДА пишем НА велпапето...
  • 26 Това произвежда ЛУКОЙЛ

    33 12 Отговор
    И не плащат данъци в България!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 зрител

    79 0 Отговор
    НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВА...ПОЛИТИЦИТЕ МРАЗЯТ НАРОДА СИ....
  • 29 Гог

    0 0 Отговор
    До Петър.7.Отивай там.
  • 30 Некачественото

    37 2 Отговор
    гориво си е заплаха за националната сигурност!
  • 31 Начи

    18 31 Отговор
    Не покриват нормите на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ за марката и модела!
    Такива ТРЯБВА да се спират, защото можеш да махнеш DPF и на нова кола. Андрешковски оправдания не вървят. Баби дядовци по 8 човека гледат едно внуче с беемве. Да ги вози за лекарства.
    ОК.
    Но моят автомобил на 2 години е със сменен от официален сервиз софтуер, заради некачественото гориво. И не покрива производствените показатели... Аз и такива като мен каква вина имаме?
    Като имат изисквания, да бъдат реалисти, не да създават предпоставки за корупция.
    Но най изумителното тук е, че се искат протести срещу контрола, вместо срещу менте горивата?!?!?!

    Коментиран от #49

  • 32 ХА ХА ХА

    61 0 Отговор
    АБЕ ДА СИ ГО КАЖЕМ НАПРАВО ! ЕЙ ТЪЙ ТРЯБВА ДА ПРОВЕРЯВАТ И НАШИТЕ ШКЕМБЕ ПОЛИТИЦИ НА СТЕНДА И КОЛКО ВРЕДНИ ГАЗОВЕ ПУСКАТ .....ЧЕ МНОГО ОСМЪРДЯХА БЪЛГАРИЯ !
  • 33 Хъс

    31 2 Отговор

    До коментар #19 от "Хохо Бохо":

    Не е до горивата. Има спусната
    директива, но в момента има
    снижаване от този , който въвежда
    малоумието, а и тези , които знаят.
    Дизелите, нямаха шанс,а днес са
    върха. Но , в икономиката има
    правила- дребен бизнес.

    Коментиран от #41

  • 34 Кой написа тая статия бе факти ????

    27 0 Отговор
    Що е без име Мара пр-о-ст-а-т-а ли е или Стайков експерта ????
  • 35 Да бе

    35 5 Отговор
    Най-масовият проблем е липсата на катализатори. Липсата съществува, защото тази резервна част е много скъпа за подмяна.

    А защо започнаха да ги крадат от колите
  • 36 Ехааааааа

    38 1 Отговор
    Каква свобода на словото .....симпатяги ???? Тук има най голяма цензура за писане ....!!!!!!
  • 37 Умник

    26 3 Отговор
    Минавайте на конски каруци и магарешка тяга. Какви са тези автомобили? А ма ха, ще ходите където си искате. Аре на файтона и само в рамките на квартала ще се движите.
  • 38 Информирайте се по точно

    10 0 Отговор
    Хиляда лева ама на уред
  • 39 Има вътре

    39 1 Отговор

    До коментар #3 от "какво значи некачествено гориво":

    етанол (ракия от царевица) рапици и добавки и глупости за да намялят емисиите, обаче автомобилите явно се мъчат с това гориво и за да компенсират изгярят повече, чувал съм от познат некакво Рено дето харчето 5/100 ама зависи в коя бензиностанция сипеш, ако сипеш в друга с уж по евтин бензин с -8ст например иии почвала 7/100 извън градско. нито газта е еднаква навсякъде нито дизела.
  • 40 Само питам

    48 2 Отговор
    Някой не трябваше ли да проверява качеството на горивата?
    И защо няма уволнени корумпирани чиновници?
  • 41 поиуът

    27 9 Отговор

    До коментар #33 от "Хъс":

    Така и никога не схванах какво против дизелите имат разните там еколози и други никому ненужни улигуфрени?

