Отидете към основна версия

19 Март, 2015 12:42, обновена 19 Март, 2015 12:42 7 174 24

Opel и GM се изтеглят от Русия

  • general motors-
  • opel-
  • русия

2015-а ще бъде последната година на Opel в Руската федерация. Ръководството на General Motors е взело решение да прекрати продажбите на марката в страната и да съкрати драстично гамата от предлагани модели на Chevrolet до Corvette, Camaro и всъдехода Tahoe. Спира да функционира и заводът в Санкт Петербург, чиито производствени мощности ще бъдат "консервирани", а на работниците ще бъдат предложени обезщетения в размер на седем заплати, гласи съобщение от американския концерн.

"Промяната на бизнес модела ни в Русия е част от глобалната стратегия за обезпечаване на дългосрочен успех на пазарите, на които присъстваме", обяснява президентът на GM Дан Аман. "Решението ще ни позволи да избегнем сериозни инвестиции в пазар с неясна дългосрочна перспектива".

"В момента автомобилите, които сглобяваме в Русия, не притежават достатъчно високо равнище на локализация (възли, агрегати и части местно производство, бел. ред.), а пазарната ситуация не оправдава сериозни инвестиции в тази посока", коментира генералният директор на Opel Group Карл-Томас Нойман.

Руската дилърска мрежа на марките в състава на General Motors ще бъде преструктурирана още до края на годината. Съвместното предприятие GM-АвтоВАЗ ще продължи да произвежда Chevrolet Niva, но се отказва от следващото поколение на всъдехода, а започналото строителство на нов завод се отменя. Доставките на резервни части за стари модели и гаранционното обслужване на продадените в Русия автомобили ще продължат, уверяват американците.

Оттеглянето на Opel от руския пазар ще струва на GM около $600 млн. Средствата ще бъдат изхарчени за кампании за стимулиране на продажбите на автомобили на склад, съкращаване на дилърската мрежа, изплащане на неустойки по действащи договори и компенсации за съкратени служители.

Opel и Chevrolet пострадаха най-силно от срива на рублата сред всички останали чуждестранни производители на автомобили на руския пазар. Преди година Chevrolet бе един от лидерите на него и заемаше 6-о място по продажби, а Opel бе на 11-о. Кризата обаче явно е накарала General Motors да се откаже от предприемане на мерки за запазване на пазарния дял, въпреки че концернът инвестира сериозни средства в изграждането на производствени мощности в Русия. Само през последните два месеца продажбите на Chevrolet са спаднали със 71%, а на Opel - с 82 на сто.

General Motors става поредният производител, който напуска руския пазар след далеч по-дребните SEAT, Luxgen, Dodge и китайската компания BYD. Девалвацията на рублата и спадането на продажбите поставя под сериозно съмнение бъдещето на Chrysler, FIAT, Alfa Romeo и Changan в Русия. Много други производители пък редуцираха силно местната си моделна гама.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини