19 Ноември, 2018 18:49 19 405 84

Германия ограничи дизелите по магистралите

  • дизел-
  • забрана-
  • германия

Съд в немския град Гелзенкирхен разреши да бъде ограничено движението на дизелови автомобили по автомагистралите в една от най-индустриализираните области в Германия. От 1 юли догодина в 18 от 50-те района на Есен, през които минава аутобанът A40, ще бъдат разрешени само нафтови модели с екологичен стандарт Евро-5 и нагоре, а от септември - само с Евро-6, съобщава Deutsche Welle.

Решението на гелзенкирхенския съд удовлетворява исковете на редица екологични организации, които обвиняват администрациите на градовете в системно нарушаване на немското законодателство за чистотата на въздуха. По-рано те успяха да се преборят за ограничаване на движението на дизелови автомобили в Хамбург, Берлин, Кьолн и други градове, но за пръв път в обсега на забраните влиза част от високоскоростната магистрална мрежа на Германия.

Deutsche Welle отбелязва, че ограниченията вече са нанесли сериозни щети на промишлеността в страната. Само през първото тримесечие на годината делът на дизеловите автомобили в продажбите на нови коли е спаднал от 41.3% на 31.1%. За да компенсира поне донякъде вредите, немското правителство предложи редица мерки за стимулиране на смяната на стари дизели с по-чисти нови.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Мария

    67 182 Отговор
    Браво. Дано скоро и в България. Нафтови печки карат само комплексари, щото имали "ряз", да се чувстват значими комплексарите.

    Коментиран от #4, #9, #14, #30, #34, #42, #80

  • 4 Дан

    100 38 Отговор

    До коментар #3 от "Мария":

    Нафтови печки карат по целия свят само без Япония. Защото са здрави, икономични, комфортни и имат висок въртящ момент при много ниски обороти. Притежавам бензинов турбо автомобил, но не мога да отрека, че някои от големите дизелови двигатели са чудесни. Това, че щели да ги забраняват по целия свят е мит. В Германия до ден днешен си карат дизелови БМВ Е39 и Мерцедес W210, преди години се опитаха да въведат ограничения за някои от големите градове, но не успяха.

    Коментиран от #13, #45, #73

  • 5 Майстора

    41 131 Отговор
    Германците разбират от коли, затова ограничават нафтата. Знаят какви са последствията за въздуха. Дизелите трябва да бъдат напълно забранени навсякъде, а бензиновите коли да бъдат задължени да са с монтирани катализатори, сменяни на 20 000 км. Друго решение няма.

    Коментиран от #26, #39

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 бмв

    78 67 Отговор
    Тъпаци са днешните германци.Те вече са и толкова германци ,който е ходил скоро знае ,че има само турци и цигани.Аз съм си махнал катализатора и се кефя ,боли ме кво били решили някви смешници.

    Коментиран от #8

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 под наем

    9 17 Отговор

    До коментар #3 от "Мария":

    със малкото електрокарче знаеш ли какъв ряз има правя
  • 10 Немец

    66 3 Отговор
    Не разбирате ли ,че се опитваме да ви пробутаме старите трошки и да увеличим производството на нови за да гушкаме кинти???
    Не мое да сте толкова кухи...

    Коментиран от #15

  • 11 Мартин

    80 8 Отговор
    Като ограничиш дизелите по магистралата, на хората с дизелови автомобили ще им се наложи да се предвижват по заобиколко пътища, което реално ще увеличи замърсяването. Явно и в Германия допускат грешки...

