Модерните електронни системи, в които германските луксозни марки като BMW и Mercedes-Benz влагат огромен ресурс, са "глупави", обяви шефът на спортното поделение на Hyundai N Алберт Бирман пред австралийското издание Drive. Преди да премине на работа при корейците инженерът ръководеше M-дивизията на BMW.
"Ние нямаме пневматични окачвания, активни стабилизатори или камери, които "чувстват" пътя. Това са пълни глупости. За сметка на това разполагаме със здрави платформи, тонове високоякостна стомана, макар че заради нея колите ни са по-тежки, и регулируеми амортисьори", заявява Бирман.
Според мениджъра повечето технологии в луксозния сегмент са "маркетинг" и "повод да се шуми из медиите". "Много от тях не се използват, повреждат се и се превръщат в тежко бреме за собственика", смята шефът на Hyundai N.
В корейската компания са на мнение, че е по-добре усилията да бъдат съсредоточени върху прости, но надеждни технологии, вместо във все по-сложни електронни системи. "Навъртаме по 30 000 км на тестовия полигон на развойния център в Намянг и още по 10 000 на "Нюрбургринг". Не мисля, че някой друг производител прави същото. Може би само Ferrari и Porsche", допълва ветеранът с 30-годишен стаж в BMW.
Миналата седмица Genesis - луксозната марка на Hyundai - представи нов спортен седан от среден клас. G70 ще се бори за купувачи с Audi A4, BMW 3er и Mercedes-Benz C-Klasse.