Изпълнителният директор на Stellantis – Карло Таварес отново не спести критиките си за въвеждането на по-строгите стандарти свързани с Евро 7. Очаква се новите мерки да влязат в сила от юли месец 2025 година, а съвсем краткия срок за изпълнението им поставя пред много трудни решения автомобилните производители, които трябва да се справят с разработването и хомологацията на нови задвижвания. Това до някъде обрича малките модели, които стават изключително скъпи за разработка, което се отразява и на крайната им цена.
По време на кръгла маса тази сряда, Карлос Таварес изказа мнението си за новия стандарт Евро 7, който той определи като „безоплезен“, цитират колегите ни от Autonews Europe. "Не е полезно, скъпо е, не носи ползи за клиентите, не носи полза за околната среда", каза Таварес. "Емисионната част на двигателите с вътрешно горене е нещо, което просто няма смисъл."
Той заяви, че Stellantis ще намали броя на прилагането на стандарта Евро 7 до минимум, като едновременно се фокусира върху електрификацията. Преди това Таварес критикува стандарта Евро 7 като загуба на време и пари, тъй като това ще изисква автомобилните производители да инвестират в катализатори и филтри за твърди частици, както и електроника за намаляване на емисиите при модели с двигатели с вътрешно горене, които Европейският съюз възнамерява да забрани от 2035 г. така или иначе.