    Коментиран от #12

  • 12 Основната грешка

    34 9 Отговор

    До коментар #11 от "Мартин":

    Най-голямата грешка на немците е, че пропуснаха електрификацията, преди десетина години а заложиха на чистия дизел. Ако бяха започнали от тогава, никой нямаше да е чул за компания наречена Тесла, а немците вече щяха да са на печалба от електромобилите.
  • 13 гост

    30 27 Отговор

    До коментар #4 от "Дан":

    Я пак какво "карал цял свят" или си мислиш ,че говориш на кварталните олигофрени ??? Я да ни светнеш коя държава извън Европа има дял на дизелови леки и лекотоварни над 10-15 % ??? Имаш ли си поне идея , че в 2/3 от света тия "автомобили" блокират на първата бензиностанция , щото там се продава само ТИР дизел , който докарва моментален инфаркт на любимата ти "печка" , да не говорим , че всичко по на север в Азия и Америка не може даже да запали зимно време !! Само да ти припомня , че 2021 влиза Евро 7 и ти гарантирам отсега , че никой голям производител НЯМА да представи дизели за него !!!

    Коментиран от #19, #44

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 гост

    9 3 Отговор

    До коментар #10 от "Немец":

    Ами айде да ни обясниш какво "дигате" , като последните два месеца са най-големия срив в продажбите който Европа е виждала от поне десет години ??
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 българина

    71 4 Отговор
    всеки ден става все по ясно че каските са по тъпи и от африканците. значи 4 и 5 литровите бензини с по 400 кс до 600 кс харчещи средно 15 л на 100, не замърсяват в сравнение с 1.6 хди 105 кс дизел?!?? що за лицемерие и наглост. що не забранят продажбата на коли с над 300 кс питам!?! пак наритаха бедняците да ходят да купуват нови коли! Абсолютен глобален лобизъм на трите немски марки, очаквам скоро да сменят глобално технологията на телевизорите, за да си купим пак! след20 г ще забранят бензина и ще върнат дизела. днешния капитализъм е мнооого по зле от социализма

    Коментиран от #43

  • 18 Тръпко

    17 4 Отговор
    Аз понеже съм проЗ да попитам как точно ще става контрола за ЕВРО 5-7-9 като се има предвид какъв е трафика там? Хора,всяка година немските концерни бълват стотици хиляди дизелови автомобили. Това че някои имат спад в продажбите по никакъв начин не означава,че ще спрат дизелите от производство и движение. Това е поредния блъф
  • 19 Димов

    4 8 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    "Я да ни светнеш коя държава извън Европа има дял на дизелови леки и лекотоварни над 10-15 % ???" Индия все още има 23% дизелови леки коли. Мързи ме да търся за други страни извън ЕС, но съм сигурен, че има и още.

    Коментиран от #27

  • 20 Sultan Fatih

    13 12 Отговор
    Хай ще ви и .... Пред мен караше бмв е39 бензин и в колата ми замериса гадно на бензин , кво сте са хванали за дизела, бензина не замърсява ли, и газовата бомба по същия , бил еко защо няма тогава не произвеждат газови сега, всичко дими и мирише, защо 2018г всички производители имат дизели? Нали нямаше да произвеждат.
  • 21 Митьо

    16 3 Отговор
    А бе друго си е бензинката ускорение рев кеф за ушите и душата!!
    Ще ми мяза по скромно едно Порше може и Мазерати!!
    Ама гроздето кисело...!
  • 22 Карам само дизел

    26 15 Отговор
    Къв бензин бе?Преди 11г за пръв път се качих на дизел и докато съм жив,няма да сменя горивото,колите да,но горивото,неее,,смешковци дизела замърсявал?Ами корабите,самолетите ,те не мърсят ли?Или фабриките?Дизела е икономично гориво и се кара в цял свят,всичко тръгна от тия фашисти САЩ....
  • 23 мангалезич

    5 7 Отговор
    Колега, моята кола /2017г./ е с двигател BlueHDi и еконорма 6 В, която надхвърля изискванията на Евро 6. Вероятно доста преди 2021г. този двигател ще покрие изискванията на Евро 7.