    Мога да ви покажа колкото щете дърти дизела с евро 4 които БЕЗ ПРОБЛЕМ минават всички европейски версии на вашту ГТП... Когато филтри и катализатори са на мястото и работят един дърт Евро 4 дизел покрива 95% от нормите за дизел Евро 5...
    Ама вашите дизели пушели- като нямат филтри ще пушат разбира се... А бензинките без катализатори по-убави ли са като бълват отрови в бесни количества? Или щото там не се вижда не ви пука?

    Чакайте само леко да затегнат ГТП-то за дизели и ще изквичат на умряло 75-80% от тези с Евро 5 щото на повечето ад-блу системата физически не работи и е изключена софтуерно... Тя колата си работи идеално и без тая пикня, но е НЕВЪЗМОЖНО да издържи тест за емисиите без нея...

    Коментиран от #46

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Град Козлодуй

    18 1 Отговор
    Спекулантите печелят
  • 44 редемо

    22 0 Отговор
    До авторите: Поверявайте преди да пишете! Няма Държавна агенция „Автомобилна администрация“ (ДАИ) има Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА) към Министерството на траспорта и съобщенията
  • 45 Алекс

    44 0 Отговор
    Аз колкото пъти съм ходил в Румъния зареждам от техният бензин и дори мирзмата му е друга от тукашният.
    Веднага след това усещам че колата тоест двигателя има по голям ряз,мощност!
    До колкото знам пък и не съм виждал като нашите търтеи ТОЛ и ДАЙ..
    Тези правомощия ги изпълнява тяхната Policia Rutiera.(пътна).

    Коментиран от #58

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 И ти ли

    29 1 Отговор

    До коментар #31 от "Начи":

    Не си разбрал ,че са въвели по пунктовете по ниски стойности от заводските.Това е първото,другото са горива катализатори и т.н.

    Коментиран от #69

  • 50 От Каспичан,

    48 2 Отговор
    Ха да ги видя тукашните убавци политици да пробват подобен експеримент в съседна Гърция какво ще се случи...
    Веднага тяхното организирано стадо не като тук от отделни индивиди ще скочи и пред парламента в Атина!
    За това техните политици винаги имат едно на ум,и обица на ухото.
    А тук драскаме във форумите и файда полза никаква...
  • 51 Дядо Йоцо гледа

    13 2 Отговор
    Те не са по умни от народа , защото при тях работят 5,6 ,10 мозъка , а при народа работят и разсъждават стотици хиляди хора !!!
    Доколкото помня за чистота се сипваше спирт за горене ,1 към 10 или на 10 литра бензин 1 литър спирт , така май беше но поразпитайте за да сте по сигурни и не си прецака те колата !
  • 52 Перо

    30 6 Отговор
    90% от българите зареждат гориво в Лукойл, ОМВ, Еко и Шел! Какво некачествено гориво, какви 5 лв. Просто пълна некадърност, корупция и лобизъм в държавните органи!
  • 53 ха ха

    25 0 Отговор
    това с некачествените горива е от десетки години и е със съдействието на държавата и служителите срещу сочен % , дано има подобрение , но не вярвам да се промени каквото и да е , защото плячката е голяма , не само от горива но и от резервни части за поддръжка
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 гост

    33 0 Отговор
    А заплатите европейски кога ще ги направим? Сигурен съм, че ако заплатите нибяха европейски, автопарка в България нямаше да е толкова стар.

    Коментиран от #68

  • 57 Гери

    12 1 Отговор
    Много тъпанари с дипломи.
  • 58 един

    28 2 Отговор

    До коментар #45 от "Алекс":

    Така е.И в Сърбия и в Гърция, в Македония да не говорим за Унгария,Австрия.Горивата са с различна миризма.И не се пенят като нашите.И двигатела започва да работи по тихо и по мощно.
  • 59 Папастратос

    33 5 Отговор

    До коментар #20 от "Я тия наште":

    Юряяя!Да,но гърците за най-малкото нещо се вдигат на стачки.И не само на площад Омония,а в цяла Гърция.Те имат и професионални съюзи които вдигат народа като един.А тук,какво?Нищо.

