24 Май, 2023 15:00 17 079 35

Ето го новото BMW 5er: „Петицата“, която променя всичко

  • bmw-
  • 5 series-
  • i5-
  • m5

Новото поколение на модела се предлага с изцяло електрическо задвижване

Ето го новото BMW 5er: „Петицата“, която променя всичко - 1

Преди броени минути се състоя официалната премиера на новото BMW 5 Series, което както вече ви споменахме, имахме честта да видим на живо по време на уникалното автомобилно събитие край езерото Комо, където екипът на mobile.bg бе поканен специално. Новата „петица“ няма нищо общо със своите предшественици, както визуално, така и технологично. За първи път в историята на модела виждаме изцяло електрическо задвижване, което носи името i5.

Ето го новото BMW 5er: „Петицата“, която променя всичко

Започвайки с дизайна, колата е тотално променена, като тук е заложено изключително много на аеродинамиката, която от своя страна отдръпва линиите от тези на класическия седан в името на по-добрия въздухопоток. Предната решетка очаквано е пораснала на размери, но не дотолкова, че да се набива на очи. В зависимост от модификациите, предната част може да бъде с решетка с класически „бъбреци“ или с пластмасова решетка. Бронята също се променя в зависимост от изпълнението и дали колата е само на ток или разчита и на бензинов двигател.

Ето го новото BMW 5er: „Петицата“, която променя всичко

Страничната линия е максимално изчистена с изравнени с вратите држки и ясно изразени прагове в долната част на вратите. Задната част също няма общо с тази при останалите поколения на „петицата“ с по-тънки стопове и голям дифузьор в задната част, който отново се различава в зависимост от модификацията.

Ето го новото BMW 5er: „Петицата“, която променя всичко

Новата 5 Series е с дължина 5,06 м, ширината е с около 32 мм повече до до 1,90 метра. Височината е с 36 мм повече до 1,52 метра, а междуосието нараства с 20 мм до 2 995 мм. По този начин новата Серия 5 става с цели 14 сантиметра по-дълга от E-класата, като междуосието е със 7 сантиметра по-голямо.

Ето го новото BMW 5er: „Петицата“, която променя всичко

Интериорът ни е познат от други модели на баварците с голям извит панел обединяващ два дисплея и последното поколение на iDrive системата. Отново опциите за конфигуриране са десетки и има избор между материали и цветове за таблото, седалките и волана. По отношение на задвижването, новата 5 Series може да угоди на всеки, независимо дали предпочита бензинов двигател, дизелов двигател, хибриден тракт или изцяло електрическо задвижване.

Ето го новото BMW 5er: „Петицата“, която променя всичко

При i5 са налични eDrive40 с електрически двигател, задвижване на задните колела и 340 к.с., както и върховия M60 с два електромотора, задвижване на четирите колела и 601 к.с.. С него за първи път електрически вариант е топмоделът на серия 5.

Батерията на i5 е с капацитет от 81,2 кВтч и може да се зарежда с до 205кВ подобно на i7. На теория това осигурява достатъчно енергия за изминаването на 156 километра за 10 минути на зарядната станция. Същото упражнение от 10 до 80 процента отнема 30 минути.

Ето го новото BMW 5er: „Петицата“, която променя всичко

Двигателите с вътрешно горене като за начало са бензиновият 520i с 208 к.с. (190 к.с. плюс 18 к.с. от 48-волтовия стартер-генератор), както и дизеловият 520d със 197 к.с. (плюс 11 к.с. от стартер-генератор). Налични са две плъг-ин хибридни версии – 530e с 300 конски сили и 550e xDrive с 490 конски сили. Те използват батерия с 19.4кВтч и ще се появят през пролетта на следващата година. През следващата година очакваме да видим и хибридно М5, както и комбито, което също ще се предлага с електрическо и конвенционално задвижване. Първите доставки в Европа трябва да започнат през октомври месец тази година.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 34 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 прекалено късо име

    26 4 Отговор
    я бъбреците и са пак малки . тези май са изгонили предишните си "дизайнери"
  • 2 Жерар Дьожарден

    13 29 Отговор
    И защо да избера тоз кютук пред съвършеното Рено Мегат е тек електрин

    Коментиран от #18

  • 3 Сандански

    24 13 Отговор
    Моето F30 е толкова по-красиво от това недоразумение.

    Явно са уволнили читавите дизайнери по време на Ковида.
    G20 беше невероятно красива кола.
    Това е тюфлек пълен.

