Last news in Fakti

7 Април, 2007 18:39 1 794 0

КЮСТЕНДИЛСКА ПРОЛЕТ 2007

  • клуб “ретро”-
  • кюстендилска пролет-
  • mercedes-benz 230-
  • газ 21-
  • газ 24-
  • mercedes-benz 220

Почитателите на ретро красотата се събудиха от своя зимен сън. С провелото се първо класик рали “Кюстендилска пролет 2007” стартира сезонът на старите и класически автомобили у нас. Мероприятието бе организирано от Български Автомобилен Клуб “Ретро”, като в него взеха участие 28 коли и 1 мотоциклет. Излъсканите до блясък “стари красавици” потеглиха от храм-паметник “Ал. Невски” и след няколко часа финишираха в Кюстендил. Там се проведе и традиционното за подобни мероприятия майсторско управление, в което водачите на ретро автомобилите показаха на какво са способни техните возила, напонящи ни за една отминала епоха. След изключително зрелищната и доста оспорвана борба трябва да отбележим и победителите. Класирането след първото издание на рали “Кюстендилска пролет” бе следното: Първо място FIAT Bertone - ретро тим Перла. В отделните класове победители станаха: Клас Е - Mercedes-Benz 230 с водач Николай Колев - Бижуто, Клас F - ГАЗ 21, собственост на Маринчо Звезданов, клас G - ГАЗ 24, притежание на Борислав Карчин. В хоби класа най-добре се представи Кирил Николаев, който бе зад волана на Mercedes-Benz 220. Отборен победител в надпреварата стана Ретро Тим “Перла”.

Едва ли обаче класирането бе най-важното за участници и публика. Много по-атрактивна гледка бе колоната от автомобили, сред която се открояваха шедьоври като Jaguar, произведен 1969 година и собственост на един от доайените на ретро движението у нас Валентин Бояджиев, култовия Ford Mustang кабриолет, слязъл от конвейера през далечната 1965 година и управляван от американеца Рой Гонзалес, NSU Prinz, притежание на Димитър Тачев... Всъщност всички ретро возила и техни собственици заслужаваха внимание и уважение, заради състоянието, в което се намират автомобилите в момента, заради усилията, положени от техните собственици, за да изглеждат така и най-вече заради удоволствието от гледката на подобна екзотична колона. Публика не липсваше, даже напротив. Зрителите бяха доста повече от очакванията на организаторите, но гледката определено си заслужаваше.

В този впечатляващ парад участие взеха екипажи от София, Варна, Стара Загора, Хасково и както вече споменахме от Америка, а като навигатор на Радослав Ангелов се изяви Костас Теохарис - председател на Гръцката Федерация за антични автомобили.

Първото издание на рали “Кюстендилска пролет” ще се запомни с отличната за подобен форум организация, а чест прави на българските ретро ентусиасти, че не само продължават да поддържат идеята жива, а и увличат със себе си все повече любители на автомобилната красота. За съжаление в този материал няма как да обхванем подробно всички участващи автомобили. За много от тях обаче вече сме писали в рубриката “Ретро парадъ”, а можете да сте сигурни, че екипът ни ще продължава да представя антиките, напомнящи ни за зараждането и възхода на технологичното чудо, наречено автомобил.

Радославъ СЛАВЧЕВЪ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА