Kia Optima, построена на модулната платформа на концерна от трето поколение, за първи път ще получи пълноприводна трансмисия. Тя ще разполага с няколко режима на работа и с динамично преразпределяне на въртящия момент на всяка от осите.
Новата Optima ще дебютира до края на годината и именно тя ще е първата кола на тази база с 4х4 предаване. Зад въпросната трансмисия ще работи електронно управляема муфа, през която момента ще се предава към задната ос.
Т.нар. спортен режим ще разпределя голяма част от момента назад, а при влизане в по-остри завои с голяма скорост ще се включва и система, която ще задейства моментно спирачките на вътрешните на завоя колела.
По този начин колата ще е по-стабилна и ще се намали недозавиването. Новата платформа дебютира в Sonata, като се характеризира с нисък център на тежестта, подобрено охлаждане на моторния отсек и с оптимална обтекаемост на дъното на колата.