Преди броени минути се състоя официалната премиера на новото BMW 5 Series, което както вече ви споменахме, имахме честта да видим на живо по време на уникалното автомобилно събитие край езерото Комо, където екипът на mobile.bg бе поканен специално. Новата „петица“ няма нищо общо със своите предшественици, както визуално, така и технологично. За първи път в историята на модела виждаме изцяло електрическо задвижване, което носи името i5.
Започвайки с дизайна, колата е тотално променена, като тук е заложено изключително много на аеродинамиката, която от своя страна отдръпва линиите от тези на класическия седан в името на по-добрия въздухопоток. Предната решетка очаквано е пораснала на размери, но не дотолкова, че да се набива на очи. В зависимост от модификациите, предната част може да бъде с решетка с класически „бъбреци“ или с пластмасова решетка. Бронята също се променя в зависимост от изпълнението и дали колата е само на ток или разчита и на бензинов двигател.
Страничната линия е максимално изчистена с изравнени с вратите држки и ясно изразени прагове в долната част на вратите. Задната част също няма общо с тази при останалите поколения на „петицата“ с по-тънки стопове и голям дифузьор в задната част, който отново се различава в зависимост от модификацията.
Новата 5 Series е с дължина 5,06 м, ширината е с около 32 мм повече до до 1,90 метра. Височината е с 36 мм повече до 1,52 метра, а междуосието нараства с 20 мм до 2 995 мм. По този начин новата Серия 5 става с цели 14 сантиметра по-дълга от E-класата, като междуосието е със 7 сантиметра по-голямо.
Интериорът ни е познат от други модели на баварците с голям извит панел обединяващ два дисплея и последното поколение на iDrive системата. Отново опциите за конфигуриране са десетки и има избор между материали и цветове за таблото, седалките и волана. По отношение на задвижването, новата 5 Series може да угоди на всеки, независимо дали предпочита бензинов двигател, дизелов двигател, хибриден тракт или изцяло електрическо задвижване.
При i5 са налични eDrive40 с електрически двигател, задвижване на задните колела и 340 к.с., както и върховия M60 с два електромотора, задвижване на четирите колела и 601 к.с.. С него за първи път електрически вариант е топмоделът на серия 5.
Батерията на i5 е с капацитет от 81,2 кВтч и може да се зарежда с до 205кВ подобно на i7. На теория това осигурява достатъчно енергия за изминаването на 156 километра за 10 минути на зарядната станция. Същото упражнение от 10 до 80 процента отнема 30 минути.
Двигателите с вътрешно горене като за начало са бензиновият 520i с 208 к.с. (190 к.с. плюс 18 к.с. от 48-волтовия стартер-генератор), както и дизеловият 520d със 197 к.с. (плюс 11 к.с. от стартер-генератор). Налични са две плъг-ин хибридни версии – 530e с 300 конски сили и 550e xDrive с 490 конски сили. Те използват батерия с 19.4кВтч и ще се появят през пролетта на следващата година. През следващата година очакваме да видим и хибридно М5, както и комбито, което също ще се предлага с електрическо и конвенционално задвижване. Първите доставки в Европа трябва да започнат през октомври месец тази година.