    Коментиран от #63

  • 60 Леля Гошо

    22 5 Отговор

    До коментар #21 от "Тити":

    Няма случаи овцете да протестират срещу доячите и колячите. Баламосват ги че единствения враг е големият лош вълк (Путин?)
  • 61 Факт

    4 0 Отговор
    Може и некачествени автомобили!
  • 62 Не те знам стъпвал ли си в Русия

    12 0 Отговор

    До коментар #7 от "Петър":

    Но ако беше стъпвал щеше да знаеш, че автомобилите там годишно минават техосмотр. От нова година имат нов закон със завишени норми. Нарича се Федеральный закон "О техническом осмотре транспортных средств и о внесении изменений в отдельные законодательные акты Российской Федерации". Няма да ти давам линк, защото интересът ти е предимно хейтърски.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    20 0 Отговор
    Ама, чакай нали редовно проверявате бензиностанции, и......няма картели, няма отклонение на количеството, качеството, отговаря, сега не качествен. Или, се опитвате да убие те малките бензиностанции, или се издънихте с горивото. Въпроса Е КОЙ ЩЕ ПОЕМЕ ВИНАТА и най важното какво ще бъде Наказанието ОСВН ОСТАВКАТА. Айде, стига минаваме покрай капките време да се сблъскат с товарния влак
  • 65 Ивелин Михайлов

    4 4 Отговор
    Продавам катализатори за бмв и фолксваген
  • 66 Ивелин Михайлов

    21 6 Отговор

    До коментар #2 от "Върнаха ни в тъмните векове!":

    На ви европейски съюз 😉 купувайте си коне, те са еко

    Коментиран от #67, #72, #75

  • 67 Еко друг път

    14 1 Отговор

    До коментар #66 от "Ивелин Михайлов":

    Има ли катализатор конят и коя категория е, а? Питай з.елените талибани .
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 у7ъ6т5р4е

    3 2 Отговор

    До коментар #49 от "И ти ли":

    Айде бе, ДОКАЖЕТЕ ГО това за по-ниските стойности- всеки 5-ти го разправя това ама 1 доказателство НЕ видях...

    И тези на пунктовете НЕ въвеждат нищо- данните са въведени централно, на пункта само маркират данните на колата и толкова...

    Коментиран от #92

  • 70 седрфтгъхуйъ

    10 0 Отговор

    До коментар #46 от "Абе я трай бе":

    Дебилчев, ти как решаваш коя кола има катализатор и коя не? Да си чувал, че катализатора се избушва, корпуса му се заварява и се връща на колата? Визуално е там, но де факто го няма...
    Наясно ли си, че поне 70% от колите "нов внос" над 10г. остават без катализатор още преди да я купиш просто щото са задръстени и създават проблеми- съдържанието на катализатора спокойно покрива труда по отстраняването му...
  • 71 Нашенец

    8 2 Отговор
    Абе какви са тези некачествени горива нали има непрекъснат контрол,може .би
  • 72 Бай Ху (By Who)

    10 1 Отговор

    До коментар #66 от "Ивелин Михайлов":

    И конят отделя газове господине.
  • 73 Никси

    16 1 Отговор
    аз на кого говоря че не са колите виновни а самите некачествени горива , сигорно си говоря на ушите , докато не се въведе строг контрол над горивата , нещата няма да се оправят , може би това се прави умишлено заради Зелената Зделка , но хванете ме за шлифера и ме поводете малко с едно танго на плаца , да ви покажем как се прави !!!.
  • 74 ПГМ

    8 2 Отговор
    Горивото в резервоара на автомобила не се " сипва ", " налива " се !
  • 75 Никси

    8 3 Отговор

    До коментар #66 от "Ивелин Михайлов":

    и ти ми разсъждаваш като оная ПКП-то Кърджалииската подцинкована кофа , демек Ходи Пеша бе , бе Ходи Пеша бе , аз ходя пеша за здраве само , но когато ми требе автомобила да ми върши работа винаги го ползвам , не зависимо какъв е той !!!.
  • 76 Европейски Райх

    19 2 Отговор
    Не знам защо се пените след като сме в ЕС. Лека по-лека ще ви набутат електричките, а после ще ви забранят и тях.., и набутат в градския транспорт с 15-минутни градове.
  • 77 Експертиза

    10 0 Отговор
    Вярно е, че има некачествено дизелово гориво. Румънското е добро, но българското е отврат. 20 годишен Нисан турбо дизел с оригинален катализатор си минава без проблеми ГТП.
  • 78 Да, ама сега има

    9 1 Отговор
    Банани и гей паради.
  • 79 Хан Крум

    8 2 Отговор
    Последната ми кола я дадох за скрап за 100€,неможах да мина TÜF 221к км беше, цена 800€ за катализатор,колата бях я купил за 2000€ карах я 4 години,изби си парите.Бензин.
  • 80 М3 голд

    10 5 Отговор
    Ето обществено обсъждане:
    Европа на талази си подменящи автопарка. Нашите Джамбазки купуваха старите им коли, лъскаха ги и ни ги продаваха. За качество на изгорели газове никой не се интересуваше. А там си купуваха на лизинг нов автомобил, за следващите 5 години. И някъде държавата подпомага купуването било на нов автомобил, било на електромобил. И колелото се въртеше. Така България се напълни с европейските боклуци на сравнително висока цена, не на цена от 500 лв, колкото дават за автомобил за скрап. И сега - еднакви еко норми.
    Държавата да не ни извива ръцете, а да помогне. Да даде на всеки автомобил без катализатор пр. 50% от стойността му. Да се поставят примерно в 50-100 сервиза в цялата страна. Защото ще има над 1 млн автомобили спрени от движение.

    Коментиран от #83

  • 81 Сега да кажа

    17 1 Отговор
    Първо защо е такова драстично покачването на цените на техническите прегледи? 1000лв за нов софтуер? Ами и так да е това да речем прегледа ми от миналата година от 45лв да поскъпне на 50лв. ама и това е голямо завишение. Та питам как така на базата на какво поскъпна двойно?
    За горивата и маслата Главчев е прав. Знае се от години и нищо не е направено. Контрол и глоби ама солени и отнемане на лицензи. Така се решава този проблем. И не е трудно.
    Сега за автомобилите: Всеки производител на автомобили има допуски на изгорелите газове. Иначе не може да го произведе. Тези стойности са различни и варират от модел до модел и година на производство и те трябва да са критерии за техническа изправност на автомобила. Нищо друго. Така 8 цилиндров автомобил и 3 цилиндров, макар и с много големи разлики на емисиите ако са в тези допуски са изправни. Степента в количеството на замърсяване може да рефлектира в годишния данък но не и в изправността на двигателя на автомобила.

    Коментиран от #85

  • 82 Дизел

    13 2 Отговор
    По добро от дизела като технология няма. Но трябва качествено гориво, а не ментета. Това е. Германците си възстановиха производството на ДВГ дизел. Индия и цяла Африка си карат на дизели . Айде чао.

    Коментиран от #88

  • 83 М3 голд

    7 3 Отговор

    До коментар #80 от "М3 голд":

    В продължение: ако на 100 хиляди автомобила се субсидират с по 300 лв, това са 30 млн лв. Нищо пари, а може да се иска от ЕС мотивирано субсидия, с писмо горе долу с идея в моето първо изложение. Ако я има държавността
  • 84 Никой

    1 3 Отговор
    Има създадена група която следи за негативните коментари на хората в Фейсбук по повод работата на правителството и държавните институции. Тъй като българчето е мързеливо, от дивана само протестира, си мисли,че след неговата негативна реакция у Фейса е изразил своята гражданска позиция, доволен.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Много ама много

