Отидете към основна версия

10 607 37

Тествахме всички нови М-ки на BMW

  • тест-
  • бмв-
  • bmw-
  • m power

BMW M Drive Tour ни демонстрира възможностите на най-наточените "баварци" в едно емоционално изживяване!

Димитър Станков - тест пилот на mobile.bg

За поредна година екип на mobile.bg имаше удоволствието да присъства на BMW M Drive Tour. Но да започнем от началото, защото няма как да пропуснем пристигането ни на мястото на събитието и гледката на паркираните 10 "емки", сред които М8, M8 Gran Coupe, X6M, X5M, X4M, X3M, при това във върховото им изпълнение Competition.

Това е прединфарктно състояние за един "беемвист", който е в очакване да подкара всяка една от тях (особено при наличието на М8 в цвят Twilight Purple). Насочваме се към мястото за инструктаж, който се провеждаше пред М8 Gran Coupe First edition. За информация, от въпросната серия "first edition" са произведени само 400 бройки за цял свят, от които две са за България и вече са продадени.

Или иначе казано само двама нашенци са имали удоволствието да се изръсят по около 370 000 лв. за зеленото чудо. След изслушване на инструктажа се насочваме към колите. Ще се кара по новия път с приятни завои Велинград - Сърница, а на нас се пада да караме Х6М competition. За лукс и екстри няма да говорим тук, те са ясни, че са налице при всичките модели.

Първото впечатление от свръхнаточения SAV Х6 е стойката вътре, седиш като в луксозна лимузина, но си на високо. Купето се усеща, че тежи още на първия завой (завоите са много и остри). Очаквано е нормално за такава голяма и бъкана с екстри "джипка". На правите обаче идва усещането за най-мощната буква в азбуката. Само след секунди натиснат педала до край, тежкото купе започва да лети като "чук без дръжка".

Неочаквано за нас обаче времето се развали и заваля дъжд, а това даде предпоставки за доста понижено темпо на шофиране поради хлъзгавата настилка. Пристигаме в Сърница и се озоваваме в така очакваното най-бързо BMW, a именно М8 competition. Усещането за стабилност на пътя дори и при дъжд е неповторимо, а с тази предница като торпедо имаш чувството, че си в космически кораб.

Не случайно това е "топ бавареца" и това се усети на едно от предвидените стартирания от спряло положение, на "пълна газ" както се казва. Въпреки мокрият път тази машина така започва да скубе асфалта, че страх те хваща. 3 секунди докато осъзнаеш, че си зад волана и вече подминаваме 100 км/ч. Следва втренчено следене на километража как продължава ускорението със същия интензитет, но вече идва завой трябва да се натискат спирачки. А те също са на върхово ниво.

Пристигнахме успешно отново във Велинград и ни изненадаха, че този път вземаме друг маршрут към Якоруда. Дойде ред на Х3М competition с неговия 6 цилиндров мотор и 510 конски сили. Останахме приятно изненадани. Шестака се усеща доста по-агресивен и по нищо не се дава на осмаците в Х5М и Х6М. Вървяха заедно на ускорение, но дойдеше ли завой Х3-ката имаше голямо предимство и пъргавина поради по-малкото си тегло.

Накрая стигнахме и до Х5М. Тук вече и стойката си беше като на джип, на нас определено повече ни допадна от тази на Х6М (въпрос на вкус). Като динамика са идентични, но този път имахме по-скоростни завои и по-дълги прави за ускорение, което определено беше по-приятната обстановка за тежкото SUV. С усмивка на лице се запътихме към София и остана само един проблем...как да си позволим по една такава "емка".

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 27 гласа.

Свързани новини