Преди броени минути се състоя официалната премиера на новото BMW 5 Series, което както вече ви споменахме, имахме честта да видим на живо по време на уникалното автомобилно събитие край езерото Комо, където екипът на mobile.bg бе поканен специално. Новата „петица“ няма нищо общо със своите предшественици, както визуално, така и технологично. За първи път в историята на модела виждаме изцяло електрическо задвижване, което носи името i5.
Започвайки с дизайна, колата е тотално променена, като тук е заложено изключително много на аеродинамиката, която от своя страна отдръпва линиите от тези на класическия седан в името на по-добрия въздухопоток. Предната решетка очаквано е пораснала на размери, но не дотолкова, че да се набива на очи. В зависимост от модификациите, предната част може да бъде с решетка с класически „бъбреци“ или с пластмасова решетка. Бронята също се променя в зависимост от изпълнението и дали колата е само на ток или разчита и на бензинов двигател.
Страничната линия е максимално изчистена с изравнени с вратите држки и ясно изразени прагове в долната част на вратите. Задната част също няма общо с тази при останалите поколения на „петицата“ с по-тънки стопове и голям дифузьор в задната част, който отново се различава в зависимост от модификацията.
Новата 5 Series е с дължина 5,06 м, ширината е с около 32 мм повече до до 1,90 метра. Височината е с 36 мм повече до 1,52 метра, а междуосието нараства с 20 мм до 2 995 мм. По този начин новата Серия 5 става с цели 14 сантиметра по-дълга от E-класата, като междуосието е със 7 сантиметра по-голямо.
Интериорът ни е познат от други модели на баварците с голям извит панел обединяващ два дисплея и последното поколение на iDrive системата. Отново опциите за конфигуриране са десетки и има избор между материали и цветове за таблото, седалките и волана. По отношение на задвижването, новата 5 Series може да угоди на всеки, независимо дали предпочита бензинов двигател, дизелов двигател, хибриден тракт или изцяло електрическо задвижване.
При i5 са налични eDrive40 с електрически двигател, задвижване на задните колела и 340 к.с., както и върховия M60 с два електромотора, задвижване на четирите колела и 601 к.с.. С него за първи път електрически вариант е топмоделът на серия 5.
Батерията на i5 е с капацитет от 81,2 кВтч и може да се зарежда с до 205кВ подобно на i7. На теория това осигурява достатъчно енергия за изминаването на 156 километра за 10 минути на зарядната станция. Същото упражнение от 10 до 80 процента отнема 30 минути.
Двигателите с вътрешно горене като за начало са бензиновият 520i с 208 к.с. (190 к.с. плюс 18 к.с. от 48-волтовия стартер-генератор), както и дизеловият 520d със 197 к.с. (плюс 11 к.с. от стартер-генератор). Налични са две плъг-ин хибридни версии – 530e с 300 конски сили и 550e xDrive с 490 конски сили. Те използват батерия с 19.4кВтч и ще се появят през пролетта на следващата година. През следващата година очакваме да видим и хибридно М5, както и комбито, което също ще се предлага с електрическо и конвенционално задвижване. Първите доставки в Европа трябва да започнат през октомври месец тази година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 прекалено късо име
15:25 24.05.2023
2 Жерар Дьожарден
Коментиран от #18
15:33 24.05.2023
3 Сандански
Явно са уволнили читавите дизайнери по време на Ковида.
G20 беше невероятно красива кола.
Това е тюфлек пълен.
Коментиран от #20
15:41 24.05.2023
4 Погнусен
15:58 24.05.2023
5 Реалист
16:16 24.05.2023
6 Минувач
16:21 24.05.2023
7 Хубави коли
16:22 24.05.2023
8 Анонимен
17:16 24.05.2023
9 УрсулЪ
17:44 24.05.2023
10 101 Далматинци
Голям сек ще има!
17:51 24.05.2023
11 Собственик на G30 540i
18:08 24.05.2023
12 Не ви ли е срам в Мюнхен бе?
18:32 24.05.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Здравей
19:04 24.05.2023
17 Хахаха
19:05 24.05.2023
18 Дискретен герой
До коментар #2 от "Жерар Дьожарден":
Предполагам единствено скъсаният джоб те кара да избереш Реното пред тази лимузина.19:05 24.05.2023
19 Ххахах
19:05 24.05.2023
20 сектант
До коментар #3 от "Сандански":
и за г20 и за ф10 и за всички други винаги така казват в началото19:08 24.05.2023
21 ДрайвингПлежър
И ето така деца Китай стана господар на света... !!!
19:50 24.05.2023
22 Аззз
Потресаваща визия, няма вече бмв-та.
20:13 24.05.2023
23 Мех
20:45 24.05.2023
24 Иван
21:15 24.05.2023
25 Така е
21:16 24.05.2023
26 мнение
21:38 24.05.2023
27 въпроссс
00:24 25.05.2023
28 Да попитам
Коментиран от #32
06:45 25.05.2023
29 Поредния им боклук
Традиционно за бмв, лошото качество в техническо отношение не се подобрява
Коментиран от #33
07:48 25.05.2023
30 123
09:42 25.05.2023
31 ....
10:06 25.05.2023
32 Някой си
До коментар #28 от "Да попитам":
Моята с 2 литра бензинов двигател и 420 коня беше за смяна на глава след година и два месеца и 30 000 километра. Не е от горивото - просто качеството е такова... Абсолютни боклуци. Не е като да е само тази де. Предишните ми коли бяха същите. Датчици, софтуери, обтегачи на вериги и всякакви други елементи дефектират още в самото начало, докато колата е на под 1 година.10:11 25.05.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Иван Иванов
12:18 25.05.2023
35 Човек с очи
15:06 25.05.2023