Смъртта на кубинския лидер Фидел Кастро натъжи едни и се превърна в празник за други. След 638 опита за физическото му отстраняване Ел Команданте в крайна сметка поверява живота си на брониран продукт на омразната капиталистическа система. За 50 години начело на "Острова на свободата" през ръцете на диктатора минават доста автомобили.
Голямата любов на Фидел несъмнено е ГАЗ-69. За официални цели и посрещане на делегации в Куба дълго време се използват съветски правителствени лимузини ЗиЛ и Чайка. Ел Команданте обаче обича да вози гостите си лично зад волана на "текезесарката".
Кастро, Хрушчов и ЗиЛ-111В
11 май 1963 г., първо посещение на Фидел Кастро в СССР, гр. Иркутск
Делегацията се вози на кабриолет ГАЗ-13Б Чайка
13 май 1963 г., Свердловск (сега Екатеринбург). Пак кабриолет, но ЗИС-110Б
Кастро дава интервю от предната седалка на Oldsmobile. Хавана, юли 1964 г.
Фидел се е облегнал на капака на своето Alfa Romeo 1750
Работници в завода на ЗиЛ посрещат Ел Команданте, 70-те години
Кастро на задната седалка на Mercedes-Benz W116 по време на визита в Никарагуа
Леонид Брежнев гостува на Кастро в Куба
Фидел разхожда американския сенатор Джордж МакГроуън с любимия ГАЗ-69, 1975 г.
6 юни 1977 г. Кастро показва красотите на Куба на американската журналистка Барбара Уолтърс зад волана на ГАЗ-69
Празненствата по случай четвъртата година от революцията в Етиопия. Кастро приветства тълпата от открит Cadillac Eldorado, Адис Абеба, 1978 г.
1984 г. Фидел разглежда новия ВАЗ-2108
Кастро и Михаил Горбачов в правителствен кабриолет ЗиЛ-111Д по време на посещението на съветския лидер в Куба
В началото на 80-те години на миналия век Фидел се сдобива с брониран Mercedes-Benz S-Klasse W126, който остава основният му автомобил до самия край
Ел Команданте излиза от своя Benz за срещата с Папата