Норвегия държи и рекорда за най-тежки коли (1961 кг), като тук отново роля играят тежките електромобили. Норвегия обаче е следвана, изненадващо, от Малта, чието средно собствено тегло на колите е 1797 кг. България е на 15-а позиция с средно тегло на автомобилите от 1500 кг, а най-леки са колите в Гърция (1325 кг.)
Средно собствено тегло на автомобили, регистрирани през 2021 г
Гърция: 1,325 кг
Италия: 1,369 кг
Хърватия: 1,378 кг
Франция: 1,393 кг
Румъния: 1,407 кг
Португалия: 1,432 кг
Испания: 1,435 кг
Литва: 1,443 кг
Словения: 1,453 кг
Чехия: 1,472 кг
Словакия: 1,478 кг
Кипър: 1,481 кг
Унгария: 1,489 кг
Холандия: 1,491 кг
България: 1 500 кг
Ирландия: 1,504 кг
Полша: 1,520 кг
Белгия: 1,524 кг
Естония: 1,531 кг
Австрия: 1,542 кг
Дания: 1,577 кг
Латвия: 1,555 кг
Германия: 1,577 кг
Финландия: 1,585 кг
Люксембург: 1,599 кг
Швеция: 1,708 кг
Исландия: 1,796 кг
Малта: 1,797 кг
Норвегия: 1,961 кг
Съотношение мощност/тегло на колите в Европа (къде сме ние)
И накрая, ние ви предлагаме класация относно съотношението тегло/мощност, направена от цифрите, предоставени от AEE. Средната стойност е 10.62 кг/к.с. в Европа.
В класацията по-долу Франция се нарежда сред най-лошите по съотношение мощност/тегло с 11,80 кг/к.с. Швеция и Норвегия пък са най-добри, въпреки че колите им са най-тежки, а България е с средно съотношение мощност/тегло от 9.67 кг/к.с