Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Преди година баварците извадиха новата Х5-ица, а впоследствие на пазарите се появи и по-големия кросоувър Х7, който обаче се прави на същата платформа, на която се изгражда и Х5.
Сега баварците завършват смяната на поколенията в сегмента на скъпите си кросоувъри с новото Х6, което те показват на протичащото в момента изложение във Франкфурт. Новата Х6 е и най-важната премиера на BMW, касаеща нашия пазар.
По отношение на предшественика новото купе кросоувър е прибавило 26 мм в дължина, 15 на широчина, а междуосието е нараснало с 42 мм. Що се отнася до височина, то новото Х6 е с 6 мм по-ниско. Клиренсът пък е нараснал с 4 мм и вече е 216 мм.
Предната част е сходна с тази на Х5, но задницата е доста различна. Тя е близка до дизайна на Х4, но е по-масивна и значително по-мускулеста. Иначе 4х4 предаването и осемстепенната автоматична трансмисия са константа за всички нови Х6-ици.
Първоначалната двигателна гама предвижда два бензинови мотора и два дизелови. Бензиновите модификации са 40i и M50, разполагащи с мощност 340 и 530 к.с. съответно. Дизеловите са 30d и M50d и са с мощ от 265 и 400 коня.
Стандартното окачване на новата Х6-ица включва електронно управляеми амортисьори, а като опция са предвидени и електромеханични стабилизатори, както и заден М-диференциал. Още нещо любопитно е първата светеща радиаторна решетка в серийно BMW.