Отидете към основна версия

1 801 0

КЮСТЕНДИЛСКА ПРОЛЕТ 2007

  • клуб “ретро”-
  • кюстендилска пролет-
  • mercedes-benz 230-
  • газ 21-
  • газ 24-
  • mercedes-benz 220

Почитателите на ретро красотата се събудиха от своя зимен сън. С провелото се първо класик рали “Кюстендилска пролет 2007” стартира сезонът на старите и класически автомобили у нас. Мероприятието бе организирано от Български Автомобилен Клуб “Ретро”, като в него взеха участие 28 коли и 1 мотоциклет. Излъсканите до блясък “стари красавици” потеглиха от храм-паметник “Ал. Невски” и след няколко часа финишираха в Кюстендил. Там се проведе и традиционното за подобни мероприятия майсторско управление, в което водачите на ретро автомобилите показаха на какво са способни техните возила, напонящи ни за една отминала епоха. След изключително зрелищната и доста оспорвана борба трябва да отбележим и победителите. Класирането след първото издание на рали “Кюстендилска пролет” бе следното: Първо място FIAT Bertone - ретро тим Перла. В отделните класове победители станаха: Клас Е - Mercedes-Benz 230 с водач Николай Колев - Бижуто, Клас F - ГАЗ 21, собственост на Маринчо Звезданов, клас G - ГАЗ 24, притежание на Борислав Карчин. В хоби класа най-добре се представи Кирил Николаев, който бе зад волана на Mercedes-Benz 220. Отборен победител в надпреварата стана Ретро Тим “Перла”.

Едва ли обаче класирането бе най-важното за участници и публика. Много по-атрактивна гледка бе колоната от автомобили, сред която се открояваха шедьоври като Jaguar, произведен 1969 година и собственост на един от доайените на ретро движението у нас Валентин Бояджиев, култовия Ford Mustang кабриолет, слязъл от конвейера през далечната 1965 година и управляван от американеца Рой Гонзалес, NSU Prinz, притежание на Димитър Тачев... Всъщност всички ретро возила и техни собственици заслужаваха внимание и уважение, заради състоянието, в което се намират автомобилите в момента, заради усилията, положени от техните собственици, за да изглеждат така и най-вече заради удоволствието от гледката на подобна екзотична колона. Публика не липсваше, даже напротив. Зрителите бяха доста повече от очакванията на организаторите, но гледката определено си заслужаваше.

В този впечатляващ парад участие взеха екипажи от София, Варна, Стара Загора, Хасково и както вече споменахме от Америка, а като навигатор на Радослав Ангелов се изяви Костас Теохарис - председател на Гръцката Федерация за антични автомобили.

Първото издание на рали “Кюстендилска пролет” ще се запомни с отличната за подобен форум организация, а чест прави на българските ретро ентусиасти, че не само продължават да поддържат идеята жива, а и увличат със себе си все повече любители на автомобилната красота. За съжаление в този материал няма как да обхванем подробно всички участващи автомобили. За много от тях обаче вече сме писали в рубриката “Ретро парадъ”, а можете да сте сигурни, че екипът ни ще продължава да представя антиките, напомнящи ни за зараждането и възхода на технологичното чудо, наречено автомобил.

Радославъ СЛАВЧЕВЪ
rslavchev@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Това BMW 7er постепенно се превръща във... Волга!

    Този доста необичаен автомобил е създаден в Мижхиря, Закарпатска област. Цялостно преработеното возило отпред силно прилича на Волга ГАЗ-21, но в проф ...
    28.08.2023
    7 985
    7
  • Продава се уникална Волга ГАЗ-21

    Неведнъж сме ви разказвали за интересни тунинг проекти на базата на старата съветска Волга, известна с индекса ГАЗ 21. Сега една такава се продава в У ...
    09.01.2019
    32 414
    23
  • Peugeot 407 преоблечено като... Волга!

    Разказвали сме ви за едно къстъм изпълнение на руски тунинг майстори, които бяха направили ефектна модерна реплика на ГАЗ 21, използвайки за целта въз ...
    13.01.2018
    18 099
    18
  • Волгите можеха да изглеждат и така

    Повечето тунинг доработки на съветски коли са правени от т.нар. самоделни майстори и в болшинството от случаите ефектът е потресаващ.Има обаче и руски ...
    08.02.2017
    35 664
    37
  • Рали "Розова долина" 2004

    Имало едно време, в нашата страна, състезание за четириколесни, което било наречено “Розова долина”. Това се е случило през далечната 1938 ...
    12.06.2004
    2 150
    0