    Коментиран от #28

  • 24 toyota

    23 4 Отговор
    Това е с цел да върви автомобилната индустрия.Трябва постояно да се купува нещо ново.Всички знаем ,че германците печелят от това и затова се натискат първи да въвеждат забрани.Реално една 10 годишна кола върши същата работа , гори същото , дори и замърсява същото ,реално голяма рязлика няма.Хората с пари дори го рязбраха и започнаха по рядко да сменят колите си , а на някой производители това хич не им харесва!
  • 25 Клюкар

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Мая":

    Уточни се де хахаха 😌.Там има два мозъка.
  • 26 Guest

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "Майстора":

    20 000km?
    Момче образоваи се малко, да не се изложиш много......
  • 27 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Димов":

    Ама как да не е в Индия , дето 90% са Тата и Марути Сузуки , да беше казал че има много двутактови поне , а то дизел , това от някой сайт за дизел фенове ли го изкопа ??

    Коментиран от #41

  • 28 гост

    8 8 Отговор

    До коментар #23 от "мангалезич":

    Колега , малко да те ограмотя , щото гледам си падаш по мечти !! Евро 7 можеш да изпълниш само с добавяне на урея , така наречения ад блу , дето сега го виждаш в тирове и един два леки за по над 100 000 евро !! Твоята французойка , а и всички останали ако сложат такава , цената им ще се вдигне с 7-8 000 евра , тоест ще станат непродаваеми !!! Да не говорим за другите модификации по двигателя и изпускателната система , и за общите емисии под 95 гр СО2 , което ще рече две и нещо разход !!! И това ще се доказва от независими проверяващи в реални условия !! Повече от половината фирми още миналата година обявиха , че изобщо няма да се мъчат с дизели , а направо прехвърлят парите за разработка на електромобили !!! За какво мислиш всеки ден четеш , как немците 2021-2022 щели да пуснат "сто" модела електромобила ??!!

    Коментиран от #29

  • 29 Хайде бе

    10 2 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Преди да ограмотяваш други вземи да ограмотиш себе си. Преди 5 месеца си взех "печка" с AdBlue за много под 100 000.
  • 30 Boxer

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "Мария":

    Не си прав, темата не е за градски условия, още по-малко за изтърбушените дизели в БГ ! Нямам дизел и не съм фен на дизела, но това е прекалено! Дизела е най-подходящ за магистрала, вкаран в температурен режим, с относителни високи, но постоянни натоварвания, дава добра ефективност и въртящ момент . За дълги разстояния е по-удачен от всички останали задвижвания . Освен това взе да ми писва от изкуствено налагани ограничения !
  • 31 Ташко Мъдев

    10 4 Отговор
    Малоумие. Тия фондации явно се спонсорират от електрокарното лоби. Това прилича на действията на левите и комунистически организации, които защитаваха мюсюлманските емигранти.
    Време е да се озаптят такива организации правителствата трябва да предприемат адекватни мерки.
  • 32 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    9 11 Отговор
    Смърт за дизела и тоя дето го измислил и концерните дето го произвели и рафинериите дето го добиват и продават
  • 33 гощо

    11 2 Отговор
    Имам близки които са в Германия от години.Според тях такива новини за партенка. Изобщо няма такова нещо и ако стане ще е поне след 10-15г. В момента който общината си помисли за подобни ограничение веднага 5 организации плюс граждани обжалват и това не се случва. Те ми дадоха пример с Бон и още някакъв по голям град за влизане в център с дизел. Та малко ни засилват с тези новини. Всичко това казвам като човек който мисли,че ако ти пуши колата и смърди трябва да бъдеш спрян от движение без значение на какво гориво караш. Защото дори да си на ГАЗ като ти пуши на изгоряло масло си вреден и си за скрап.

