Отидете към основна версия

949 0

Защото нестандартни сме ...

  • alligator-
  • alligator a6

Привържениците на по-ориенталските ритми и уютните кръчмета със сигурност ще разпознаят рефрена от “хита” на русокосата поп-фолк “прима” Кати. Със сигурност обаче не тя е предмет на настоящия разказ, а може би известна само на малцина компания за производство на нестандартни и “на­дъхани” мотоциклети. Тя е с американски адрес и носи звучното название Alligator.

Собственикът Дан Гърни е с впечатляваща кариера на състезател

Още през 50-те години американецът от Лонг Айлънд се впуска в надпреварите с мотоциклети. Първоначално се състезава с Matchless, а след това с Triumph. След твърде неприятна контузия мис­тър Гърни за доста дълго се разделя с двуколесните и се захваща да се състезава с автомобили.

Първоначално громи конкуренцията с Ferrari, като се състезава сам за себе си, а само година по-късно името му вече присъства сред пилотите, които се борят по пистите за славата на Скудерията. Известността не подминава състезателя, който в няколко поредни години си спечелва завиден имидж с победите си в Индикар, 24-те часа на Льо Ман и Формула 1. През 1967 г. Дан Гърни се превръща в първия гражданин от Страната на свободата, който печели състезание от Формула 1 (на пистата Спа в Белгия) с автомобил, собствено производство. С дванадесетцилиндровия Eagle американецът не оставя никакви шансове на конкуренцията.

Въпреки успехите, които Гърни жъне при возилата на четири колела, истинската му страст остават мотоциклетите, като още през 60-те години, американецът се захваща с разработката на свое собствено двуколесно. Липсата на време не позволява реализирането на мечтата му на този етап. С приключването на кариерата му като пилот Дан Гърни се отдава изцяло на своето хоби и много бързо трудът му дава резултати.

Първият Alligator представлява силно модифициран модел на Honda

За основа е използван XL350, който е с удължена база и седалка, разположена максимално ниско, което повечето производители на “стандартни” мотоциклети биха квалифицирали само по един начин - пълно извращение. По-напредничави специалисти са склонни да се съгласят, че Гърни е на път да създаде наистина интересно и неконвенционално возило, подкрепят проекта му и така се раждат първите Alligator-и.

През тази година американската компания пристъпва към серийното производство на модела A6. Двигателят с въздушно охлаждане е заимстван от Honda XR650, като разбира се, работният обем на агрегата е допълнително раздут до доста по-приличните 708 см3. Осигуряваната от него мощност е 62 к.с. Рамата е изработена от хром-молибденова сплав. Отпред монтираната Showa-вилка, както и 330-милиметровите предни и 220-милиметровите задни спирачни дискове са заимствани от небезизвестния модел на Honda CBR900RR FireBlade. Теглото на атлета е повече от задоволително. Alligator A6 тежи едва 150 кг.

При динамичните показатели “крокодилът” също има с какво да се похвали. Максималната скорост, която развива американецът е 213 км/ч. От 0 до 50 км/ч нестандартният мотоциклет набира за... 1.1 сек. Рутинното преодоляване на задачката от 0 до 100 км/ч отнема само 3.1 сек. - факт, който потвърждава твърдението, че мистър Гърни си е свършил добре работата. Очаква се на година да бъдат произвеждани около 100 подобни екземпляра.

Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини