Отидете към основна версия

20 164 20

Тест и БГ цени на най-спортният Volkswagen на ток

  • volkswagen-
  • vw-
  • id.5-
  • id.5 gtx-
  • gtx-
  • id.4

Volkswagen ID.5 GTX дебютира в края на 2021 година като втория модел на новия спортен бранд на VW – GTX. Трибуквеното съчетание се използва за най-спортните модели на ток на германците и към момента с такова може да се похвали единствено ID.4. На практика двете коли са идентични с разлики в дизайна, който при ID.5 придава още по-спортна визия, благодарени на „свлечения“ в задната част таван.

Екстериор

Както вече споменахме, моделът не се различава драстично от ID.4 и ID.5, като разликите във външния вид са малобройни. Спортната модификация се възползва от по-агресивно „лице“ в предната част, благодарение на броня с големи, макар и фалшиви отвори. В страничните пластмаси са монтирани и готини светлини с формата на диамант, които се включват заедно с късите светлини. При нашата версия разполагахме също с матричните IQ светлини и характерните за ID. моделите дневни светлини.

Страничната линия стои в основата на разликите между ID.4 и ID.5, както вече ви споменахме. Макар да има купеобразна форма, багажникът е изтеглен една идея назад, а върху него е монтиран малък статичен спойлер. Въпреки, че допринася много за визията на колата, можем да отбележим, че пречи при използването на централното огледало и то не малко.

Тестовият модел бе оборудван и със задните LED светлини, които дебютираха при фейслифта на Arteon преди две години. Те разполагат с отделни елементи, които при заключване и отключване на колата се „зареждат“ светвайки един след друг в готина анимация. Задната броня е оформена по подобие на предната с малък дифузьор в долната част, който логично няма отвори за ауспух.

Интериор

Тук от Volkswagen са опитали да съчетаят луксозното усещане със спортното, комбинирайки алкантара и кожа в черен и син цвят при тестовия модел. Седалките са с цяла облегалка без отделно обособен подглавник с малка дупка под която пише ID.. При нашия модел контролите на седалките бяха изцяло електрически, като двете предни седалки разполагаха с подгрев, памет и дори масаж. Тук можем да отбележим минус при подлакътниците, които са захванати директно в седалката. Самите седалки са удобни и големи, като могат да предоставят лек дискомфорт за хората над 1.90 и то основно в областта на подглавника.

Таблото е характерното за всички ID. модели с малък дисплей пред водача, който е прикрепен към кормилната колона и 12-инчов екран на инфотеймънт системата. Опционално получавате и усъвършенствания хед-ъп дисплей, който може да прожектира 3D образи, създавайки илюзията, че те са на пътя. Тази функция работи съвместно с навигацията и бихме казали, че се справя добре. Минус, който вече няколко пъти сме отбелязвали, а от Volkswagen вече обещаха да поправят е контролите на климатика и волана, които са сензорни. За разлика от ID.4, който тествахме през 2021 година, инфотеймънт системата при ID.5 работеше по-добре, вероятно след няколко ъпдейта.

Мястото на задните седалки е достатъчно, въпреки формата на тавана, която не пречи на пространството за главата. В допълнение, тестовата кола бе оборудвана и със стъклен таван, който сваля още от пространството. Багажникът също не е малък и предлага 549 литра в нормалната конфигурация и до 1561 литра при спуснати седалки. За разлика от някои от основните си конкуренти, ID.5 не разполага с така наречения „фрънк“ или място за багаж под предния капак. Там могат да бъдат открити част от компонентите на климатичната система.

Задвижване и ходови характеристики

Както вече споменахме, това е най-мощния електрически Volkswagen, който в момента се предлага на пазара. За разлика от стандартните модификации, които разполагат само с един електромотор и 204 конски сили, GTX версията добавя още един задвижващ електродвигател върху предната ос, който увеличава системната мощност до 299 конски сили и 460 нютон метра илии …поне на хартия. Тази мощност е достъпна за 30 секунди и то само, ако батерията е с определен капацитет. При падане на капацитета над определени проценти, тази мощност спада и това е ясно видимо от екрана пред водача. Положителното е, че за тези 30 секунди няколко пъти вече ще сте достигнали максималната скорост от 180км/ч.

Що се отнася до ускорението, което обикновено е най-интересно при електромобилите, можем да кажем, че тук то не е толкова впечатляващо. Ускорението от 0 до 100км/ч отнема 6.3 секунди, което въпреки, че е с над 4 секунди по-бързо от базовия модел, съвсем не е нещо невиждано през 2023 година. За това, разбира се, има и причина и то много основателна, а именно теглото. Volkswagen ID.5 GTX тежи около 2.2 тона, а причината за това са батериите, разположени между двете оси. Това пък от своя страна си има и предимства, като например поведението на колата в завои. Тя се чувства стабилна, макар отново килограмите и физиката да напомнят за себе си.

Интересно нещо, което можем да отбележим е, че върху задната ос са монтирани барабанни спирачки и това не е направено за пестене на пари или поне не основно, а защото всъщност те са напълно достатъчни за спирането на колата. Макар да не сме карали агресивно, не усетихме липса на спирачна мощност, а това се доказва и от тестовете според които ID.5 се нуждае от 35 метра, за да спре след спринт до 100км/ч. Рекуперацията на енергия също работи отлично, когато превключите лоста на режим B, особено, ако сте в режим Eco или пък Comfort.

В обратната страна на нещата, режим Sport втърдява малко волана и окачването и прави колата една идея по-рязка при ускорение. Честно казано, режимът Comfort според нас е идеалният за ежедневно каране, а там вероятно може да постигнете и най-голям пробег, без това да откаже другите на пътя да шофират около вас. Според официалните данни, колата може да измине до 480 километра при спортната GTX модификация. Всички модели са оборудвани със 77кВч батерия, която при най-икономичното ID.5 може да достави до 520 километра пробег. В реални условия можем да кажем, че тези данни са близки до истината, поне щом се отнася до GTX и колата без проблем изминава около 400 километра при шофиране с включен климатик и нормални темпове.

Цена

Ако изберете стандартен Volkswagen ID.5 ще са ви необходими около 100 хиляди лева за базова версия и още около 20 хиляди за добре оборудван модел. В същото време за 120 хиляди лева ще може да закупите стандартен GTX, без да добавите нито една екстра. Ако искате автомобил, като този който тествахме ние, ще трябва да се бръкнете още поне няколко хиляди лева отгоре.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 23 гласа.

Свързани новини