    Коментиран от #40, #46

  • 34 гощо

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "Мария":

    Ей не можа да събереш за дизелов автомобил и сега злобееш тука тцтцтцтцтц..... Пали коптора 1,3 60к.с. и бегай ма се пази,че пушиш на масло отзаде и си за скрап.
  • 35 onq s konq

    11 1 Отговор
    232 души има в Германия на 1 кв. километър,66 във България и сме почти най-слабонаселената държава в Европа.Като се има предвид стандарта на живот там и у нас,можем да си представим колко интензивно карат "пребиваващите" там за да ходят на работа и колко ние.Е как няма да забраняват дизела,след при това положение?Дори и да им изкупим всичките дизели пак не можем да се замърсим колкото тях,щото ...нямаме достатъчно хора да ги карат:)
  • 36 Кондор

    9 2 Отговор
    Бензиновите ,,резачки,, отделят не по малко вредни газове в атмосферата,от нафтовите печки, не случайно китайците се ориентираха към постепенна пълна електрификация на транспорта, а те са умна нация !!
  • 37 калоя

    9 0 Отговор
    Нали бяха еко само до преди 1-2 години? Какво стана? Немците лъжат като луди.
  • 38 FOW

    5 0 Отговор
    " За да компенсира поне донякъде вредите, немското правителство предложи редица мерки за стимулиране на смяната на стари дизели с по-чисти нови"
    Сега разбирате , че няма нищо общо с малоумните искания на нашите политици-само дране на народа им е в главите. Оставка на такива мишоци.
  • 39 Хаха

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "Майстора":

    Ей, сега пък на 20 к. км. .... Ти представа имаш ли си въобще какво се случва на пазара в БГ? Че ако искаш да имаш КАКЪВТО И ДА Е катализатор, трябва да си купиш колата от чужбина сам! А държавата? Къде е? Облекчение в данъка за кат САМО ако е до 100 к с. Демек дали пуши като комин или си е петфектен бензин оди лапни *я! Се тая! Ми да направят акциза да е само върху нафтата де! Това и в Германия ще сработи вместо тъпите им нацистки судийски решенийца!
  • 40 Хаха

    9 7 Отговор

    До коментар #33 от "гощо":

    Нафтата ВИНАГИ пуши. Винаги. Просто ако не дава повечко газ водача не може да види пушека в огледалото, защото е по-светъл, но ако си отзад се вижда че пушек има. От друга страна, не съм виждал бензин и газ да пушат.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 цистит

    4 7 Отговор

    До коментар #3 от "Мария":

    карай си газовата печка и си трай комуноидка такава
  • 43 цистит

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "българина":

    затова немско повече не!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Не е истина

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Дан":

    Те ти пишат ,че дела на дизели в Германия е спаднал от четиридесет и няколко с десет процента .Германия ,в която много се тачи дизела карат повече на бензин ,а ти говориш как в цял свят го карали.България не е целия свят
  • 46 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "гощо":

    Съветът на Metropole du Grand Paris реши да забрани частично старите дизелови превозни средства.

    Частично означава такива произведени преди 2000 г. и за определен район на Париж, покриващ доста голяма площ.

    Става дума за зоната в рамките на A86 околовръстния път, в която живеят около 5.6 милиона души в 79 общини.

    С това решение за превръщане на Париж и близката околност в зона с ниски емисии се въвежда Crit’Air системата с винетки, която обозначава възрастта на колите и нивата на замърсяване с цветни стикери. Колите с Crit’Air 5 стикер, който важи за периода 1997 - 2000, както и тези без стикер, няма да се допускат в зоната.

    Тази мярка е съпка в посока изпълнение на план за поетапно затягане на регулациите докато се стигне до момента, в който само електрически превозни средства се движат по улиците в зоната до 2030 г. Напомняме, че влизането в центъра на Париж със стари дизелови коли беше забранено през 2017 г.

    В допълнение, още 15 френски града, сред които Лион, Ница, Марсилия и Тулуза, решиха да въведат зони за ниски емисии до 2020 г.
  • 47 Защо

    14 2 Отговор
    Странно, как само Европа се вълнува от мръсни автомобили?! Американските лами не цапат и горивото за тях не е луксозна стока, която да облагат с акциз. Само в лакомата, педерастка Европа управлявана от бездетни извратеняци се твърди, че автомобилът е лукс.

