Тазгодишното изложение във Франкфурт бележи повратна точка в историята на Volkswagen. След дълги години, в които отричаше смисъла дори на хибридните технологии и претърпя колосални финансови и репутационни загуби заради Дизелгейт, немският концерн вече е производител на електромобили.
Промяната в имиджа идва и с нова емблема, за която се говореше от месеци. Новият логотип е плосък, без триизмерен ефект и като цяло по-прост. Вече е известно, че VW планира и светещ вариант за бъдещите си модели.
Тази вечер компанията ще "включи" новото лого и на сградата на щабквартирата си във Волфсбург. Ще мине известно време, преди емблемата да бъде сменена навсякъде, тъй като ребрандирането изисква не само доста работа, а и значителни разходи.
Това е разбираемо, тъй като марката Volkswagen оперира в 154 държави. Това означава, че ще се наложи да подмени около 70 000 емблеми по цял свят, включително и на 10 000 представителства и сервизни центрове. Въпреки предстоящата огромна работа в концерна са убедени, че ребрандирането ще приключи в средата на следващата година.
Макар новото лого да изглежда пределно лаконично, процесът на промяна в дизайна не е бил никак лесен. За проекта са били привлечени 19 вътрешни компании и 17 външни агенции. Това 12-ата емблема в историята на концерна. За последно Volkswagen промени логото си през 2012 г., когато то получи триизмерен ефект.