22 Юли, 2013 10:27 35 297 29

Цяла Европа срещу Mercedes-Benz

  • mercedes-benz-
  • r134a-
  • фреон-
  • ес

 

Преди десетина дни ви информирахме, че Франция забрани регистрирането на някои нови модели на Mercedes-Benz. Тази мярка френските власти аргументират с фреона, с който от Daimler продължават да зареждат климатичните инсталации на моделите си. Щутгартци упорито отказват да използват новия хладилен агент HFO-1234yf заради опасения за пожарната му безопасност. Този фреон е единственият, който съответства на екологичните директиви на ЕС, а от Mercedes-Benz продължават да използват R134a, който е забранен с директива от януари 2013-а.
 
Сега става ясно, че проблемът се задълбочава, защото правителства и на други страни от Европа постигнаха съгласие да предприемат необходимите мерки, за да накарат Mercedes да зарежда автомобилите си с новия фреон HFO-1234yf. Това се случи на среща на страните членки на ЕС в Брюксел. Европейската комисия излезе с официално съобщение, в което се казва, че ЕС ще вземе мерки, като ще спре да регистрира коли със стария фреон и дори ще накара марката да върне в сервизите вече продадените нови Mercedes-и.
 
Еврокомисията започва усилени преговори с Германия за решаване на проблема и постави ултиматум на немските власти, според който до 20 август тази година трябва да се обосноват защо са разрешили на Mercedes-Benz да продължи да използва хладилен агент R134a. По-рано от Daimler подходиха малко високомерно към проблема, като заявиха, че забраната за регистрация във Франция на моделите Mercedes-Benz A-, B- и C-Klasse ще доведе до спад в глобалните продажби с по-малко от 2%. Сега обаче кризата очевидно се задълбочава.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Илия Киров

    4 0 Отговор
    Момко Rommy Ivens , вярно , компетентно се изрази в случая , но с последното "боклуци" буквално коментара ти не си заслужава. Надявам се си българин , така че пиши на български и уважавай останалите в сайта , включително хората , направи ли си труда да изковат тази статия.
  • 3 skier

    2 10 Отговор
    Ми евала на французите. Всички могат да спазват законите само тези важните от Мерцедес - не могат. Не става така. А сега да видим дали няма да сложат от новия фреон.

    Коментиран от #5, #8, #26

  • 4 PIRANHA

    7 3 Отговор
    Щутгартци упорито отказват да използват новия хладилен агент HFO-1234yf заради опасения за пожарната му безопасност.

    Нека първо франсетата са наясно със скапания фреон дето искат да наложат на Мерцедес, бил най-екологичен, то заради тая екология, колите са ни в пъти по-скъпи от САЩ заради скапаните Евро 3,4,5 .... и каква е ползата в крайна сметка ние опазваме околната среда, а американците не им дреме и идва въпроса, тогава защо ние да пазим околната среда ?

    Коментиран от #6, #19

  • 5 Йордан Славов

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "skier":

    Слепи чуждопоклонници, вземете четете малко преди да възхвалявате този и онзи. Има информация за всичко, ама няма кой да си седне на задника и да чете. Вместо това вярвате на корпоративните интереси облечени в хубави слова и казани от еврочиновници!!!
  • 6 Пирамид Хлътков

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "PIRANHA":

    Защото бедните ще опазват за да могат богатите да рушат.
  • 7 камен кънев

    3 0 Отговор
    какво ги бърка французите ?те преди години забраниха и продажбата на Редбул.
  • 8 Бай Иван

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "skier":

    Евала на Мерцедес а не на французите защото уважават клиентите си и мислят за тяхната безопасност.Просто са една от най- сериозните компании на пазара и могат да си позволят да имат собствено мнение по въпроса което в случая е правилното.
  • 9 маляка

    5 0 Отговор
    а европеѝски роми от България не искате ли
  • 10 Plamen Chavdarov

    4 3 Отговор
    ОСТАВЕТЕ ГИ ТИЯ ПАЛЯЧОВЦИ ДА СИ КАРАТ ФРЕНСКИТЕ ТОЯГИ, А МЕРЦЕДЕСИТЕ ГИ ДОКАРАЙТЕ ПРИ НАС. ФРЕОНА НЕ НИ ПРЕЧИ ВЪОБЩЕ,.....
  • 11 Plamen Chavdarov

    5 2 Отговор
    ДА НЕ ГОВОРИМ, ЧЕ ФРАНСЕТАТА НАЙ МНОГО НАПИРАТ ЗА ЗАКРИЕМ И КОЗЛОДУЙ,.....
  • 12 Mercedes-Benz

    6 2 Отговор
    Да им пи*ам на екологията! А френските кенефи са пред фалит,така че да не дават акъл,а да гледат п*чката,мачката и борчето,че се разпадат още докато са нови. Мерцедес си е Мерцедес,винаги са мислели за сигурността на клиентите си,затова са и най-добрата компания за автомобили.