    Коментиран от #48, #75

  • 48 Защото

    4 1 Отговор

    До коментар #47 от "Защо":

    Ами сигурно не можеш да разбереш, че всички тези мерки не се взимат заради потребителите, ами за производителите на "чистите" дизели. От 2015 година ги плюят да зарежат дизелите и да се захващат с електромобили, ама то го плюеш, то си мисли че дъжд го вали. Сега просто им забиха един звучен шамар им казаха че не могат да продължават така. Или се взимат в ръце и започват да произвеждат електромобили, или просто няма да ги бъде. Шофьорите винаги могат да си купят американска или китайска кола на ток, защото ще имат богат избор. Избор, който немските производители не предлагат на този етап. Явно този звучен шамар ги събуди и смениха курса като започнаха да инвестират в правилна посока. Дано само не са закъснели безвъзвратно.

    Коментиран от #49, #74

  • 49 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #48 от "Защото":

    И защо трябва да инвестират в миксери, за може такива като теб да са на хранилката с ВЕИ-та и батерии ли? Шамари трябват за такива като вас, защото никой не е карал на сила да дават субсидии за дизелите. Сега е същото с миксерите. Ама то скоро може да ви изпобесят, защото гледам, че и Франция и Белгия вече се вдигнаха над екологичното робство.

    Коментиран от #50

  • 50 Защото

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "Антиелектрика":

    Ами трябваше да инвестират, защото ти дори не се усещаш, че си жертва на цялата тази конспирация. Субсидии се дават и за водорода и за електромобилите от десетилетия. Ако автомобилните производители бяха започнали да ги вземат преди 20-ина години, още преди 10 години цените на бензиновите и автомобили щяха да са се изравнили и да са спрели да дават субсидии, а сега въздуха в градовете щеше да е много по-чист без никакви забрани и субсидии. Нямаше да има стачки за високите цени на горивата. ВЕИ щяха да имат много по-голям дял, защото щеше да има къде да се съхранява излишната енергия. Всичко това целенасочено беше отлагано докогато е възможно. Ами вече не е възможно и връщане назад няма. По-добре късно отколкото никога, както ти желаеш. Когато потребителите могат сами да си произвеждат горивото(тока), тези които им го продават ще си помислят колко да вдигат цените. Сега имаш ли някакъв избор освен да отидеш на бензиностанцията и да заредиш на каквато цена ти кажат?

    Коментиран от #53

  • 51 Поправка

    3 0 Отговор
    .. още преди 10 години цените на бензиновите и ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ щяха да са се изравнили и да са спрели да дават субсидии...
  • 52 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Ами айде за да не се "уплитаме" в тълкования да отбележим неоспоримите факти !!! В момента 30 % от световния пазар е Китай ! САЩ са втори , а Япония трети , ако не гледаме ЕС общо , а като отделни държави !! Като добавиш Канада и Мексико , където също дизел значи само камион и цяла Южна Америка и Африка , че даже и любимата ви Раша , колко станаха ?? Значи даже и да приема "данните" ти , с какво се хвалиш ?? Със 30-35% в ЕС и същото в Австралия ?? Това в световен мащаб не е и 10% от общото , да не говорим за повече , а тепърва ще намалява !!! И по-важното , няма да се смени с бензин , а със ток , не че и бензина скоро няма да го последва същата съдба , честито !!

    Коментиран от #56

  • 53 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Защото":

    Адски се изтърка с нелепите си пророчества. Ще произвеждаш на баба си хвърчилото - нито батерии може да си произведеш, нито ВЕИ може да си направи обикновения човек, който плаща субсидиите за такива кърлежи като теб.

    Коментиран от #54

  • 54 Защото

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "Антиелектрика":

    То пък защото в момента си произвеждаме и автомобилите и нефта и нищо не внасяме? Разбира се че ще си внесем електромобилите заедно с батериите, най-вероятно ще си внесем и фотоволтаиците, въпреки че може да си ги произведем и в България. Само че няма да внасяме петрол за милиарди на месец, а ще си произвеждаме енергията за транспорт на място, без да изтичат повече пари от икономиката ни, а ако фотоволтаика е на покрива ти, няма да изтичат и от семейния бюджет. В Германия това вече е факт и дори изнасят енергия за милиарди. Ако бяха минали по-рано на електромобили, можеше да си спестят милиарди за внос на горива. Я кажи по колко хиляди даваш годишно за гориво? Ама кажи без да увърташ?

