2015-а ще бъде последната година на Opel в Руската федерация. Ръководството на General Motors е взело решение да прекрати продажбите на марката в страната и да съкрати драстично гамата от предлагани модели на Chevrolet до Corvette, Camaro и всъдехода Tahoe. Спира да функционира и заводът в Санкт Петербург, чиито производствени мощности ще бъдат "консервирани", а на работниците ще бъдат предложени обезщетения в размер на седем заплати, гласи съобщение от американския концерн.
"Промяната на бизнес модела ни в Русия е част от глобалната стратегия за обезпечаване на дългосрочен успех на пазарите, на които присъстваме", обяснява президентът на GM Дан Аман. "Решението ще ни позволи да избегнем сериозни инвестиции в пазар с неясна дългосрочна перспектива".
"В момента автомобилите, които сглобяваме в Русия, не притежават достатъчно високо равнище на локализация (възли, агрегати и части местно производство, бел. ред.), а пазарната ситуация не оправдава сериозни инвестиции в тази посока", коментира генералният директор на Opel Group Карл-Томас Нойман.
Руската дилърска мрежа на марките в състава на General Motors ще бъде преструктурирана още до края на годината. Съвместното предприятие GM-АвтоВАЗ ще продължи да произвежда Chevrolet Niva, но се отказва от следващото поколение на всъдехода, а започналото строителство на нов завод се отменя. Доставките на резервни части за стари модели и гаранционното обслужване на продадените в Русия автомобили ще продължат, уверяват американците.
Оттеглянето на Opel от руския пазар ще струва на GM около $600 млн. Средствата ще бъдат изхарчени за кампании за стимулиране на продажбите на автомобили на склад, съкращаване на дилърската мрежа, изплащане на неустойки по действащи договори и компенсации за съкратени служители.
Opel и Chevrolet пострадаха най-силно от срива на рублата сред всички останали чуждестранни производители на автомобили на руския пазар. Преди година Chevrolet бе един от лидерите на него и заемаше 6-о място по продажби, а Opel бе на 11-о. Кризата обаче явно е накарала General Motors да се откаже от предприемане на мерки за запазване на пазарния дял, въпреки че концернът инвестира сериозни средства в изграждането на производствени мощности в Русия. Само през последните два месеца продажбите на Chevrolet са спаднали със 71%, а на Opel - с 82 на сто.
General Motors става поредният производител, който напуска руския пазар след далеч по-дребните SEAT, Luxgen, Dodge и китайската компания BYD. Девалвацията на рублата и спадането на продажбите поставя под сериозно съмнение бъдещето на Chrysler, FIAT, Alfa Romeo и Changan в Русия. Много други производители пък редуцираха силно местната си моделна гама.
19 Март, 2015 12:35, обновена 28 Юли, 2018 10:59 7 254 24
Opel и GM се изтеглят от Русия
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Истината боли
Опел е дъщерна фирма на GM и е банкрут благодарение на американкия концерн!
Chrysler са още по-голяма скръб!
Измамиха Мерцедес да ги купи, но те се осъзнаха на време и им "биха" шута!
За FIAT да не говори, такмо да изплуват и се нажабиха да купят Chrysler!
Хванеш ли се с американкц освен банкрут нищо друго не "чакай"!
Европееца получава 3€ и харчи 1€, а
Американец получава 1$ и харчи 3$, как да стане?
И постоянно търсят Европейци да ги «лекуват»!
САЩ са Икономисти №1 и постоянно прлагат «оздравителни» програми в други държави, като ги изсмукват до границата на житейски минимум!
И после Bloomberg като «велик експерт» им дава оценка три пъти минус и довиждане!
По веме на «доенето» оценка три пъти «ПЛЮС» и шараните пляскат, Американци ни «ОПРАВИХА»!
13:49 19.03.2015
2 Бъдете умни
Коментиран от #3
14:23 19.03.2015
3 Shmeker
До коментар #2 от "Бъдете умни":
Имат преспектива. И тя е в Азия. Малко на юг от тях. Китай.16:18 19.03.2015
4 bmw
Коментиран от #6, #11
17:51 19.03.2015
5 Роман "Маверика"Ценов
19:03 19.03.2015
6 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #4 от "bmw":
И ти трябва да плащаш репарации за подобни коментари, ама на ...глупостта ти ехти из форумите !20:11 19.03.2015
7 Шиничи Ясуко
Коментиран от #9
20:56 19.03.2015
8 Гост
21:33 19.03.2015
9 нема рубли
До коментар #7 от "Шиничи Ясуко":
Ти въобще чете ли статията?"...който напуска руския пазар....китайската компания BYD......