    Коментиран от #20

  • 4 Погнусен

    35 7 Отговор
    Шкода Октавия ли е това?!?
  • 5 Реалист

    36 4 Отговор
    Заприлича на китайски луноход
  • 6 Минувач

    38 5 Отговор
    Предишните модели изглеждаха по-спортно и по-агресивни. Тази отива към визията на нещо корейско, а дължина от над 5 метра за 5-та серия е лошо решение. То тогава 7-ма серия, колко ще я направят, 5.50 ли? Успех с намирането на място за паркиране и маневриране в тесни улички в задръстените градове.
  • 7 Хубави коли

    27 3 Отговор
    са BMW ,MERCEDES и AUDI дори,но все повече и повече започват да заприличват на китайци!
  • 8 Анонимен

    22 8 Отговор
    Задницата бие малко на тойота корола. Изчерпват се вече дойчовците. Без това не могат да правят коли.
  • 9 УрсулЪ

    7 4 Отговор
    Последната кpасива 5-ца беше F10
  • 10 101 Далматинци

    28 0 Отговор
    Изпитвам жив интерес какво ще се случва с тези 1-но метрови дисплеи, които взеха да слагат масово в колите. Като вземат да им горят пикселите и да не им работят тъчовете ще става много интересно! - Убеден съм, че всички производители ще започнат да "мушкат" потребителите си с постоянни ъпгрейди на софтуера или пък спирането на поддръжката им.
    Голям сек ще има!
  • 11 Собственик на G30 540i

    24 1 Отговор
    Ужас… Премахването на версиите 540i и 540d с прекрасните B5х мотори е възможно най-голямото недоразумение……… Визията не я и коментирам… съсипаха най-сполучливия модел на марката….
  • 12 Не ви ли е срам в Мюнхен бе?

    22 0 Отговор
    Недоразумение,сър
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Здравей

    3 0 Отговор
    Добре защо това
  • 17 Хахаха

    13 0 Отговор
    Пежо 508
  • 18 Дискретен герой

    8 13 Отговор

    До коментар #2 от "Жерар Дьожарден":

    Предполагам единствено скъсаният джоб те кара да избереш Реното пред тази лимузина.
  • 19 Ххахах

    11 0 Отговор
    Задницата на пасат 8 ли ги е вдъхновила
  • 20 сектант

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Сандански":

    и за г20 и за ф10 и за всички други винаги така казват в началото
  • 21 ДрайвингПлежър

    20 1 Отговор
    Така е... променя всичко! Същото ЛГБТ недоразумение като новата Е-класа.
    И ето така деца Китай стана господар на света... !!!
  • 22 Аззз

    13 0 Отговор
    Ужааас..по корейски.
    Потресаваща визия, няма вече бмв-та.
  • 23 Мех

    9 0 Отговор
    На първата снимка фаровете се опитват да водят какво им е сторено с носа. Ама все пак е Бърка Маслото с Водата.
  • 24 Иван

    11 3 Отговор
    Хубава, кола ама циганска.
  • 25 Така е

    17 1 Отговор
    Не случайно работят заедно с Тойота. Много елементи са от Тойота при екстериора. Това не е само при този модел.Всъщност е копие на Камри. Но това е много хубаво. Лошото е ,че не са прекопирали интериора от Камри а са копирали от Кия-Хюндай. Много лош интериор.
  • 26 мнение

    19 1 Отговор
    Много е грозна, като всички нови модели на марката. Не знам кой би я харесал, особено и на тези цени..
  • 27 въпроссс

    6 1 Отговор
    Некоя каруца на ромовете ли е забърсала и огънала така вратите?
  • 28 Да попитам

    3 0 Отговор
    Как се отразява бензина и нафтата от ЛукОйл на луксозните прецизни и сложни западни лимузини?! Колко издържат?! И лете, и зиме?!

    Коментиран от #32

  • 29 Поредния им боклук

    12 3 Отговор
    След рекордния им спад в прадажбите сега се лутат в дизайна с надеждета да се задържат някак на пазара, но пак не им се е получило. Прилича на китайска кола.

    Традиционно за бмв, лошото качество в техническо отношение не се подобрява

    Коментиран от #33

  • 30 123

    13 6 Отговор
    Бай Ганьо не може и трабант да произведе, ама коментира все едно е главен инженер на космическа програма.
  • 31 ....

    8 0 Отговор
    тойота камри от али експрес
  • 32 Някой си

    12 1 Отговор

    До коментар #28 от "Да попитам":

    Моята с 2 литра бензинов двигател и 420 коня беше за смяна на глава след година и два месеца и 30 000 километра. Не е от горивото - просто качеството е такова... Абсолютни боклуци. Не е като да е само тази де. Предишните ми коли бяха същите. Датчици, софтуери, обтегачи на вериги и всякакви други елементи дефектират още в самото начало, докато колата е на под 1 година.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Иван Иванов

    10 0 Отговор
    Страхотен фен съм на марката, но това просто е грозно. Абстрахирам се от факта че е БМВ, то е грозно по всички стандарти на автомобилостроенето. Гледайки линиите му, всички са супер хаотични една спрямо друга, няма някаква обща концепцие на дизайн. Все едно си взел множество случайни части от различни автомобили и си решил от тях да сглобиш цял автомобил.
  • 35 Човек с очи

    11 0 Отговор
    На дизайнерите от БМВ едно не може да им се отрече: всеки нов дизаин на петицата прави по-старите да изглеждат добре. Е39 е направо сладур.