    Коментиран от #55, #57, #59

  • 55 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "Защото":

    Верно си голям лъжец. В Германия тока е левче за киловат час, ама карай да върви.

    Коментиран от #61

  • 56 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "гост":

    Гост, пак ли почна да увърташ? В пост #13 ти попита: "Я да ни светнеш коя държава извън Европа има дял на дизелови леки и лекотоварни над 10-15 % ???" И аз реших да ви светна: В Индия са 23%, а в Австралия са 32%. Ясно и точно. За какво да се хваля, като самият аз смятам, че дизелът не трябва да се прилага за личен транспорт, особено в града. Ти попита конкретно и аз конкретно ти отговорих на въпроса.
  • 57 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Защото":

    В Бг може да се произвежда не само ток, но и почти всичко. От шноли за коса, през лъжици и вилици, та чак до готов автомобил. Защо, обаче, според теб не се прави? Защо мислиш, че от утре причината да не се прави ще изчезне? Не ми давай примери с Германия. Те са Германия, а тук сме Бг. Този факт няма да се промени с навлизането на електрокарите.

    Коментиран от #58

  • 58 Защото защото

    0 4 Отговор

    До коментар #57 от "Димов":

    Защото светът свършва с България, затова ли? И електромобилите и енергията от веи са бъдещето и за щастие, това бъдеще не зависи нито от България нито от пишещите тук.

    Коментиран от #62

  • 59 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Защото":

    КОНТАКТ, ПАК ЛИ БЕ? Пак ли ти бе? От вторият пост те надуших вече. И мултиникването не ти помага. Как ще накараш хората в Бг да отделят средства, да инвестират в такива скъпи съоръжения, като 1/3 от населението ни е под прага на бедността? 2,5млн българи са с по-малко от 320лв на месец, а ти искаш да заделят за фотоволтаична с-ма? У ред ли си? Германия може. Ние не можем. Германия тича напред с два здрави крака. Ти искаш да тичаме като нея, ама си забравил, че единият ни крак е счупен. С гол за*ник нищо няма да направиш. Слез на земята!

    Коментиран от #60, #63

  • 60 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #59 от "Димов":

    Игнор на многониковия трол от БАЕПС. Да си завре кристалната топка от яд изоздзадзе - хахахаха

    Коментиран от #68

  • 61 Лъжецът го виждаш в огледалото

    2 4 Отговор

    До коментар #55 от "Антиелектрика":

    Лъжите са ти толкова нагли, че дори когато говориш в цифри лесно проверими факти, лъжеш най-безцеремонно. Ето ти да погледнеш Какви са цените за битовите и промишлените потребители за години назад. http://www.nsi.bg/bg/content/11502/цени-на-електроенергията-по-тип-потребител Погледни Какви са били цените преди 10 години, преди да навлезнат ВЕИ - 40ст, а сега са 60 стотинки. За да ти стане по-весело, Погледни цените за промишлеността. 20 стотинки Преди десетина години, но 15 стотинки сега. В България 9 стотинки преди 10 години и на цените на Германия сега. Едно германско семейство с фотоволтаици на покрива, плаща годишно по стотина евро за ток. Колко плаща едно българско семейство? Там Хората имат избор дали да си сложат фотоволтаици или не. Не случайно има над един милион фотоволтаични покрива. Тук и да искаш не можеш да си сложиш. Цялата квота за фотоволтаици беше засята по нивите от продажни политици. Прав е Димов че има разлика с Германия, няма как да не е прав. И другия път като се опитваш да лъжеш гледай поне да не използваш цифри.
  • 62 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #58 от "Защото защото":

    Болшинството българи няма средства да си купи фв система, като болшинството германци. Поради това, болшинството българи ще разчита на монополистът да му доставя ток, докато немското болшинство ще си го произвежда. Болшинството българи ще зависи от цената на монопола, която ще скочи до небето щом усети, че потреблението нараства. За болшинството българи икономическата изгода от електрокарите ще се стопи много бързо..... ако въобще имат щастието да седнат някога в електрокар.

