Преди десетина дни ви информирахме, че Франция забрани регистрирането на някои нови модели на Mercedes-Benz. Тази мярка френските власти аргументират с фреона, с който от Daimler продължават да зареждат климатичните инсталации на моделите си. Щутгартци упорито отказват да използват новия хладилен агент HFO-1234yf заради опасения за пожарната му безопасност. Този фреон е единственият, който съответства на екологичните директиви на ЕС, а от Mercedes-Benz продължават да използват R134a, който е забранен с директива от януари 2013-а.
Сега става ясно, че проблемът се задълбочава, защото правителства и на други страни от Европа постигнаха съгласие да предприемат необходимите мерки, за да накарат Mercedes да зарежда автомобилите си с новия фреон HFO-1234yf. Това се случи на среща на страните членки на ЕС в Брюксел. Европейската комисия излезе с официално съобщение, в което се казва, че ЕС ще вземе мерки, като ще спре да регистрира коли със стария фреон и дори ще накара марката да върне в сервизите вече продадените нови Mercedes-и.
Еврокомисията започва усилени преговори с Германия за решаване на проблема и постави ултиматум на немските власти, според който до 20 август тази година трябва да се обосноват защо са разрешили на Mercedes-Benz да продължи да използва хладилен агент R134a. По-рано от Daimler подходиха малко високомерно към проблема, като заявиха, че забраната за регистрация във Франция на моделите Mercedes-Benz A-, B- и C-Klasse ще доведе до спад в глобалните продажби с по-малко от 2%. Сега обаче кризата очевидно се задълбочава.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.