Статистическите данни, касаещи продажбата на нови автомобили за първото полугодие от 2017-а са истинска изненада за мнозина, но според специалисти това бе очаквано. Данните показват, че алианса Renault-Nissan е успял да изпревари дългогодишните лидери Volkswagen и Toyota.
Така за първите шест месеца от годината френско-японският алианс е най-големият автомобилен производител с продажби от 5 267 791 автомобила. Лидерът от 2016-а - Volkswagen е успял да продаде за първите шест месеца от годината 5 155 600 нови коли, а японците от Toyota са реализирали на пазара 5 130 000 возила.
Четвъртото място е за продължаващия да губи позиции General Motors. Продажбите на американците за първото полугодие на 2017-а се изчисляват на 4.7 млн автомобила. Успехът на Renault Nissan се дължи и до голяма степен на присъединяването през миналата година на марката Mitsubishi.
Иначе, продажбите на Renault са нараснали с 10.4% (1 879 000 коли) спрямо аналогичния период на 2016-а (в това число влизат и автомобилите с емблема на Dacia), а тези на Nissan - с 5.6% (2 894 488 коли). За първото полугодие на годината са продадени и 494 303 автомобила Mitsubishi, което е ръст с 2.4%.
Генералният директор на Алианса Карлос Гон заяви, че амбициите са този ръст да продължи и Renault-Nissan да запази лидерската си позиция и в края на годината. През миналата година Renault-Nissan зае третата позиция след VW и Toyota, а до 2008-а, в течение на 70 години, неизменният лидер беше GM.
След това японците от Toyota успяха да изпреварят General Motors, като задържаха лидерството до 2016-а, като отстъпиха на GM само през 2011 година заради проблеми с производството си, следствие от земетресенията в Япония. През 2016-а VW, въпреки грандиозния дизелов скандал в края на 2015-а, успя да заеме лидерската позиция.