19 Март, 2015 12:35, обновена 28 Юли, 2018 10:59 7 136 24

Opel и GM се изтеглят от Русия

  • general motors-
  • opel-
  • русия
Opel и GM се изтеглят от Русия - 1

2015-а ще бъде последната година на Opel в Руската федерация. Ръководството на General Motors е взело решение да прекрати продажбите на марката в страната и да съкрати драстично гамата от предлагани модели на Chevrolet до Corvette, Camaro и всъдехода Tahoe. Спира да функционира и заводът в Санкт Петербург, чиито производствени мощности ще бъдат "консервирани", а на работниците ще бъдат предложени обезщетения в размер на седем заплати, гласи съобщение от американския концерн.

"Промяната на бизнес модела ни в Русия е част от глобалната стратегия за обезпечаване на дългосрочен успех на пазарите, на които присъстваме", обяснява президентът на GM Дан Аман. "Решението ще ни позволи да избегнем сериозни инвестиции в пазар с неясна дългосрочна перспектива".

"В момента автомобилите, които сглобяваме в Русия, не притежават достатъчно високо равнище на локализация (възли, агрегати и части местно производство, бел. ред.), а пазарната ситуация не оправдава сериозни инвестиции в тази посока", коментира генералният директор на Opel Group Карл-Томас Нойман.

Руската дилърска мрежа на марките в състава на General Motors ще бъде преструктурирана още до края на годината. Съвместното предприятие GM-АвтоВАЗ ще продължи да произвежда Chevrolet Niva, но се отказва от следващото поколение на всъдехода, а започналото строителство на нов завод се отменя. Доставките на резервни части за стари модели и гаранционното обслужване на продадените в Русия автомобили ще продължат, уверяват американците.

Оттеглянето на Opel от руския пазар ще струва на GM около $600 млн. Средствата ще бъдат изхарчени за кампании за стимулиране на продажбите на автомобили на склад, съкращаване на дилърската мрежа, изплащане на неустойки по действащи договори и компенсации за съкратени служители.

Opel и Chevrolet пострадаха най-силно от срива на рублата сред всички останали чуждестранни производители на автомобили на руския пазар. Преди година Chevrolet бе един от лидерите на него и заемаше 6-о място по продажби, а Opel бе на 11-о. Кризата обаче явно е накарала General Motors да се откаже от предприемане на мерки за запазване на пазарния дял, въпреки че концернът инвестира сериозни средства в изграждането на производствени мощности в Русия. Само през последните два месеца продажбите на Chevrolet са спаднали със 71%, а на Opel - с 82 на сто.

General Motors става поредният производител, който напуска руския пазар след далеч по-дребните SEAT, Luxgen, Dodge и китайската компания BYD. Девалвацията на рублата и спадането на продажбите поставя под сериозно съмнение бъдещето на Chrysler, FIAT, Alfa Romeo и Changan в Русия. Много други производители пък редуцираха силно местната си моделна гама.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Истината боли

    12 4 Отговор
    Opel и GM идват в България !

    Опел е дъщерна фирма на GM и е банкрут благодарение на американкия концерн!
    Chrysler са още по-голяма скръб!
    Измамиха Мерцедес да ги купи, но те се осъзнаха на време и им "биха" шута!
    За FIAT да не говори, такмо да изплуват и се нажабиха да купят Chrysler!
    Хванеш ли се с американкц освен банкрут нищо друго не "чакай"!

    Европееца получава 3€ и харчи 1€, а

    Американец получава 1$ и харчи 3$, как да стане?

    И постоянно търсят Европейци да ги «лекуват»!
    САЩ са Икономисти №1 и постоянно прлагат «оздравителни» програми в други държави, като ги изсмукват до границата на житейски минимум!
    И после Bloomberg като «велик експерт» им дава оценка три пъти минус и довиждане!
    По веме на «доенето» оценка три пъти «ПЛЮС» и шараните пляскат, Американци ни «ОПРАВИХА»!
  • 2 Бъдете умни

    6 3 Отговор
    Ставаше въпрос за беспериспективноста на икономиката на Русия.

    Коментиран от #3

  • 3 Shmeker

    0 5 Отговор

    До коментар #2 от "Бъдете умни":

    Имат преспектива. И тя е в Азия. Малко на юг от тях. Китай.
  • 4 bmw

    3 7 Отговор
    трябва да се изтеглят не само от русия, ами и от целия свят. Трябва да плащат репарации на всеки имал неблагоразумието някога да си закупи опел, независимо нов или 2-ра ръка.

    Коментиран от #6, #11

  • 5 Роман "Маверика"Ценов

    3 0 Отговор
    след време всички заводи ще се оттеглят от русия и те пак ще си останат само с тяхните лади
  • 6 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "bmw":

    И ти трябва да плащаш репарации за подобни коментари, ама на ...глупостта ти ехти из форумите !
  • 7 Шиничи Ясуко

    1 2 Отговор
    Да се изтеглят,така ще освободят място на пазара,бързо ще се намери кой да ги замести.В Китай вече потриват доволно ръце

    Коментиран от #9

  • 8 Гост

    2 1 Отговор
    Тук става въпрос за производство! Не за бъдещи продажби..... Никой няма да откаже да си продава боклуците на хора с пари! Пък и това няма да спе хората,които искат да имат определена кола!
  • 9 нема рубли

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Шиничи Ясуко":