    2 5 Отговор

    До коментар #85 от "поиуътр":

    си захабено до тъпичко. Сега да ти каза. Проверките се правят и при производителя на горива и при изхода от помпата. Лесно е да са установи къде е разликата. Та който се хване ... да му е яко.
    При дизела разликите били малки? Ха ха ха. Този виц на друг дето не е зареждал гориво в чужбина. И това важи и зимни и летни горива. Да не ти казвам, че филтрите на помпите в някои цивилизовани държави се сменят всеки месец! Наскоро си смених оригиналния горивен филтър на автомобила ми /извън територията/ и нарочно го отворих да вида замърсяването му. Беше си като нов.
    Нормите не са еднакви за всички всезнайко. По простата причина, че изискванията не са били еднакви в годините. Ако нормите бяха като в група 4 /Еко IV , V / автомобил от друга категория няма никога да мине допуските за замърсяване. Ама тъпичкото не чете и не мисли.
    А кубатурата и замърсяването от автомобила е обвързана и със съответната група към която принадлежи.
    Хайде бягай да играеш
  • 87 Оффф

    1 1 Отговор
    "Понякога за да се възстанови подобен автомобил, стойността, която ще му излезе на човек, е колкото стойността на целия автомобил“ - Стига с тия счетоводни амортизации. Дай 5 бона, оправи грамотно и карай 5 години вместо да дадеш 30-40 за втора ръка да набиваш пара в застраховки. Кое е по-изгодно, м? Глупости пълни. За 300-400 на седалка ми шият салона каквото си поискам.
  • 88 Не знам какво разбираш като добро

    1 2 Отговор

    До коментар #82 от "Дизел":

    Но ако става въпрос за замърсяване е точно обратното.
  • 89 На автомобилите

    6 6 Отговор
    На автомобилите с модифицирана изпускателна уредба - разбирай премахнати катализатор или ДПФ филтър трябва да се налагат значителни глоби и спиране от движение до отстраняване на проблема и покриване изискванията за допустимо замърсяване.
    Това като добра начална стъпка.
  • 90 Прегледа го плащаме ние но нищо

    9 1 Отговор
    Прегледа го плащаме ние но нищо не получаваме като резултати от теста с изключение минал теста или не.
    Става въпрос за резултатите от замърсяването.
    Поне на мен нищо не ми предоставиха като информация за замерените стойности.
    А би трябвало. Нали за това плащаме?
  • 91 Печок

    7 2 Отговор
    20 годишният 2.2 турбодизел с ПЕЧКА мина с 30% от нормата, за 10 минути. Има да го дондуркам още 20 години. Който поддържа няма да има проблеми и ще пие фрапета на плажа. Който го мързи и тъни ще купува ново всяка година, и ще виси пред ГТПто. Дришита бензна отдавна го заклеймиха за по-мръсен от дизеля, а газ не го признават - къде се пънете, сега евтино ли ви е, м?
  • 92 Ами може да се докаже

    9 1 Отговор

    До коментар #69 от "у7ъ6т5р4е":

    Ама не ти дават разпечатка с резултатите от теста и допустимите норми за твоя автомобил.
  • 93 МНЕНИЕ

    3 9 Отговор
    МДАА, ето добър начин да се намали броя на по-старите автомобили и се купуват нови вкл. и електрички
  • 94 Япония

    9 1 Отговор
    Всички мощни машини за тежки условия са със добрия стар дизел. Военните машини също са дизели , а те не са прости като екозелените тъпанари. Кучетата лаят - кервана си върви.