под сериозно съмнение бъдещето на...... Changan /Китай/..."
Кой потрива ръце за пазар в който покупателната способност на населението се спуска главоломно надолу и е с неясна дългосрочна перспектива? 1 рубла=2 цента!
22:12 19.03.2015
10 Plovdiv
22:15 19.03.2015
11 хатер
До коментар #4 от "bmw":
Хаха много 320ки падаха от ГСИ да не говорим за Кадет ГСИ ,че направо автовозите са големи. Точно пък в БГ БМВ шестаците са толкова изпърдели ,че всяка 2-ра кола с 1.3 16в им е кошмар.Коментиран от #15, #16
22:31 19.03.2015
12 ГЕРБ
В Русия можеда видите модели на Toyota Highlander, Toyota Alphard, Toyota Camry, които не в БГ а и в Германия не се предлагат!
И не само Toyota а и други марки предлагат една година пред останалите държави новите си модели, защото са бедни? ....... от 15 милрда обеднял на 14 милрда!
http://www.toyota.ru/new-cars/alphard/index.json
http://www.toyota.ru/new-cars/highlander/index.json
http://www.kia.ru/models/quoris/desc/
Коментиран от #18
13:15 20.03.2015
13 Кобрата
Коментиран от #17
13:34 20.03.2015
14 Геле от Челопечене
16:50 20.03.2015
15 ghost navigator
До коментар #11 от "хатер":
БИЯТ 320 защото от ръждата са се олекотили18:28 20.03.2015
16 ghost navigator
До коментар #11 от "хатер":
Преди време имах един ФИАТ БРАВО ХГТ 2.0 20клапана 155 коняНА ДРАГ се пуснах с ГСИ с някакави чипове,пауаркап и такива опелски тъпотйй
Направо му скъсах шортите оставих го 2 коли назад
и то не само един път
18:33 20.03.2015
17 PlimP
До коментар #13 от "Кобрата":
13, като са толкова добри смотаните лади, що на снимката на профила ти има бенц и БМВ, изглежда не си притежавал читав опел, за тва, карай БМВ от тип маслояд и жив и здрав19:56 20.03.2015
18 PlimP
До коментар #12 от "ГЕРБ":
12, има си едни форица, които се занимават със следенето на продажбите, правят проучвания кво харесват и купуват хората, тва е с цел по-големи печалби, в такива големи количества стотинката се цепи на 2, щото тая 1/2 стотинка в празния ти джоб е нищо, но умножена примерно по 3 000 000 и то само от един модел си става цифра май? и в Русия се карат масово скъпи коли само по големите градове, ти руснаците ги направи бах си платежоспособните(не говоря за шепата милиардери, които пият кръвта на народа)Коментиран от #20
20:02 20.03.2015
19 кака Цура
Умно. Браво
10:02 21.03.2015
20 ГЕРБ
До коментар #18 от "PlimP":
И аз ги следа всеки ден тези продвжби!Това да не са ти пирони!
Надценката в една кола стига до 30%!
Отстъпка от 5% на продажна цена е 1000 лева!
За 1000 лева знаеш ди колко пирона ще купиш?
И не ми смятай 3 мил. подадени нови автомобила, колко са продадени в БГ за 2014г.?
А колко пирона се ползват дневно в БГ знаеш ли?
Малката работа е «голямата» работа!
При колите резервните части и ремонта са по-интересни от еднократната продажба на кола!
За това и колите вече се трошат по-бързо!
19:05 21.03.2015
21 ГЕРБ
Той подчерта, че германската компания няма да напусне руския пазар след опела, и планира да работи в Русия "активно".
Заводът в Калуга, в изграждането на който Volkswagen е инвестирал около € 250 мил., ще произвежда двигатели с обем 1,6 литра, производственият капацитет ще бъде около 600 двигатели на ден!
Защо построят завод в България като сме в ЕС?
12:27 22.03.2015
22 Олег
12:37 22.03.2015
23 Калининград
15:39 22.03.2015
24 Случайност
Москвич- бил е създаден като копие на Опел
и сега масово там се купуват Опели.
Случайност?
Лада - копие на Фиат
и сега масово се карат Фиати.
Случайност?
Волга копие на БМВ
сега по богатите руснаци масово си купуват именно БМВ-та.
Случайност?
Или по скоро комунизмът още не си е отишъл?
Поне от главите им?
11:17 24.03.2015