Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Новата Kia, която се нарича ProCeed (вече без апостроф) е доста по-различна от своя предшественик. Тя представлява спортно изглеждащо комби от типа Shooting Brake, с пет врати е, а в дизайна и се откриват елементи, както от модели на Mercedes, така и от такива на Porsche. Топ изпълнението GT е с мощност от 204 конски сили, а екипът ни имаше възможността да го тества в Испания, където се проведоха първите динамични представяния на ProCeed. Ето и впечатленията ни.
Що се отнася до външния вид, то трябва да кажем, че той е силно впечатляващ. Въпреки гореспоменатите сходства с други марки, колата се характеризира с фирмена идентичност и с доста добро спортно излъчване. Корейците са успели да "преоблекат" едно обикновено комби в анцуг, без това да пречи на цялостната стилна визия. Това е кола за онези, които искат комби, но стандартният дизайн на универсалите им е скучен, а масовото увлечение към кросоувърите им е чуждо. На пръв поглед разумът ни казва, че това е комби, но сърцето е на друго мнение. Колата определено излъчва агресия, особено в задната си част. Отпред е идентична със стандартния Ceed.
Салонът на ProCeed впечатлява със стегнат салон и с не скъпи, но качествени материали. Сглобката също е на добро ниво. Седалките са спортни със силно изразена странична поддръжка, но в същото време са ергономични, а мястото за краката е отпред и отзад е оптимално. За разлика от предшественика задните кресла не са предвидени за наказани пътници. Те, подобно на предните са комфортни, а място за краката не липсва. Уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, информативни са и са лесни за навигация.
Новият Shooting Brake е построен на платформата К2 и се характеризира с особени настройки на окачването и с доста по-твърди пружини. Иначе, междуосието не се отличава от останалите модификации на модела и е 2 650 мм. Shooting-brake вариантът е с 5 мм по-дълъг и с 43 мм по-нисък от комбито, а клиренсът е снижен с 5 мм. Обемът на багажното пространство на новата Kia ProCeed е 594 литра - показател, който е по-малък от този на комби версията Kia Ceed SW само с 31 литра. По-интересни са помощните електронни системи, налични за новата Kia ProCeed. Адаптивен круиз контрол, система за поддържане на автомобила в определено платно и такава за екстремно спиране, дават на колата второ ниво на автономност.
В Испания, организаторите на теста бяха подготвили и тестово шофиране на писта. Там усетихме и пълните възможности на колата. 1.6-литровият бензинов мотор е с мощност от 204 конски сили, които са достатъчни и за по-агресивна езда. По-тежката задна част е компенсирана от по-твърдите пружини и снижения клиренс. Колата е стабилна в завои, воланът е силно информативен, а поведението - предсказуемо. Единственият недостатък е свързан с автоматичната трансмисия, която е настроена за по-спокойно каране. Ако обичате по-агресивното такова, то определено трябва да заложите на версията с ръчна скоростна кутия.
Цените за България все още не са определени, но в Германия базовата версия GT Line започва от 26 690 евро. Очакванията са у нас те да са с една идея по-ниски. Тази цена съвсем не е ниска, но пък що се отнася до наточената GT версия с 204 коня, то цената може да се определи като атрактивна. В Германия тя стартира от 31 000 евро. За тези пари получавате наистина спортно комби, което предлага авангардна и модерна визия и в същото време комфортен и просторен салон. Динамиката и удоволствието от шофирането също не е за пренебрегване.