    Коментиран от #99

  • 95 ако горивото е некачествено

    6 2 Отговор
    как минава контрола на проверяващите инспектори за качество и се продава по бензиностанцийте ,където хората си плащат и зареждат ,не е за вярване някой да си забърква сам горивото за автомобила
  • 96 Озадачен

    4 1 Отговор
    Кой трябва да упражнява нужният контрол върху качествата на горивата??? И с какво един добросъвестен платец трябва да носи отговорност. Клиента нито е химик ,нито експерт.
  • 97 Бацо Гацов

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "дон Вито":

    Ти на умен ли се правиш..? Щото не си. Как може в страни членки на ЕС автомобили с газови и метанови уредби доеи да са освободени от данъци, а тука си щял да мериш най-мръсния начин на работа..мм? Няма яняма , па току някой каиш се метне гол на цимента..
  • 98 Да питам

    7 0 Отговор
    ИСКАМ ДА ПИТАМ- КЪДЕ В ПАРЛАМЕНТА СА ВЪЗРАЖДАНЕ, ИТН И ДРУГИТЕ Т.НАР ЗАЩИТНИЦИ НА НАРОДА? КЪДЕ? ЗАЩО НЕ СЕ ГЛАСУВА ЗАКОН ЗА АЛТЕРНАТИВНИТЕ ГОРИВА- LPG, CNG.ТАКА КАКТО Е В РЕДИЦА ЕВРОПЕЙСКИ СТРАНИ. ТАКИВА АВТОМОИБИЛИ ПРАКТИЧЕСКИ НЕ ЗАМЪРСЯВАТ ПРИРОДАТА, А СЕ ПРАВИТЕ НА ГОЛЕМИТЕ ПАТРИОТИ А.КЪДЕ СИ БЕ, КОПЕЙКИН..КЪДЕ СТЕ БЕ, ЧАЛГАРИ ..КЪДЕ СИ БЕ, ШОПАР ТАКЪВ. НЕГОДНИЦИ..
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 БРАВО

    1 0 Отговор
    на министъра Наядоха се тези от даи и преядоха Всичко е в ръцете им а няма никакъв контрол на нищо Само пари събират а шефовете на даи са от време сигански барони или бушони ДА ГЪРМЯТ
  • 101 не бе хохо

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Хохо Бохо":

    крадат те отдавна а ти не трябва на нищо да минаваш Просто да има контрол в лукойл А Ако искаш минавай на преглед с два три галона 20 годишно уиски НЕМА НЕ ИСКАМ
  • 102 М3 голд

    0 0 Отговор
    Въртят, въртят и никой не казва очакваното.
    1. Горивата. Да се създаде система, продавачите на некачествени горива да бъдат глобявани с астрономически суми и да биват затваряни. Също контрол за производители и вносители на гориво.
    2. Да автомобилния парк. Няма да свалят нивата на изисквания. Но:
    - за личните автомобили - да се даде селектирано на социално слаби или автомобили с малък пробег или на стари такива - еднократно финансова помощ за покупка и монтаж на катализатори. По мои сметки това няма да са повече от 20 млн лева.
    3. За камиони, автобуси и други големи превозни средства - сериозни санкции при нарушения и спиране от движение.
    4. Не е невъзможно да се поиска финансова помощ от ЕС. Ние трябва да видим, че за нас държавата е майка, а не мащеха. И трябва да се намеси след като изкупихме боклуците на западна Европа.
  • 103 Капиталиста

    0 0 Отговор
    Т ъпи бул гарис танци! Едно дърто гербаджийско комуне нарочно се изгаври с тях, и им спря колите, обаче всеки си трайка, всеки се скатава, никой няма смелост да мъцне... Това ясно показва какви наведени злета ци са останали в бг. Това ясно показва и, че партията на Копейкин и ИТН се продадоха за политическо облаги на доганя и на боко-тикват а, и сега те са новите подлоги на мафията герп-дпс
  • 104 Гост

    2 0 Отговор
    А как ще спрат кражбата на катализатори?
    Много коли са без него защото е откраднат,а държавата не взема никакви мерки.
  • 105 ЮРИ

    4 0 Отговор
    МЕНТЕ ДЪРЖАВА МЕНТЕ БЕНЗИН ВСИЧКО ВИ Е МЕНТЕ БЕ АХМАЦИ ПРОСТТИ ДЯВОЛА ДА ВА .......