През 1940 г. конструкторите на Mercedes-Benz създават експерименталния T80 с единствената цел да постави нов световен рекорд за скорост. За целта към проекта е привлечен Фердинанд Порше, който има огромна заслуга за разработката на Mercedes-а с шест колела T80.
Първоначално колата е разчетена да издържи скорост от 550 км/ч, но през 1939-а британците успяват да достигнат скорост с автомобил от 748 км/ч. Тогава се взима решението да се монтира двигател от самолет.
Агрегатът Daimler DB 603 е истинско чудовище. Той е с работен обем 44.5 литра, V-образен е и е дванайсетцилиндров. Използва се за бомбардировачи от типа Messerschmitt Me 410 и се захранва със смес от спирт и авиационно гориво.
Мощността от 3000 конски сили би следвало да е достатъчна за рекорден опит. Автомобилът, който е бил с дължина 8.2 метра и с коефициент на въздушно съпротивление 0.18, обаче не успява да постави рекорд за скорост.
Опитът трябвало да се състои лично пред Хитлер, а автомобилът да бъде украсен с националните цветове на Германия, орел и свастика. Втората световна война обаче осуетява намеренията на компанията, T80 е евакуиран в Австрия, а двигателя монтиран на самолет.