    Ти въобще чете ли статията?
    "...който напуска руския пазар....китайската компания BYD......
    под сериозно съмнение бъдещето на...... Changan /Китай/..."
    Кой потрива ръце за пазар в който покупателната способност на населението се спуска главоломно надолу и е с неясна дългосрочна перспектива? 1 рубла=2 цента!
  • 10 Plovdiv

    0 4 Отговор
    След спукването на американския балон преди 6 години, сега се спука и руският... Китай уверено крачи към бъдещото си господство в света.
  • 11 хатер

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "bmw":

    Хаха много 320ки падаха от ГСИ да не говорим за Кадет ГСИ ,че направо автовозите са големи. Точно пък в БГ БМВ шестаците са толкова изпърдели ,че всяка 2-ра кола с 1.3 16в им е кошмар.

    Коментиран от #15, #16

  • 12 ГЕРБ

    0 3 Отговор
    Opel и Chevrolet си тръгат защото са бюджетен клас автомобил, а в Русия се купуват повече бизнес и лкс автомобили!
    В Русия можеда видите модели на Toyota Highlander, Toyota Alphard, Toyota Camry, които не в БГ а и в Германия не се предлагат!
    И не само Toyota а и други марки предлагат една година пред останалите държави новите си модели, защото са бедни? ....... от 15 милрда обеднял на 14 милрда!

    http://www.toyota.ru/new-cars/alphard/index.json

    http://www.toyota.ru/new-cars/highlander/index.json

    http://www.kia.ru/models/quoris/desc/

    Коментиран от #18

  • 13 Кобрата

    0 3 Отговор
    Много им здраве като се оттеглят. Руснаците си имат Lada, която е в пъти по-добра от боклуците и на Опел и на ГМ.

    Коментиран от #17

  • 14 Геле от Челопечене

    0 2 Отговор
    Голям праз като си тръгват от Русия. Дреме ми на шапката. Важното е че ние сме все на дъното и без война.
  • 15 ghost navigator

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "хатер":

    БИЯТ 320 защото от ръждата са се олекотили
  • 16 ghost navigator

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "хатер":

    Преди време имах един ФИАТ БРАВО ХГТ 2.0 20клапана 155 коня
    НА ДРАГ се пуснах с ГСИ с някакави чипове,пауаркап и такива опелски тъпотйй
    Направо му скъсах шортите оставих го 2 коли назад
    и то не само един път
  • 17 PlimP

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Кобрата":

    13, като са толкова добри смотаните лади, що на снимката на профила ти има бенц и БМВ, изглежда не си притежавал читав опел, за тва, карай БМВ от тип маслояд и жив и здрав
  • 18 PlimP

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "ГЕРБ":

    12, има си едни форица, които се занимават със следенето на продажбите, правят проучвания кво харесват и купуват хората, тва е с цел по-големи печалби, в такива големи количества стотинката се цепи на 2, щото тая 1/2 стотинка в празния ти джоб е нищо, но умножена примерно по 3 000 000 и то само от един модел си става цифра май? и в Русия се карат масово скъпи коли само по големите градове, ти руснаците ги направи бах си платежоспособните(не говоря за шепата милиардери, които пият кръвта на народа)

    Коментиран от #20

  • 19 кака Цура

    0 0 Отговор
    До коментар #1 от " Истината боли":


    Умно. Браво
  • 20 ГЕРБ

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "PlimP":

    И аз ги следа всеки ден тези продвжби!
    Това да не са ти пирони!
    Надценката в една кола стига до 30%!
    Отстъпка от 5% на продажна цена е 1000 лева!
    За 1000 лева знаеш ди колко пирона ще купиш?
    И не ми смятай 3 мил. подадени нови автомобила, колко са продадени в БГ за 2014г.?
    А колко пирона се ползват дневно в БГ знаеш ли?
    Малката работа е «голямата» работа!
    При колите резервните части и ремонта са по-интересни от еднократната продажба на кола!
    За това и колите вече се трошат по-бързо!
  • 21 ГЕРБ

    0 1 Отговор
    Volkswagen планира да открие през 2015 г., завод за двигатели в Калуга. / Говорител на Volkswagen в Русия Андрей Гордасевич /.
    Той подчерта, че германската компания няма да напусне руския пазар след опела, и планира да работи в Русия "активно".
    Заводът в Калуга, в изграждането на който Volkswagen е инвестирал около € 250 мил., ще произвежда двигатели с обем 1,6 литра, производственият капацитет ще бъде около 600 двигатели на ден!
    Защо построят завод в България като сме в ЕС?
  • 22 Олег

    1 0 Отговор
    Это не хорошо. Мы в значительной степени зависят от этих автопроизводителей. Они используют много моих сограждан. Теперь люди потеряют свои рабочие места
  • 23 Калининград

    0 0 Отговор
    И БМВ имат завод в Калининград и там пройзвеждат новата тройка.
  • 24 Случайност

    0 0 Отговор
    Само като загледаш какви коли се купуват там.
    Москвич- бил е създаден като копие на Опел
    и сега масово там се купуват Опели.
    Случайност?
    Лада - копие на Фиат
    и сега масово се карат Фиати.
    Случайност?
    Волга копие на БМВ
    сега по богатите руснаци масово си купуват именно БМВ-та.
    Случайност?
    Или по скоро комунизмът още не си е отишъл?
    Поне от главите им?