    Коментиран от #65, #69

  • 63 Защото

    4 0 Отговор

    До коментар #59 от "Димов":

    То пък защото в Германия ринат парите с лопатите и ги хвърлят на покрива. В 90% от случаите, държавата отпуска нисколихвен заем, който после се изплаща от силно субсидираната фотоволтаична енергия. На края на годината доплащат само енергията в повече която са консумирали. Къде е Германия къде сме ние. Там правят планове за развитие на енергийната система И подпомагане на народа, тук правят планове за лично обогатяване и доене на народа.

    Коментиран от #67

  • 64 име

    2 0 Отговор
    до филма проста мария- не може една регулация да прави толкова резки завои. това не води до добро. особено в дългосрочен период..
  • 65 Подценяваш българите

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "Димов":

    Ако беше прав, нямаше на всеки десети покрив да има Слънчева система за топла вода. Нямаше на всяка фасада да има външни тела за климатици а всички щяха да се топлят на по-евтините радиатори или духалки и да плащат ток на монополистите. Българинът е много чувствителен като му бръкнат в джоба и бързо се ориентира. Разбира се има коне с капаци както и сред пишещите тук, които и преди 10 години и сега продължават да обясняват как нито фотоволтаиците нито соларните системи са икономически оправдани, защото никога няма да се изплатят. Такива е имало има и ще има и за в бъдеще. Ако Дори в момента има хора които си монтират фотоволтаици фотоволтаици в България, въпреки че ще си върнат инвестициите чак след десетина години. Смятай ако вдигнат токът два пъти, колко ще станат желаещите да си монтират и те? Интереса клати феса, а не лозунгите.

    Коментиран от #70, #81

  • 66 Подценяваш българите

    2 0 Отговор
    Имах предвид че климатиците никога нямало да се изплатят преди да се развалят. По-добре било да си плащат тока на радиатора или да цепят дърва и да си опушват къщите с камини и кюмбета.
  • 67 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Защото":

    Ааааа, дойзохме си на думата. "ЗАЕМ"! Отдавна бях заподозрял, че с постовете си подтикваш хората към този вид робия. "Купете се електрокар. Ако ви е скъп, правете като развитите държави - теглете заем." "Инвестирайте във фв система. Ако ви е скъпа, теглете кредит. Така правят истинските европейци." И всяка една такава съблазън към кредитното робство е умело гарнирана със сравнения, как правели развитите роби, които са доукрасени с определения като, цивилизован, съвременен, европейски, развит и подобни височайши сладкодумия. Не минава, брат. Прозира.

    Коментиран от #71

  • 68 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Антиелектрика":

    По едно време си мислех, дали не са служители на този сайт, да генерират спорове и брой коментари и гледания, че да си вдигат рейтинга? То, само като ги видиш как спорят и да се чудиш защо.
  • 69 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #62 от "Димов":

    Остави лъжливия трол да се плюнчи, вече никой не му се връзва на простотиите. Аз му казвам, че в Германия цената на тока е пет пъти по-скъпа от тук, той пише колко била в предприятията в България и обявява другите в лъжа, защото толкова му е багажа. Ама те в Германия живеят повечето в блокове и под наем, той се плюнчи, че 1% имали фотоволтаици. Наистина ми става жал за него колко е нелеп. Игннор, игнор, игнор за трола.
  • 70 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "Подценяваш българите":

    Бях ти казал, че и аз имам соларен бойлер, и че там сметките излизат, докато при фв не излизат. Смятах 10 пъти и коригирах и твоите нагласени и криви сметки, и многократно ти доказах, че за тия пари е по-добре да вземеш гараж и да печелиш от наема му, отколкото да ги даваш за джамове. Стига се пъна всеки път наново.

    Коментиран от #72

  • 71 Опазил ме Господ

    1 0 Отговор

    До коментар #67 от "Димов":

    Дори на най-големия си враг Не бих препоръчал да тегли кредит в България, дори от банка, да не говорим за други "институции". Тук като дадеш депозит, като искаш да си вземеш автомобил под наем не е сигурно дали ще ти го върнат...

    Да не говорим за разликите в лихвените проценти и това, че заемът при германците идва от държавни фондове и е почти безлихвен.
  • 72 Доказал?

    1 1 Отговор

    До коментар #70 от "Димов":

    И какво доказа, че "предполагаш"едни 4000 лв допълнително за измислени такси, към цена на фотоволтаична система която струва ... 4000 лева, само за да ти "излязат" сметките? Ти колко пари плати за проекти на твоята соларна система за гореща вода, че не си спомням да ми отговори на този въпрос?

    Коментиран от #77, #78

  • 73 Живея в Берлин

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Дан":

    Е39 е стар модел. Не се кара често в Германия. Е60 да доста често, но най-често се среща f10
  • 74 Защо

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "Защото":

    Защотко, нали това ти обяснявам. Лакомията на еврогейците да лапа от акцизи на горивата блокира развитието на алтернативните возила. Къде отиват парите от акциза? Да не говорим за ДДС върху акциза както е в БГ. Екология? Едва ли!

    Коментиран от #76

  • 75 Хаха

    3 2 Отговор

    До коментар #47 от "Защо":

    Америка се придвижва на Бензин! Чистичък, хубав бензинец 5.0 автомат! Винаги съм твърдял че това са истинските автомобили и наистина са.
  • 76 Хаха

    4 0 Отговор

    До коментар #74 от "Защо":

    А Вие къде спахте когато го гласуваха тоя акциз, а?
  • 77 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #72 от "Доказал?":

    Моят проект си беше танто за две. Я ти си слагай ФВ на покрива и си прави бизнеса с тока. Мене ме остави да си завися от НЕК. Аз съм балък.
  • 78 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #72 от "Доказал?":

    Измислен си ти. Като си направиш ФВ с-ма за 4 бона, с всички разрешителни и с проекта, като си върнеш инвестицията, че и изкяриш от нея - ела ми кажи. Аз смятам да изчакам, докато паднат цените на панелите с поне 30% и се вдигне цената на тока с поне 20%.

    Коментиран от #79

  • 79 Защото

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "Димов":

    Ами значи едновременно ще ги правим двамата догодина. Европа махна митата и новият внос фотоволтаици и ще е точно с 30% надолу. Като гледам няма да ни се размине 20 процента увеличение от първи юли, така че всички условия ще са изпълнени. Лично аз ще изчакам и решаването на проблема с бюрокрацията. Законопроектът вече е приет на европейско ниво, остава да влезе в сила и в България.
  • 80 никси

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Мария":

    коя таа бе от кадя накадя от дек надек бе ти маи да не си и ти преспала с панагюрския бик я помисли малко заащото целия бизнес ена дизел тук нее германия абьлгария има огромна разлика в двете дьржави понарод и по жизнен стандарт ако автомобилите в твоита фирма не работят ити няма от кьде да вземеш заплата и като си лягаш сбико глеи да има презватив оти тогава ти е спукана работата ако няма презватив
  • 81 никси

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Подценяваш българите":

    ти това у некои баровски квртал ли го виде или на морето по курортите
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Реалист

    1 0 Отговор
    15 контейнеровоза отделят вредни газове колкото дизеловите коли в цяла Германия

    Коментиран от #84

  • 84 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "Реалист":

    Ти ся недей гледа тез работи. Ти дай тука да пробутаме по една Тесла на всеки, пък после ще обвиним нещо друго, че замърсяването не е намаляло, ами даже се е увеличило.