    Коментиран от #18

  • 13 Юлиян Джонев

    5 0 Отговор
    аве що не почнете да ми лапате пишката? а кво ще кажете по въпроса,това ще си копувам онова ще си копувам.лапайте ми пишката целия европейски съюз.щом е запалим кое му е европейските изисквания за екология? майче само цената че е 10 пъти по-скъп от предишния? спрете добива на нефт и най-накрая пуснете ДВГ на вода!!! Пълна пародия просто?!!!
  • 14 alanko

    8 2 Отговор
    Франция не е фактор щом става дума за коли
  • 15 Ivailo Chankov

    1 4 Отговор
    Нима искаш да ми кажеш, че при държавата чийто автомобили са вече 9 години поред световни шампиони и един от тях спечели тазгодишния Pikes-Peak, автомобилите не са фактор ?

    Коментиран от #16

  • 16 Mercedes-Benz

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ivailo Chankov":

    Да сравняваш състезателни автомобили със серийни е меко казано смешно. При спортния вариант и това което се движи по пътищата приликата завършва с това, че имат еднакви емблеми.
  • 17 The Devil

    5 3 Отговор
    Тия у Франция и Белгия нека си карат техните КУФТОРИ, които се развалят на ден по 2 пъти до обяд като не искат кола
  • 18 Бай Иван

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "Mercedes-Benz":

    Ха ха ха ,вярно МАЧКА , П.ЧКА и ЕЛХИЧКА. Е няма по скапани коли от френските!
  • 19 ivaylo mihaylov

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "PIRANHA":

    Има два монопола в производството на този газ Хониуел и Дюпонт ,двете американски компании,и става дума за огромни пари. Смяната на газа струва около 80 евро на кола, на всяка произведена кола в ЕС. И понеже Мерцедес искат да използват старият газ докато усъвършенстват употребата на въглероден диоксид, то те сега са трън в очите на всички. Въглеродният диоксид и много евтин и много безопасен за употреба,но все още е в процес на развитие. От него обаче не се печели и се вижда ЕС колко манипулативно действа. Браво на немците,че се изправят и защитават целите и интереса на клиентите си.

    Коментиран от #24

  • 20 Todor Bakalski

    6 1 Отговор
    Абе хора мислите ли, че незнаят какво правят от Мерцедес те да не са малоумни и е така да си бавят продажбите. Даже и Фолксваген са потвърдили, че ми сблъсък този фреон, може да предизвика пожар.. и още нещо колко е фреонът сега към 80лв , новият е 10пъти по скъп.. какво излиза трябва си събираш пари още от преди тва та да смениш фреона.. тва са пълни простотии за мен.
  • 21 PIRANHA

    5 3 Отговор
    Твърдо съм зад МЕРЦЕДЕС и тяхната гледна точка, а не на евреЙския съюз !!!
  • 22 Sasho

    4 2 Отговор
    Абе майната им на Французите и на ЕС!!! Мерцедес знаят какво е най-безопасно за клиентите си и това мисля, че е по важно от екологията!
  • 23 Владислав Димитров

    7 0 Отговор
    Не съм много чат с тия фреони- меони , но ми писна от тъпи евро-съюзни заКони и заКончета.
  • 24 PIRANHA

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "ivaylo mihaylov":

    Много правилно го казваш!
  • 25 ВИП АМГ

    2 1 Отговор
    a poneje fren skite korubi sa strashni.fransetata da zamalchat pred caria na patia
  • 26 ВИП АМГ

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "skier":

  • 27 The Bear

    5 0 Отговор
    При катастрофа и изтичане от системата на климатика във вътрешността на купето новият фреон нанася непоправими щети по кожата и дихателните пътища на хората, но Американските монополни производители на този фреон нехаят - само препоръчаха някакви мерки за обезопасяване, които не изключват възможността от фатална случка. Аз лично не бих си купил кола с новия фреон. Правилно някой по-долу спомена за Мерцедес, че въобще се опитват да прескочат този етап от развитието и да минат направо на въгл. диоксид - супер евтино и много по-екологично. Започвам да намразвам европейския съюз и неговата администрация, налагаща безсмислени ограничения оскъпяващи живота на европейците, докато целия останал свят замърсява като за последно. И там се изродиха бюрократчетата на топлите местенца с големите заплати за неправене на нищо...
  • 28 Кънчо

    3 0 Отговор
    А я че си карам без климатик! Хак да им е!
  • 29 Ярослав Станчев

    3 0 Отговор
    Хахаха,цяла Европа срещу МБ.А ако Германия каже на цяла Европа,абе я се таковайте в човките,какво ще стане,а?Първо Гърция ще умре,а после и всички останали и капут на ЕС.