Протестът на белгийските "жълти жилетки" постигна целта си и цената на дизела достигна равнищата от август, съобщиха местни медии.
Понижената цена се отнася и при продажбата на мазут за отопление. Този резултат идва на фона на остри противоречия в обществото, довели до зрелищен сблъсък между средната класа и най-бедните слоеве от населението.
Местни медии поясниха похвата при ценообразуването на горивата в страната. Справката показа, че 50-65 на сто от цената на бензиноколонките съставлявав акциз и ДДС. Уточнено бе, че правителството има правомощията да променя размера на акциза и колкото по-евтин е петролът на международните борси, толкова повече акцизът нараства, според прилаганата формула. В крайната цена стойността на горивото е едва около една трета.
Правителството по-рано призна, че е предприело плавно и постоянно повишение на акциза на дизела, за да успее да приложи данъчната си реформа. Тази реформа предвижда облекчаване на данъчната тежест и с нейното прилагане "дупката" в бюджета се запълва от по-висок акциз на горивата. Цялата тази политика доведе до допълнително обедняване на хората с ниски доходи, показаха множество анализи.
Въпросът е особено чувствителен, тъй като в Белгия две трети от автомобилите са дизелови заради дългогодишната правителствена политика в подкрепа на използването на това гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Emperorex
16:28 28.11.2018
3 АРЕС
16:28 28.11.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Иван
16:34 28.11.2018
6 Пеньо
16:48 28.11.2018
7 onq s konq
Коментиран от #9
17:14 28.11.2018
8 РАМБО
20:39 29.11.2018
9 От Европа
До коментар #7 от "onq s konq":
И в Германия и Франция е така, както и в Англия! Служебните автомобили всички са дизелови, тъй като ползваха данъчни облекчения до съвсем скоро, а в белите държави около 60% от новите автомобили са служебни20:48 29.11.2018