Смяна на поколенията предстои за Mercedes-Benz C-Klasse след година. Следващата генерация на щутгартския седан ще бъде построена на нова платформа MRA, ще порасне на габарити и ще се цели в по-младежка клиентела.
Освен с класическа триобемна каросерия и комби, новото поколение на модела ще се произвежда също като купе и кабрио с мек покрив, които ще имат далеч по-различна външност. AMG-версиите ще се оборудват с 4.0-литров V8 с два турбокомпресора.
Следващата C-Klasse ще порасне с 10 см и габаритната дължина и ще достигне 470 см, а междуосието ще бъде увеличено с 80 мм в сравнение със сегашната генерация на модела и ще се увеличи до 282 см. Багажникът пък ще бъде с обем 485 литра, което е своеобразен рекорд за премиум сегмента на клас D.
Инженерите обещават каросерия с рекордна статична и динамична торсионна устойчивост. C-Klasse ще получи съвсем ново окачване, което ще запази многолостовата схема отзад, но традиционните МакФерсони отпред ще отстъпят място на конструкция с два напречни носача за подобряване на контрола върху управляемите колела. Въпреки увеличените габарити моделът ще олекне. Базовата модификация C 160 ще тежи не повече от 1 380 кг.
Гамата от двигатели ще включва бензинови и дизелови четирицилиндрови мотори. Върховата модификация ще се оборудва с 3.0-литров V6 с два турбокомпресора, а впоследствие ще се появи и хибридна версия с бензинов агрегат и електромотор, която ще може да изминава 30 километра само на ток.
Всички двигатели ще се комплектоват със система за гасене и стартиране в задръствания. Силовите агрегати ще се монтират по-ниско и дълбоко в пределите на междуосието за по-ефективно разпределение на тежестта между двата моста. На първо време новата C-Klasse ще се оборудва с 6-степенна механична трансмисия и автомат със седем предавки, а след предвидения за 2017 г. фейслифт ще се появи и деветстепенен автомат.
От Mercedes-Benz ще вложат много усилия проектирането на електронните помощници и мултимедията на следващата C-Klasse. Моделът ще получи нови комуникационни системи, стереокамера за следене на пешеходците, напречното движение и автомобилите отпред, електромеханичен усилител на волана с опция за автоматично паркиране и асистент, който удържа колата в платното с помощта на спирачките.
От Mercedes-Benz са избрали Женевския автосалон след година за дебюта на новата C-Klasse.